Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

Skal ha min oppkjøring i sommer - jeg tror det iveltfor.

Noen som vet om det er vanskelig å bestå teori examen? Jeg syns at det er det verste av alt!   Skal man gjøre examen på pc? Og hvor mye  penger må betales som ca?

takk.

5384131[/snapback]

Jeg tok teoriprøven nylig, og besto med glans. Den er egentlig ganske lett, så lenge du har lest skikkelig. Husk å lese litt i vegtrafikklovgivningen, spesielt §3 (grunnregelen).

 

Teoriprøven skal tas på PC. Du har 90 minutter disponibelt, jeg brukte rett i overkant av 20... Hvis du har kontroll, tar det ikke lengre tid enn det. Angående betaling koster vel teoriprøven per dags dato kr 335,-.

 

Av annen informasjon kan jeg si at det står oppgitt på hvert spørsmål hvor mange alternativer som skal krysses av.

 

Edit: Ikke ta teorikurs hvis du tror du kan lese deg til teoriprøven selv - det er ganske mange penger det er snakk om, 1800,- på min kjøreskole. De sparte jeg fint inn ved å bruke to dager på lesing...

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal ha min oppkjøring i sommer - jeg tror det iveltfor.

Noen som vet om det er vanskelig å bestå teori examen? Jeg syns at det er det verste av alt!  Skal man gjøre examen på pc? Og hvor mye  penger må betales som ca?

takk.

5384131[/snapback]

Jeg tok teoriprøven nylig, og besto med glans. Den er egentlig ganske lett, så lenge du har lest skikkelig. Husk å lese litt i vegtrafikklovgivningen, spesielt §3 (grunnregelen).

 

Teoriprøven skal tas på PC. Du har 90 minutter disponibelt, jeg brukte rett i overkant av 20... Hvis du har kontroll, tar det ikke lengre tid enn det. Angående betaling koster vel teoriprøven per dags dato kr 335,-.

 

Av annen informasjon kan jeg si at det står oppgitt på hvert spørsmål hvor mange alternativer som skal krysses av.

 

Edit: Ikke ta teorikurs hvis du tror du kan lese deg til teoriprøven selv - det er ganske mange penger det er snakk om, 1800,- på min kjøreskole. De sparte jeg fint inn ved å bruke to dager på lesing...

5384219[/snapback]

 

Så det er en multiplechoice (eller hva det heter) der det bare er avkrysning?

Lenke til kommentar
Skal ha min oppkjøring i sommer - jeg tror det iveltfor.

Noen som vet om det er vanskelig å bestå teori examen? Jeg syns at det er det verste av alt!   Skal man gjøre examen på pc? Og hvor mye  penger må betales som ca?

takk.

5384131[/snapback]

Jeg tok teoriprøven nylig, og besto med glans. Den er egentlig ganske lett, så lenge du har lest skikkelig. Husk å lese litt i vegtrafikklovgivningen, spesielt §3 (grunnregelen).

 

Teoriprøven skal tas på PC. Du har 90 minutter disponibelt, jeg brukte rett i overkant av 20... Hvis du har kontroll, tar det ikke lengre tid enn det. Angående betaling koster vel teoriprøven per dags dato kr 335,-.

 

Av annen informasjon kan jeg si at det står oppgitt på hvert spørsmål hvor mange alternativer som skal krysses av.

 

Edit: Ikke ta teorikurs hvis du tror du kan lese deg til teoriprøven selv - det er ganske mange penger det er snakk om, 1800,- på min kjøreskole. De sparte jeg fint inn ved å bruke to dager på lesing...

5384219[/snapback]

 

Vell, man lærer fortere og bedre med lærer. Men...2 dager på lesing?? Det går nok vell ikke an! :ohmy: brukte du 2 dager for å lese hele boka?

 

Jeg har også hørt at det var heelt annerledes spørsmåler på examen enn de som står i læreboka...

