Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal ta teori eksam. nå. og øvelseskjøring seinere. Er ikke så heldig jeg da - at alle i familien har automat gir, jeg også :shrug: hehehe

Så da trenger jeg ekstratid for øv.kjøring og..

Skal skrive søknad imorra på biltilsynet. Tirsdags morgen kl. 0900 huff... gleda mæ sinnsykt... :ermm:

 

ps. har hørt at i Russland har de laget 25 nye sjelter, lol..lurer på hvilken da.

Lenke til kommentar
Men får da vel ekstra tid da, kan man ikke det, hvis man ikke er helt stø på norsk?

5711080[/snapback]

Tid har man mer enn nok av; jeg fullførte på under en fjerdedel av tiden. Det som er problemet er formuleringen på spørsmålene - noen ganger kan det virke som om de bevisst prøver å lure deg med snevre og vanskelige formuleringer.

Lenke til kommentar
Ta det pent inn mot kryss.

Vet om mange som har bomma på dette.

4851043[/snapback]

Oh yes. Det var slik jeg strøyk første gang. Faktisk så kom jeg så fort inn mot et kryss at sensor trampet på bremsepedalen. Jeg strøyk med glitter og glans. Det tok flere år får jeg fikk motet meg opp til å prøve på nytt.

 

Den andre gangen holdt jeg pusten rolig, tok meg tid, og fulgte med. Jeg kjørte ansvarlig, men ikke som "mann med hatt". Det gikk fint.

 

Sjåførlæreren min (ved forsøk nr. 2) hadde et fint uttrykk, som var "å kjøpe seg bedre tid". Mao.: Hold farten nede til du har oversikt. Når du leser hele trafikkbildet kan du gi litt mer på. Ikke før.

Lenke til kommentar
Men får da vel ekstra tid da, kan man ikke det, hvis man ikke er helt stø på norsk?

5711080[/snapback]

Tid har man mer enn nok av; jeg fullførte på under en fjerdedel av tiden. Det som er problemet er formuleringen på spørsmålene - noen ganger kan det virke som om de bevisst prøver å lure deg med snevre og vanskelige formuleringer.

5712961[/snapback]

 

Det stemmer. Har hørt om at de formulerer spm. heelt sykt! :hmm:

Lenke til kommentar
Tok teorieksamen i dag. Var sinsykt enkelt. Hadde bare 4 feil og har så vidt lest noe som helst.

 

Det nye systemet med et svar og 7 mulige feil er jo mye enklere en de prøvene jeg har prøvd der du kan ha 27 feil eller hva det nå er.

5718305[/snapback]

 

Ok. Forklar litt mere om det der. Fordi jeg venter på svar fra biltilsynet :D (egentlig så er det meg som skal ringe) men ja, til saken: Det jeg har hørt, at hvis man svarer feil og/eller han glemmer å svare på den andre spm så får mann 2 feil. Har de forandret det? Eller det er fortsett samme systemet?

Endret av Leasch
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...