Gå til innhold

ATI R520 avbildet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gleder meg i alle fall til kortet er ute og vi får litt resultater oppe og går.

Akkurat nå så er jeg veldig interesert i hvor bra kortet kommer til å yte vs Støyfaktor, er litt bekymret for at slike høye klokkefrekvenser vil gjøre kortene til en ny versjon av Nvidias FX flopp...

 

Etter å hatt Nvidia 4 serien, så hoppet jeg over til x800 serien til ati så har jeg sett litt av begge verdener, det jeg liker best med Ati pr dags dato :

 

*Fargegjengivelse.

*Driverslipp pr måned.

*God Ati support , alle henvendelser til dem har blitt løst raskt (manglende driverstøtte for noen spill og produkter).

Lenke til kommentar
Skal innrømme at jeg liker nVidia best og ikke er noe særlig begeistret for ATI og liker derfor ikke å kommentere negativt om ATI alt for mye.. men..

Når de kommer med et 3D kort, som tilsynelatende etter bildene ikke ville fått plass i kjøleskapet mitt begynner det å bli ganske ekstremt.

 

Tviler faktisk på at det får plass i mitt kabinett, som er et LianLI PC2000B Tower, som er veldig veldig stort, det kom hvertfall til å dekke over en god del andre ting.

 

Får bare håpe på at de bildene vi så var totalt ute av proposjoner.

For nVidia sitt 7800GTX er mindre?

 

BTW: Du trenger nytt kjøleskap. Seriøst.

Lenke til kommentar
Skal innrømme at jeg liker nVidia best og ikke er noe særlig begeistret for ATI og liker derfor ikke å kommentere negativt om ATI alt for mye.. men..

Når de kommer med et 3D kort, som tilsynelatende etter bildene ikke ville fått plass i kjøleskapet mitt  begynner det å bli ganske ekstremt.

 

Tviler faktisk på at det får plass i mitt kabinett, som er et LianLI PC2000B Tower, som er veldig veldig stort, det kom hvertfall til å dekke over en god del andre ting.

 

Får bare håpe på at de bildene vi så var totalt ute av proposjoner.

For nVidia sitt 7800GTX er mindre?

 

BTW: Du trenger nytt kjøleskap. Seriøst.

Du mobber ikke mitt mini kjøleskap , masser av Cola bokser der:)

 

Fra de bildene der er nVidia sitt en etasje mindre og kortere og vil jeg tro, ikke at GTX kortet er kort, hadde det vært 1mm lengre hadde det ikke fått plass pga kabler i min PC.

 

Edit:

Og om bildene ikke bedrar øyene, så får ikke et slikt kort plass i min maskin, og mitt kabinett er stort.

Endret av Snabben
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Edit:

Og om bildene ikke bedrar øyene, så får ikke et slikt kort plass i min maskin, og mitt kabinett er stort.

Nå overdriver du fælt.. :)

Kortet er ikke mye større enn eksistrende Nvidia-kort.. både nye 7800 og eldre FX-kort.

Dessuten har jeg SCSCI ISA-kort i en gammel Commodore 486 som er større/lengre enn det der.. og det er ett desktop-kabinett. :D

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Du mobber ikke mitt mini kjøleskap , masser av Cola bokser der:)

 

Fra de bildene der er nVidia sitt en etasje mindre og kortere og vil jeg tro, ikke at GTX kortet er kort, hadde det vært 1mm lengre hadde det ikke fått plass pga kabler i min PC.

 

Edit:

Og om bildene ikke bedrar øyene, så får ikke et slikt kort plass i min maskin, og mitt kabinett er stort.

Høyden på kortene spiller ingen rolle. Det er vel ingen som har maskinene fulle av PCI-kort lenger, er det vel?

 

 

Når det gjelder lengden, så er det nøyaktig like langt som 7800GTX.

 

Her er de avbildet sammen, og R520 kortet har fått påmontert en nV Silencer som er til 6800 serien. Ganske spesielt at den passet rett på, no?

 

 

compare.jpg

Lenke til kommentar

Mye vås for tiden, og jeg har lest at det spekuleres i to navn, x900 og x1800, men det slår meg at siden de har hoppet over til romertall så burde det vel bli XI800.

 

Men, men, det er vel ikke så lenge før det dukker opp slik at vi kan glemme all den spekulasjonen som farer rundt for tiden.

Lenke til kommentar
Det siste bildet av kortet så jo gigantisk ut.

Det var første som slo meg å. Har mange ganger vurdert bort nvidias kort pga dens lengde. Lurer på hva den kontakten opp venstre hjørne er for noe, har de allikevel måttet ty til en form for kabel på innsiden for å få til CrossFire?

Er ikke det strømmen som skal inn der da?

Kan ikke riktig se hvor den skulle være ellers.

Eller leverer PCI-e nok strøm til kortene? Følger ikke med så mye på kortmarkedet, men minste 2 siste agp-kort trenger jo ihvertfall ekstra strøm :)

 

Edit;

testing.jpg

 

 

Her blir jo kontakten brukt, og han bruker ikke crossfire. Så, er nok ikke til crossfire :)

Og ledninge ser ut til å gå til PSU'n også :p

Endret av ZyberZone
Lenke til kommentar

Satte inn en pil på bildet for å vise hvilken kontakt som menes.

 

 

Kombatant er moderator på Rage, og det er sagt tidligere at han har nære kontakter i Ati, har ingen grunn til å tvile på hva han sier.

