Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Shruggie: Skal sjekke ut Mailbox! Virker som om det er Dropbox som står bak, har litt forventninger til den da. Edit: Ser ut til at den kun støtter Gmail og iCloud. Synd, for likte virkelig hvordan en arkiverte maile med piltastene.

 

Liker hvordan Inbox sorterer mailene i ulike kategorier osv. Men jeg har endel mailadresser som ikke er fra google, så da må jeg nesten bruke en form for app.

 

Mail.app er brukbar, men jeg synes den organiserer de ulike mailkontoene på en litt dårlig måte. I tillegg så liker jeg å ha muligheten til å fjerne den fra docken, slik slik at den ikke synes når jeg tabber mellom de ulike appene. Med Sparrow og Airmail så kan en gjemme hele appen, samt sette opp en hotkey for å hente den frem (eksempelvis cmd+shift+m).

 

Airmail med en noe mer avansert stacking/sortering (ala Inbox), og et litt bedre design/grensesnitt hadde vært perfekt egentlig.

Endret av blured
Lenke til kommentar

Mottar MacBook 12" til madammen i morgen, blir spennende å sette opp og se hvordan den fungerer. Min i "stellargrå" og med 1,3GHz prosessor kommer nok ikke før neste uke. Er veldig spent på min overgang fra rMBP 15" til MacBook 12" både hva gjelder ytelse og ikke minst størrelse. Men jeg kommer til å leve et langt mer portabelt liv fremover så 15" måtte ryke.

Lenke til kommentar

Mottar MacBook 12" til madammen i morgen, blir spennende å sette opp og se hvordan den fungerer. Min i "stellargrå" og med 1,3GHz prosessor kommer nok ikke før neste uke. Er veldig spent på min overgang fra rMBP 15" til MacBook 12" både hva gjelder ytelse og ikke minst størrelse. Men jeg kommer til å leve et langt mer portabelt liv fremover så 15" måtte ryke.

Jeg vurderer 15 til skole(påbygg) og vidre utdanning innen programmering, la meg vite hva du synes om 12" :)

Lenke til kommentar

Noen som har opplevd noe av ala dette

 

http://www.staingate.org

 

Merker på toppen av skjermen nå har jeg fått et sted rundt ramma der den coatingen er borte. Dette er en 15" Macbook Pro retina, sen 2013 utgave. Altså nest nyeste.

 

Nå har jeg lest litt om dette på nett, og Apple virker å nekte for at det er et problem. Og skylder på at folk bruker Jif osv. Nå er ikke jeg idiot, samtidig har jeg eid 4-5 macer og rengjort de på samme måte. Mikrofiberklut, som er litt dampa, for så å tørke over med ny mikrofiberklut som er tørr.

 

Lurer på om noen har opplevd det samme, eller hørt om noe lignende. Den 1 årig Apple garantien har gått ut, men vet ikke om dette kan gå på reklamasjon. Maskina kostet jo nærmere 20 000 kr. Og syntes det er litt drøyt hvis jeg må betale 5000 kr for å få dette fiksa. Funker jo fint, men irriterer jo veldig.

 

Skal ringe Eplehuset i morgen å høre, men tenkte å bare spørre her først

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Hei! Inne her henger det flere som har eid Apple-produkter i mange år. Derfor prøver jeg å få hjelp av en av dere til å avgjøre en diskusjon. Under ligger et bilde av to usb-kabler til Apple, henholdsvis en ny Lightning-kontakt (den lille, som er bekreftet ekte) og en gammel 30-pin connector. Jeg har aldri sett den typen USB-kabel før, og mener den er falsk. Hva mener dere? Har Apple noen gang levert en kabel med så stor "klump" på USB-enden?

post-103104-0-80962300-1431649734_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Antakelig.

 

Den ser stor og klumpete ut, kombinert med at USB-symbolet ser billig ut (dvs tykt og udetaljert).

 

Frem til Lightning så var de alltid mer organiske (dvs dobbeltkrum), mens kopiene ofte var enkeltkrum. Årsaken til dette er (antakelig) at det var (og tildels er) endel dyrere å produsere mer komplekse former. Former som bare krummer seg i en retning kan man tegne i 2D, altså var kravene til maskinene og programmene man jobbet i mindre. Men skal man ha dobbeltkrum så må man helst ha maskiner som takler 3D-filer (om det så er produksjonen av selve produktet, eller formen det skal støpes i).

Endret av blured
Lenke til kommentar

Var innom Eplehuset i dag og viste bilde av det med coatingen på skjermen som er borte/priller av.

 

De visste om problemet, og selvom garantien var ute skulle jeg få det dekt på reklamasjon. Så da får 15" Retina min helt ny casing og skjerm hvis jeg forstod de rett. Ikke værst.

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

 

Mottar MacBook 12" til madammen i morgen, blir spennende å sette opp og se hvordan den fungerer. Min i "stellargrå" og med 1,3GHz prosessor kommer nok ikke før neste uke. Er veldig spent på min overgang fra rMBP 15" til MacBook 12" både hva gjelder ytelse og ikke minst størrelse. Men jeg kommer til å leve et langt mer portabelt liv fremover så 15" måtte ryke.

Jeg vurderer 15 til skole(påbygg) og vidre utdanning innen programmering, la meg vite hva du synes om 12" :)

 

 

 

Fikk ikke plukket opp maskinen til madammen før i dag da jeg var på fotballkamp etter jobb på onsdag, og var ikke på posten før 21:01 og de stenger 21:00 så det kunne man jo bare glemme..

 

Har fått gjenopprettet via TimeMachine Backup nå og førsteinntrykket er veldig bra. Maskinen er absurd liten og lett, det må jeg virkelig få ha sagt. Tastaturet er veldig annerledes, keytravel er jo nesten ikke eksisterende men bryterne er av merkbar høy kvalitet så det å skrive på det føles veldig bra men touchskrivingen min blir noe satt ut av at tastene er så flate og beveger seg såpass lite.

 

Skjermen ser helt fantastisk ut, det samme gjør selve maskinen. Ytelsen har så langt virker solid og den nye styreflaten / touchpaden lurer meg trill rundt. Er litt absurd å tenke på at jeg egentlig ikke trykker ned noe som helst, men denne nye "hatpic feedback" løsningen lurer både finger og hode til å tro og innbille meg at jeg faktisk trykker. Veldig behagelig, for det er nå enklere å "trykke" på styreflaten og du kan "trykke" hvor du vil på den.

 

 

Det er dog litt trist å se strømkabelen, her er det ingen "MagSafe" / magnetkontakt i det hele tatt. Denne strømkabelen sitter veldig godt i så om noen snubler over ledningen så vil maskinen forsvinne med den. Det er den liten tvil om.

Lenke til kommentar

Hvordan kan garantien være ute på en 15" MBPr? Kom ikke den i 2011 eller 2012? Trodde det var 5 års garanti

Kjøpte min i 2014. Såvidt jeg har forstått så er det 1 års garanti på Apple produkter men du har 5 årig reklamasjonsrett (norsk lov).

 

Forøvrig så koster det 5500 kr ca med casing og skjerm til Retina Macbook pro 15". Så glad jeg slipper å betale.

 

Syntes det er teit at Apple ikke vil godkjenne at det er problem når noen til og med har laget en webside for å vise problemet. Men får ihvertfall fiska det nå :)

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...