Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heh, du tror ikke det er mange av gutta som også er inne av de samme grunnene? Eventyrlyst viser seg jo å være hovedgrunnen til at folk reiser i INTOPS. Burde det diskvalifisere dem?

 

Det jeg blir mest skeptisk til når jeg leser den artikkelen er om man maler et uriktig bilde av hva tjenesten innebærer. Noe sier meg at det er begrenset med hating og venting, som jo ikke er en ubetydelig del av livet i Forsvaret.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den type holdning burde vel vært diskvalifiserende med en gang....

 

Forsvarets kvinnecamp, landets største feltmadrass :p

Ærlig talt. Hadde du tenkt det samme dersom det hadde vært en kar som sa det?

"Herje og leke litt" er jo ikke synonymt med sex på noen som helst måte.

 

 

Da legger du nok ord i munnen på meg. Mente absolutt ingenting om sex

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva forventer folk egentlig? Uansett hvilken jobb,studie, osv. man velger så er det ikke likt det som blir framstilt. Akademiske yrker (f.eks.) reklamerer ikke akkurat med at man "må" jobbe en god del overtid. Poenget mitt er kort fortalt at, har man bestemt seg for at man vil jobbe/drive med noe, så driter man i om man må vente litt. Når man får fgtj (eller sett inn det som passer) litt på avstand, så husker du ikke ventinga særlig godt, man husker alle de gode minnene. Alt det man har hata ser man tilbake på som et godt minne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk endelig innkallelsen til INGBN. Til helvete med russetiden, jeg skal trene..

 

Tull. Prioriter venner og en tid du bare har en gang i livet.

 

Trening kan du gjøre i sommer. Kravene til førstegangstjeneste er heller ikke store

 

Jaja, du har vel rett i det.

 

Men kravene er tøffe nok de når man er i miserabel form..

Lenke til kommentar

Fikk endelig innkallelsen til INGBN. Til helvete med russetiden, jeg skal trene..

 

Tull. Prioriter venner og en tid du bare har en gang i livet.

 

Trening kan du gjøre i sommer. Kravene til førstegangstjeneste er heller ikke store

 

Jaja, du har vel rett i det.

 

Men kravene er tøffe nok de når man er i miserabel form..

 

Jeg var i Stormesk 4 i førstegangstjenesten, en tjeneste som var veldig fysisk krevende. Jeg hadde en som "sprang" 3000m på mellom 18-20 min, på det beste var han vel ned på 16-17.

 

Han fullførte likevel med stil :)

 

Hvordan havner man i stormesk med 18 på 3000? Eller er det ikke nødvendigvis prestasjonsbasert hvor man havner hen?

Lenke til kommentar

Fikk endelig innkallelsen til INGBN. Til helvete med russetiden, jeg skal trene..

 

Tull. Prioriter venner og en tid du bare har en gang i livet.

 

Trening kan du gjøre i sommer. Kravene til førstegangstjeneste er heller ikke store

 

Jaja, du har vel rett i det.

 

Men kravene er tøffe nok de når man er i miserabel form..

 

Jeg var i Stormesk 4 i førstegangstjenesten, en tjeneste som var veldig fysisk krevende. Jeg hadde en som "sprang" 3000m på mellom 18-20 min, på det beste var han vel ned på 16-17.

 

Han fullførte likevel med stil :)

 

Hvordan havner man i stormesk med 18 på 3000? Eller er det ikke nødvendigvis prestasjonsbasert hvor man havner hen?

 

Før var det ikke fysiske tester på sesjon

Lenke til kommentar

Under mitt innrykk i 09 var det ikke værre enn at du satte deg ned foran et befal og kom med et ønske om hvor du ville. For min del gikk samtalen nogenlunde som dette:

 

Hei, har du tenkt på hva du vil gjøre hos oss?

- Ja, vil gjerne i storm, syns det høres mest spennende ut.

Du har lest litt om tjenesten på forhånd heller?

- Ja, og har noen kjentfolk som har tjenestegjort i stormesk3 tidligere som har fortalt meg litt også, og det høres veldig bra ut.

Jammen da skal du få komme til ulveflokken.

 

Så enkelt havna jeg i stormesk 3.

Lenke til kommentar

Det er ikke akkurat vanskelig å havne i den eskadronen eller det kompaniet man vil, men vi (esk.4) hadde faktisk noen som ble sendt vekk til div. andre steder under rekrutten, samt at vi fikk ett par nye, så de er nok ikke helt ukritiske til hvem de velger å ha med videre etter rekrutten..

Lenke til kommentar

 

Før var det ikke fysiske tester på sesjon

 

Det var det ikke for meg heller, men er ikke hvilken esk man havner i noe som bestemmes under rekrutten? Altså med elendige testresultater og dårlige prestasjoner så minsker mulighetene?

 

Nei, esk ble man plasser i på innrykksdagen. Men som Hvorre sier, mange røk i løpet av rekrutten, men som regel på grunn av de var idioter, og ikke på grunn av fysisk form. Den kan trenes, det kan ikke vettet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...