Gå til innhold

Tips til oppkjøringen på bil.


WebSurf

Anbefalte innlegg

pc^2004: Det er som regel aldri dumt å ta en evalueringstime hos en kjøreskole, slik at de kan påpeke hva du bør jobbe mer med. Så er det også greit å huske at, selv om de liker å tro det selv, så kan ikke foreldre alt heller, veldig mange har innarbeidet stygge feil.

 

Jeg begynnte å kjøre med kjøreskole i januar, og hadde lappen 2. mai. Da hadde jeg knapt nok kjørt en bil før, og hadde ikke engang kontroll på hvordan man løste en bil. Så travelt har du det nok ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

11 timer til oppkjøring!! Dette blir spennende, bestillte time i dag og fikk det dagen etter... Ble ikke helt som planlagt, hadde regnet med å ha litt bedre tid på meg men var det eneste som var ledig før nyttår. Er redd for at jeg skal glemme noe viktig, men er sikkert bare fordi jeg er litt nervøs... Bor i Oslo men skal ha oppkjøring i Drøbak, noen som sitter med erfaring derfra?

Lenke til kommentar
11 timer til oppkjøring!! Dette blir spennende, bestillte time i dag og fikk det dagen etter... Ble ikke helt som planlagt, hadde regnet med å ha litt bedre tid på meg men var det eneste som var ledig før nyttår. Er redd for at jeg skal glemme noe viktig, men er sikkert bare fordi jeg er litt nervøs... Bor i Oslo men skal ha oppkjøring i Drøbak, noen som sitter med erfaring derfra?

5267413[/snapback]

 

Hei!kordan gikk det idag?imponerende at du kasta dg på oppkj dagen etter bestilling!vi h laang ventetid f oppkj her i bergen,men jeg er ik klar ennå så det gj ikke meg noe.Håper det gikk greit for deg idag,og at du hadde roen;0)had jo vært digg å ha lappen til jul da,julegave til en selv;0)hopp og klapp fra bergen

Lenke til kommentar

Det viktigste er å ta det rolig. Ikke stress, for da blir sensoren stressa, og blir sensoren stressa blir du mer stressa.

1) Husk bilbelte

2) Se deg for

3) Glem at sensoren er der

4) Konstentrer deg

5) Se på skilt ( får alltid spørsmål som "hva stod det på det skiltet")

6) Gode sko.. Ikke kjør med platåsko:)

 

Kommer ikke på flere tips akkuratt nå..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

gikk dårlig :cry:

fikk en gammel sur gubbe som sensor som f** ikke kunne noe.

 

Hvis jeg ikke tar helt feil så er det slik:

 

Jeg kom mot et lyskryss i ca 50 km\t (ca 100 meter unna krysset) så da at det var rødt så bremsa ned forsiktig, men så skifta det til grønt igjen så jeg gassa litt på da så jeg slapp å vente, men joda 5 meter unna krysset skifta det til gult (å tar jeg ikke HELT feil så betyr gult at du skal forlate krysset så fort som mulig? ), jeg hadde da ingen sjanse å stoppe på en strekning på 5 m med tett traffik bak meg, strøk pga at jeg kjørte på rødt lys sa sensoren!! FFS!

 

urettferdig! :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...