Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke verre enn å sitte i en CV å observere i sektor etter 30 timer uten søvn mens VK'en ligger i stålkoma 50 cm unna deg..

Vel, hva er det værste som kan skje om du sovner?

At du får kjeft? I værste fall våkner verken du eller lager om du sovnet på fyringsvakt...

Lenke til kommentar

Ikke verre enn å sitte i en CV å observere i sektor etter 30 timer uten søvn mens VK'en ligger i stålkoma 50 cm unna deg..

Vel, hva er det værste som kan skje om du sovner?

At du får kjeft? I værste fall våkner verken du eller lager om du sovnet på fyringsvakt...

 

Ja, er akkurat det så jeg skammer meg over at jeg lot meg selv falle i søvn. Man må kunne stole på hverandre.

Lenke til kommentar

Polar pulsklokker er veldig greie, nyttige også, ikke bare til tid.

Casio G-Shock er generelt en populær serie med klokker som er bygd for å tåle litt.

Suunto er også en veldig populær serie, men både disse og G-Shock kan fort bli litt dyre siden de ofte har masser av unødvendige/trivielle ting. Bruker Polar klokke nå, pga størrelsen. Orker ikke ha et massivt beist på armen som kan fortelle meg solens posisjon på himmelen, langtidsvarselet, høyde over havet, havnivået og lufttemp og fuktighet osv osv.

 

Legger til at jeg har faktisk hatt G-shock og Suunto, og mener ikke noe negativt om alt ekstra de kan gjøre, men det blir som oftest aldri brukt eller du setter deg aldri inn i det. Pluss at de er store, som egentlig er hovedgrunnen til at jeg bytte klokke.

Endret av KingArms
Lenke til kommentar

Et spørsmål.. Venter fortiden på oppkjøring til klasse B, men er veeldig usikker på om jeg får oppkjøring før 24. juli, datoen jeg skal på Madla.

Angående det så er det noen tjenester jeg kunne tenke meg som krever at man må ha klasse B. Derfor lurte jeg på om det evt går an å ta oppkjøringen i Stavanger mens man er i rekrutten? Evt få den sponset og.

 

Noen som har erfaringer med dette? Vært i samme situasjon?

Lenke til kommentar

Du vil garantert ikkje få B lappen sponsa.

Om du velger transporten vil du kanskje - om du er heldig, få minibuss/buss, men då må du ha B lappen frå før.

Neida, det er jo rimelig klart. Men nå snakket jeg kun om oppkjøringsavgift, evt. leie av bil til oppkjøring. Jeg har alt annet obligatorisk. :) Men får ta det når den tid kommer evt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...