 

 

Det at Kombatant er en moderator med gode kontakter i ATI, hvordan kunne jeg vite det, så etter om han var moderator, men det stod ingenting som jeg kunne se ved innlegget hans. Men du har sikkert rett. Men å tro på slike innlegg (moderatorer eller ikke) er jo litt rart nå de kun slenger ut en slik bemerkning. Det er kanskje greit for de som kjenner ham, men alle de andre som er innom og ikke vet hans kontakter, så er det kun en latterlig liten fyr som slenger ut falske rykter. Men det er ikke navnet som teller, det er ytelsen. Så vi får se når det er blitt offisielt.

 

Men andre nettsider hevdet at de hadde fått navnene på resten av serien også, X1300, X1600 og X1800, samt at de forventet at de mobile fikk navnet X1400. Samt at ATI kom til å slippe alle på en gang. (Mener å huske dette var noe Tom's Hardware hadde i en nyhet fra en annen i side i går kveld)

 

 

 

EDIT: Vedrørende den viften, det er ikke den som kommer til å være på den, den ble påmontert fordi de som tok bildene fikk ett eksemplar uten vifte. Andre steder hevdet at den ville få en vifte som ligner på den til X850XT PE, altså den nederste på bildet noen poster opp. Samt at noen av versjoene (de mest tilgjenglige med 16 pipes hvis det kommer kort med flere) vil ha like kjølere som Nvidia sine. Dermed er det absolutt ingen forskjell mellom størrelsene på kortene.

post-107-1126258365_thumb.jpg

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar
Mye vås for tiden, og jeg har lest at det spekuleres i to navn, x900 og x1800, men det slår meg at siden de har hoppet over til romertall så burde det vel bli XI800.

 

Men, men, det er vel ikke så lenge før det dukker opp slik at vi kan glemme all den spekulasjonen som farer rundt for tiden.

Whilst I have been awaiting Fanny getting back from the USA, I thought I would share this bean with you. HEXUS has heard lots about R520 (Real Codename - Raptor), and its brothers and sisters. ATI will be introducing this in the middle of October this year. We have some specifications for you but that can wait for another day.

 

The name of this new card will be X1800, which we have seen on the 'net already today. But the real juice of this bean is that ATI have some more SKUs coming and they will have the following names:

 

X1800 which is based on the R520 VPU.

 

X1600 which is their mid range SKU based on RV530.

 

X1300 is their low-end SKU based on RV515.

 

Of course with any new generation comes new mobile parts, we believe this will be in the form of the X1400.

 

Other news we are hearing is that ATI love their GT brand so much there will be the GTO and GTO2 launched very soon. Essentially the GTO is a 12 pipeline GT, and GTO2 is X800XL (16 pipeline GT). They have decided that the XL and 850s will be gone for good. So the new lineup will be X800GT, GTO, GTO2, and their new VPUs.

 

ATI have also essentially end-of-lifed their X800 series on AGP. The highest AGP card which you can get now is X700. I am sure if the demand from the channel and partners occurs ATI will use their bridge chip and create a new SKU. But, to be fair the rapid shift to PCI-Express has shocked everyone.

 

 

http://www.hexus.net/content/beanz/beanz.p...mlld19JRD0xNTY4

Lenke til kommentar
På tide å lære seg forskjell på høyre og venstre ZyberZone? :tease:

 

PCI-e strømkontakten er i høyre hjørne ;)

 

Den kontakten det snakkes om her er altså den med to rekker med pinner i øverste venstre hjørne på bildet ditt :p

Altså.. Ehh :blush:

Ja, kanskje det :D

Får skylde på at jeg var trøtt etter å ha jobbet 2.5 time allerede.. he he

Lenke til kommentar
Det siste bildet av kortet så jo gigantisk ut.

De er nå ikke større enn nvidias 6800kort og 7800 kort. Har hatt et 6800gt og da jeg fikk det blei jeg sjokkert over størrelsen i forhold til 9800pro. Men det passa uten problemer, og hvorfor er det verre at ati må levere store kort enn nvidia. Det er nok en grunn for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Satte inn en pil på bildet for å vise hvilken kontakt som menes.

 

 

Kombatant er moderator på Rage, og det er sagt tidligere at han har nære kontakter i Ati, har ingen grunn til å tvile på hva han sier.

 

 

Det at Kombatant er en moderator med gode kontakter i ATI, hvordan kunne jeg vite det, så etter om han var moderator, men det stod ingenting som jeg kunne se ved innlegget hans. Men du har sikkert rett. Men å tro på slike innlegg (moderatorer eller ikke) er jo litt rart nå de kun slenger ut en slik bemerkning. Det er kanskje greit for de som kjenner ham, men alle de andre som er innom og ikke vet hans kontakter, så er det kun en latterlig liten fyr som slenger ut falske rykter. Men det er ikke navnet som teller, det er ytelsen. Så vi får se når det er blitt offisielt.

 

Men andre nettsider hevdet at de hadde fått navnene på resten av serien også, X1300, X1600 og X1800, samt at de forventet at de mobile fikk navnet X1400. Samt at ATI kom til å slippe alle på en gang. (Mener å huske dette var noe Tom's Hardware hadde i en nyhet fra en annen i side i går kveld)

 

 

 

EDIT: Vedrørende den viften, det er ikke den som kommer til å være på den, den ble påmontert fordi de som tok bildene fikk ett eksemplar uten vifte. Andre steder hevdet at den ville få en vifte som ligner på den til X850XT PE, altså den nederste på bildet noen poster opp. Samt at noen av versjoene (de mest tilgjenglige med 16 pipes hvis det kommer kort med flere) vil ha like kjølere som Nvidia sine. Dermed er det absolutt ingen forskjell mellom størrelsene på kortene.

Enig med det du nevnte, uansett så står det fritt for Ati til å kalle kortet hva de vil. Kan godt være at navnet blir Radeon X1800 XT. Uansett så er det ytelsen som er mest spennende og ikke navnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...