Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

Selv strøyk jeg en gang da han hevdet jeg lå nesten 5 km/t over grensa et par steder. Synes det var litt vel pirkete jeg da, siden jeg kjørte veldig bra ellers. Det er nok noe forskjell på sensorer her desverre. Men vil ikke anbefale å kjøre veldig mye under fartsgrensene heller, spesielt på forkjørsvei/motorvei o.l. I tettbygd strøk går det nok greit så lenge det er mye som skjer, mange ting å oppfatte, og om ikke du har lang kø bak deg...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Joho! Hadde oppkjøring kl 12:40 i går, og bestod! Jeg skulle skrive dette i går, men da var jeg for opptatt med og kjøre!  :w00t:  :thumbup:

5190797[/snapback]

Gratulerer! :thumbs::fun:

 

Hvor kjørte du opp? Har du noen tips til oss som fremdeles venter på oppkjøring?

5193561[/snapback]

 

Takk for det! Kjørte opp i Haugesund (Rogaland), tipset må vel være og holde fartsgrensa, både når den går ned, og opp.

Jeg fikk feil fordi jeg ikke hadde nok akksrelasjon opp i fart, fra en side vei, og ut på hovedveg med fartsgrense 80. Men jeg trodde at det telte som negativt, noe som det altså ikke viste seg og telle, kan være det forandrer seg fra sensor til sensor.

Fikk også feil, (utrolig nok) på og ikke stoppe for høyre, altså når den bilen jeg skulle ha stoppet for var noen meter fra krysset, og jeg vurderte det som om jeg greide den, noe som jeg gjorde. Andre hadde nok strøket på den, fordi jeg hadde en kamerat som strøyk på den. Men jeg var altså heldig! :yes:

Lenke til kommentar
Det er nok noe forskjell på sensorer her desverre.

5176275[/snapback]

Japp, tror sensor har ufattelig mye å si.

Utrolig nok fikk jeg lappen på første forsøk uten noen feil, og sensoren jeg hadde var visst den strenges te som var på den stasjonen.

Ifølge han var det ihvertfall verre å kjøre sakte enn for fort, da det vissnok var greit at jeg lå i godt over 100 på motorveien under oppkjøring bla.

 

Jaja.

Lenke til kommentar
Det er nok noe forskjell på sensorer her desverre.

5176275[/snapback]

Japp, tror sensor har ufattelig mye å si.

Utrolig nok fikk jeg lappen på første forsøk uten noen feil, og sensoren jeg hadde var visst den strenges te som var på den stasjonen.

Ifølge han var det ihvertfall verre å kjøre sakte enn for fort, da det vissnok var greit at jeg lå i godt over 100 på motorveien under oppkjøring bla.

 

Jaja.

5195988[/snapback]

Javel... Jeg lå i 60 i en 50 sone (Nygårdstunellen). Sensoren sa at jeg strøk på det...

Lenke til kommentar
Jeg har et godt tips. Visst du har bæsjet på leggen under oppkjøring, så gale at du er sikker på at du stryker, da klikker du mongo med bilen, spinner så faen, et par brekksladder ut i kryss, gir det bilen klarer og sist men ikke minst, når du har parkert, så spytter du på sensoren :D

5199802[/snapback]

Du er klar over at det kan gi deg et par års utsettelse på lappen? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tips: Sørg for å ha kjøretime RETT FØR oppkjøringen, slik at du ikke får tid til å bli nervøs.

 

Jeg hadde det, og var ikke nervøs i det hele tatt. Ble kun nervøs etter at vi hadde parkert og gikk gjennom kjøreturen... Fikk faktisk jernteppe etterpå også - klarte ikke huske feil jeg hadde gjort (var noen småting jeg registrerte når jeg kjørte, som jeg ikke klarte å huske etterpå).

 

Fyren gav meg godkjent, litt under tvil påstod han, men de eneste feilene han klarte å påpeke var at jeg kvelte bilen en gang jeg skulle snu (boligfelt - ikke i nærheten av menneske eller bil = ingen fare), kom litt borti fortauskanten en annen gang jeg skulle snu (ikke oppå). Ryggingen min var han heller ikke helt fornøyd med - men det er jo greit nok, siden det var første gang jeg kjørte baklengs :p (mer enn et par meter).

 

Synes det var litt flisespikkeri å kalle det "under tvil" med slike bagateller :roll:

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

For å si det på en annen måte da Lurifaksen, så gir de ikke ut lappen "under tviel", men det er noe sensorene sier for å sørge for at du kanskje ikke gjør den/de feilen(e) igjen. (Skremselspropaganda)

 

Kjørelæreren min sa de kunne finne på å si sånt om jeg gjorde noen lite viktige feil...

 

Men som han sa, så gir de ikke ut lappen om de er i tvil ;)

Lenke til kommentar
Kan noen fortelle meg hva 1337 er??

 

Sorry om jeg henger litt etter :blush:

5220905[/snapback]

 

Kommer av ordet "elite". Bokstavene blir ertsattet med tall:

 

3 = e

1 = L (kan også være i)

7 = T

5/2 = S

4 = a

 

Ble oppfunnet av hackere som måtte finne en måte å lure seg unna FBI og CIA ol. De søkte etter for eksempel elite hacker og da kunne de finne litt av hvert. Men når hackerne kamuflerte seg med sitt eget "1337" språk, ble det vanskeligere.

 

Mener btw. ikke så mye med nicket mitt. Er 2 år siden jeg valgte det og det var egentlig et litt barnslig og rart innfall.

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar

Usjamei. Jeg skal ha oppkjøring i September. Jeg har enda ikke kjørt å kjøreskole, men ufattelgi mye med foreldre. Så jeg lurer på hvordand et blir med kjøreskole. Jeg kan ikke se og huske at det er noen ting jeg ikke kan. Så det er vel på tide med kjøreskole for å se hva som ikek er fullt så bra.

 

Elelr jo, jeg kan vel kanskje slite litt med fartsgrense - da jeg ikke er så nøye med dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...