Lenke til kommentar

Teorien er null problem, så lenge du har litt innhold mellom ørene, og har lest gjennom boken 1-2 ganger skal det gå helt fint. dessuten kan du jo ha opptil 27 feil, slik at det er lov til å bomme på noe. Leste vel selv boken dagen før omtrent, og besteod med 12 feil. Så ikke bekymre deg om teorien du alex, går nok helt fint. og teorikurs er bare bortkastede penger, synest jeg da hvertfall.

 

Hmm, men nå er det bare 1 uke til jeg skal ha min andre oppkjøring. er litt spent på hvordan det går, men får håpe jeg får en grei sensor, så får jeg ta det derfra. :D

Lenke til kommentar

skitt, har oppkjøring i morra klokka 0800 og er rimelig sikker på at jeg har fått no virus av no slag, sitter og svetter og føler meg generellt forjævli...

Har følt meg sånn fra i dag tidlig av og droppa skolen for sikkerhetsskyld, noen forslag om hvordan jeg skal greie å komme meg igjennom de sjebnesvangre 50 minuttene i morra?

 

Planlegger å kjøre i meg en solid dose ibux før jeg legger meg, men hvis jeg våkner i morra kvalm og med en hoste fra helvete er jeg rimelig spent på om jeg er i stand til å greie oppkjøringa!

:cry:

Lenke til kommentar

Stavmikser: Et godt råd er å komme seg langt vekk fra datamaskinen. Det er stort sett det eneste som har hjulpet meg å bli frisk, de få gangene jeg har vært syk. Ellers er det å drikke masse vann, og sørge for å få i seg det man skal ha i seg av næring. Ikke frys, ta en god, lang, varm dusj før du legger deg, skift på sengen.

 

Ellers får du ha lykke til med oppkjøring, og med å bli frisk. :)

Lenke til kommentar
Teorien er null problem, så lenge du har litt innhold mellom ørene, og har lest gjennom boken 1-2 ganger skal det gå helt fint. dessuten kan du jo ha opptil 27 feil, slik at det er lov til å bomme på noe. Leste vel selv boken dagen før omtrent, og besteod med 12 feil. Så ikke bekymre deg om teorien du alex, går nok helt fint. og teorikurs er bare bortkastede penger, synest jeg da hvertfall.

 

Hmm, men nå er det bare 1 uke til jeg skal ha min andre oppkjøring. er litt spent på hvordan det går, men får håpe jeg får en grei sensor, så får jeg ta det derfra. :D

5386855[/snapback]

 

 

Åååjaaa, e d lov å ha 27 feil? Kompis sa at det var bare 9 feil...

Er det mange spm. man får?

Lenke til kommentar

Når jeg tok den, så fikk jeg 45 spørsmål med til sammen 180 svaralternativer, kunne ha 26 eller 36 feil (ikke sikker med tanke på at det er et halvt år siden) 90 min disponibelt, og brukte 19, med en gjennomgang for å sjekke at jeg var enig med meg selv på svarene ;)

 

Stavmikser: Drikk mengder av vann, ikke noe som renser kroppen så bra som det :)

C-vitaminer er jo en flott ting, så håper du er gla i appelsiner ;)

Lenke til kommentar
11 timer til oppkjøring!! Dette blir spennende, bestillte time i dag og fikk det dagen etter... Ble ikke helt som planlagt, hadde regnet med å ha litt bedre tid på meg men var det eneste som var ledig før nyttår. Er redd for at jeg skal glemme noe viktig, men er sikkert bare fordi jeg er litt nervøs... Bor i Oslo men skal ha oppkjøring i Drøbak, noen som sitter med erfaring derfra?

5267413[/snapback]

 

 

Åssen synes du oppkjøringen i Drøbak var? Skal ha oppkjøring der selv i April (netopp begynt på skole dog). Åssen så sensoren ut? En av de er en nabo av meg :o

 

edit: jeg fikk beskjed på kjøreskolen at teorikurset var bortkastede penger om jeg kunne lese så da dropper jeg det :)

Endret av Kannath
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...