Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Meget mulig, tengte at dem kanskje bare så grønt kort sa ok, slik som i portene i leirene, der kommer man vel inn bare man har et grønt pappir og vifter med :p

 

Noen busssjåfører og konduktører er veldig slapp på det. Brukte kortet mitt en god del like etter at jeg dimmet. Så ikke nøye på kortet engang. Mens andre er veldig strenge. Litt usikker på hva som vil skje hvis de oppdager at du bruker et kort som er "utgått" på dato. Muligens tar de det inn eller så må du bare betale fullpris. Tviler at du kan få bot. Men skal aldri si aldri.

 

Husker en gang når jeg skulle ta toget. Han som solgte billetter så veldig nøye på kortet. Fant du at jeg var ferdig med førstegangstjenesten min for flere måneder siden. Spurte om jeg var befal, svarte selvfølgelig ja (ble 20% istedet for 50%. Men skal ikke klage :D ).

 

Når jeg bruker kortet pleier jeg også å bruke militær bagen. Gir det på mange måter mer tiltro :p

Endret av toy_man
Lenke til kommentar

Noen som har noen info ang. V&S i Ramsund? Hva gjøres under tjeneste? Overraskende få tjenester som virket fine etter rekruttskolen, sjøforsvaret, vis man ikke ville på båt.

 

Noen som vet hvilken uniform man bruker under tjeneste?

Lenke til kommentar

Noen som har noen info ang. V&S i Ramsund? Hva gjøres under tjeneste? Overraskende få tjenester som virket fine etter rekruttskolen, sjøforsvaret, vis man ikke ville på båt.

 

Noen som vet hvilken uniform man bruker under tjeneste?

 

http://forsvaret.no/...oforsvaret.aspx . Her kan du lese litt om det på forsvarets sine sider. Du vil bli vaktsoldat med hovedfokus på baseforsvar. Det vil si sitte i port, ha diverse patruljer og andre ting (kommer ann på basen. Hva slags opplegg de har).

 

Mener at du vil bruke vanlig arbeidsuniform. Men ettersom det er sjøforsvaret så skal jeg ikke si helt sikkert. Vet at noen baser bruker m04 mens andre bruker den mørkeblå som sjøforsvaret har.

Endret av toy_man
Lenke til kommentar

Du kommer til å gå i grønt hvis du er i V&S. Regner med tjenesten er helt normal vakttjeneste. Gå streifvakter (sjekke hull i gjerder osv), sitte i porten og spille ps3 er vel det som går igjen for det meste.

 

Har du allerede blitt fordelt til Ramsund? Har et par bekjente som er der oppe, og det er ikke all verden å finne på, visstnok. De fleste trives på Haakonsvern i Bergen derimot. Men dersom du bor der oppe i nord er det kanskje mest praktisk å ha tjenesten sin der, eventuelt om du bare vil komme deg langt vekk. Har selv vert innom basen én gang, og det så ganske øde ut.

Lenke til kommentar

Har blitt satt på vakt og sikring ramsund. Ville ikke på båt, og spurte en offiser hva som var mest relevant til vidre verving evt. int. Ops. Og det var vakt og sikring sa han. Har søkt vidre opptak i sommer, men vet ikke hvordan det går.

 

men håper at det blir en grønn uniform, og ikke U.S'n.

Lenke til kommentar

Har ikke søkt int. Ops. Men jeg ønsker å tjeneste gjøre i int.ops og spurte offiseren hva som var mest relevant. Han sa vakt og sikring.

Tror faktisk det er det som er det mest relevante også. Har i hvertfall en kompis som nå er I Afghanistan som vakt og sikring.

 

Et lite spørsmål, er det på Inrykksdagen dere spør om disse tingene? eller hvordan? Jeg har havnet i Sjøforsvaret, men ønsker selvsagt INT-OPS etter FST.

Endret av ddarkyy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...