Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En sak jeg har tenkt litt på som jeg gjerne vil ha litt innspill på.. Jeg tjenestegjør i CSS-bataljonen og er oppsatt på HK416 som personlig våpen og MG/12,7 på taket av noen kjøretøy. Å skulle kjøre lastebil, lastsikre, dirigere trafikk osv er svært tungvindt med et våpen som HKen hengende å slenge. Hvorfor er ikke vi da oppsatt på MP7 slik som sanitetsbataljonen? Det å skulle skyte ut av kjøretøy er også bare klumsete med HKen.

 

Kan legge til at jeg i utgangspunktet liker HK 416 godt, men som sagt er det er helt feil våpen for oss å være oppsatt på.

Lenke til kommentar

Var på en forsamling i komasalen på madla hvor en offiser snakket om mulige tjenester under førstegangstjenesten, der snakket han om et støtteapparat innen kjk. på Harstad*, noen som vet hvor jeg kan finne mere informasjon ang. disse tjenestene?

 

Noen som vet om vpv er opne på tlf under påsken?

 

*husker ikke om det er Harstad eller Ramsund.

 

OT: To uker inn i rekrutt perioden må jeg si det var mye mere teori enn hva jeg trodde det skulle være.

Lenke til kommentar

Var på en forsamling i komasalen på madla hvor en offiser snakket om mulige tjenester under førstegangstjenesten, der snakket han om et støtteapparat innen kjk. på Harstad*, noen som vet hvor jeg kan finne mere informasjon ang. disse tjenestene?

 

Noen som vet om vpv er opne på tlf under påsken?

 

*husker ikke om det er Harstad eller Ramsund.

 

OT: To uker inn i rekrutt perioden må jeg si det var mye mere teori enn hva jeg trodde det skulle være.

 

VPV vil nok være oppe mandag, tirsdag og onsdag ettersom det ikke er hellig dager :)

 

Tja syntes det ikke var så ille med teori på rekrutten. Spørs vel hva den enkelte synes er mye teori ;)

Lenke til kommentar

Var på en forsamling i komasalen på madla hvor en offiser snakket om mulige tjenester under førstegangstjenesten, der snakket han om et støtteapparat innen kjk. på Harstad*, noen som vet hvor jeg kan finne mere informasjon ang. disse tjenestene?

 

Noen som vet om vpv er opne på tlf under påsken?

 

*husker ikke om det er Harstad eller Ramsund.

 

OT: To uker inn i rekrutt perioden må jeg si det var mye mere teori enn hva jeg trodde det skulle være.

 

Det blir arrangert en infodag senere hvor dere får treffe de forskjellige avdelingene inne i kantina. Der får du brosjyrer og alt du måtte trenge av info fra den og representanter fra avdelingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...