Gå til innhold

Macafé — Uformell chitchat rundt Mac og Apple.


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Streaming av lyd til ATV med Yosemite fungerer helt fint her. Jeg bruker Devloper preview 4, alså samme versjon som første åpne beta versjon.

 

Startet du på nytt med Yosemite eller tok du å overførte fra Mavericks?

Tok selvfølgelig en ren installasjon, noe annet kommer ikke på tale. Har gjort en videreinstallasjon av Mac Os X tidligere, og aldri har jeg hatt ett større faenskap i etterkant. Var skeptisk til det, og leksen ble lært.

 

Ren installasjon eller ingenting er det som gjelder.

 

Nå kan det ha vært noe midelrtidig tull, skal sjekke ut igjen i morgen om det fortsatt ikke fungerer :)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

For det første er ikke Broadwell "stort", heller det motsatte - det er en die shrink av eksisterende teknologi. for det andre er det ingen grunn til å tro at den ikke passer i eksisterende maskiner, særlig da die shrinks som regel bruker mindre strøm og gir mindre varme enn eksisterende prosessorer.

Som sagt tidligere.. forventes at Apple skal lansere de nye broadwell maskinene rundt sommeren, og vise de frem via et event. Sannsynligheten for at det er mye nytt og kanskje nytt design da er ganske stort, ettersom Apple ikke er kjent for å vise det samme gamle med bare én ny feature. De to siste oppdateringene til MBP har vært veldig små, så en må jo forvente at det snart kommer en ny stor en.

Lenke til kommentar

 

For det første er ikke Broadwell "stort", heller det motsatte - det er en die shrink av eksisterende teknologi. for det andre er det ingen grunn til å tro at den ikke passer i eksisterende maskiner, særlig da die shrinks som regel bruker mindre strøm og gir mindre varme enn eksisterende prosessorer.

Som sagt tidligere.. forventes at Apple skal lansere de nye broadwell maskinene rundt sommeren, og vise de frem via et event. Sannsynligheten for at det er mye nytt og kanskje nytt design da er ganske stort, ettersom Apple ikke er kjent for å vise det samme gamle med bare én ny feature. De to siste oppdateringene til MBP har vært veldig små, så en må jo forvente at det snart kommer en ny stor en.

 

Sier du at Macbook Pro Retina vil få en ny oppdatering denne sommeren? Eller snakker du om neste.

De kom jo nettopp med en refresh. (Selv om den var liten)

Lenke til kommentar

 

 

For det første er ikke Broadwell "stort", heller det motsatte - det er en die shrink av eksisterende teknologi. for det andre er det ingen grunn til å tro at den ikke passer i eksisterende maskiner, særlig da die shrinks som regel bruker mindre strøm og gir mindre varme enn eksisterende prosessorer.

Som sagt tidligere.. forventes at Apple skal lansere de nye broadwell maskinene rundt sommeren, og vise de frem via et event. Sannsynligheten for at det er mye nytt og kanskje nytt design da er ganske stort, ettersom Apple ikke er kjent for å vise det samme gamle med bare én ny feature. De to siste oppdateringene til MBP har vært veldig små, så en må jo forvente at det snart kommer en ny stor en.

 

Sier du at Macbook Pro Retina vil få en ny oppdatering denne sommeren? Eller snakker du om neste.

De kom jo nettopp med en refresh. (Selv om den var liten)

 

Februar / Juli (neste). Ser for meg en veldig stor oppdatering i en av de, sannsynligvis juli (pga. event), ettersom de to siste oppdateringene har vært minimale.

 

Kanskje broadwell maskinene blir vist frem i februar, og så kommer resten neste sommer.

Lenke til kommentar

Er det noen måte å vise meny-baren i topp, selv om man kjører programmer i fullskjerm?

 

Jeg liker at docken blir skjult, at jeg utnytter hele skjermen og at jeg kan enkelt swipe mellom fullskjermsprogrammene og skrivebordet. Men det irriterer meg litt at jeg ikke kan se batteri og klokke f.eks, uten å bevege pekeren opp i toppen av skjermen. Men det som irriterer meg enda mer er at hver gang jeg beveger pekeren opp mot toppen for å velge en fane eller lignende, så beveger jeg den litt for langt også dukker meny-baren opp og forran det jeg egentlig skulle ha tak i. Så må jeg ned med pekeren igjen, vente på den går bort og prøve på nytt.

 

Så enten en måte å vise meny-baren hele tiden, eller hindre den i å poppe opp automatisk? Lar det seg gjøre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...