Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har peiling på hvordan livet er ombord på en MTB? Da hovedsaklig som artillerist. :)

 

Så vidt jeg husker, så tok de nesten ikke inn menige til MTB-våpenet?

Tror de havnet på minerydderfartøyene istedenfor.

 

Men som sagt, tror.. er ikke 100% sikker.

 

Jeg vet, dette var første skole de skulle ha rekrutter til MTB, jeg var en av de få heldige. :)

Lenke til kommentar

Ahh, ferdig med rekrutten på onsdag, blir deilig :D

Say whaat? Når hadde du innrykk?

Klarte å skrive onsdag av en merklig grunn, men er på torsdag. hadde innrykk 29. sep :)

Jeg tør gjette på september-innrykk på madla, eller oktober-innrykk i garden?

September-innrykk på madla ja ;)

 

Skulle ikke tilfeldigvis være noen på troppen din som skal bli røktere på rygge?

Lenke til kommentar

Er det mulig når jeg er på sesjon at jeg sier jeg vil i GSV, men om det kun er vinterinnrykket som er ledig går jeg heller en plass hvor det er ledig for sommerinnrykk? Får man vite på sesjon hvor man havner?

 

Har nå snakket med 03003 flere ganger og de sier det samme hver gang: Jeg får ikke komme på sesjon før Januar. De forsikret meg likevel om at sommerinnrykket skulle være ledig.

 

Satser på GSV. Sett at alt er i orden når jeg kommer inn på sesjon - tror dere jeg har sjangs, eller pleier det å være fullt i januar?

Lenke til kommentar

Noen som har peiling på hvordan livet er ombord på en MTB? Da hovedsaklig som artillerist. :)

 

Så vidt jeg husker, så tok de nesten ikke inn menige til MTB-våpenet?

Tror de havnet på minerydderfartøyene istedenfor.

 

Men som sagt, tror.. er ikke 100% sikker.

 

Jeg vet, dette var første skole de skulle ha rekrutter til MTB, jeg var en av de få heldige. :)

 

Tjenestegjøre på MTB? Hva slags bakgrunn fra vgs har du?

Lenke til kommentar

Noen som har gode tips for å motvirke hating? Skjønner virkelig ikke hva jeg holder på med i Forsvaret

Som Herr Brun sier, det kommer an på hva du hater, men det er viktig å prøve å se etter det morsomme med å være i Forsvaret, og overse det kjipe. Ikke ta ting for seriøst; se humoren i at befalet gjør seg til for å virke viktige, ignorer den ikke-konstruktive delen av kritikken du får og husk at jo kjipere ting er, jo bedre historie blir det av det i ettertid.

Hvis du fortsatt er i rekrutten, husk at det blir mye morsommere etterpå, og prøv å påvirke så du får en stilling du liker. ;)

 

Benytt velferdstilbud og VO-kurs til å koble av med ting på fritiden som du kanskje får bruk for i etterkant. Få med deg så mye nyttige erfaringer og kurs som mulig, så du får glede av Forsvaret senere i det sivile liv også.

Endret av I.A.G.
Lenke til kommentar

Noen som har gode tips for å motvirke hating? Skjønner virkelig ikke hva jeg holder på med i Forsvaret

 

En går ikke ut av militæret uten å ha hatet. Det er garantert flere som hater like mye som deg, men ett år går faktisk fort.

 

Jeg dro spent inn i militæret for et par år tilbake, men det tok ikke lange tiden før jeg lengtet tilbake til det gode gamle liv.

 

Prøv å nyte fritiden din etter endt tjeneste. (Selv spilte jeg fotball, så en masse film og tv-serier for å få tiden til å gå) Kos deg med usunn mat! Det er tøft å være i militæret, derfor kan du ta deg råd til dette.

Lenke til kommentar

Noen som har peiling på hvordan livet er ombord på en MTB? Da hovedsaklig som artillerist. :)

 

Så vidt jeg husker, så tok de nesten ikke inn menige til MTB-våpenet?

Tror de havnet på minerydderfartøyene istedenfor.

 

Men som sagt, tror.. er ikke 100% sikker.

 

Jeg vet, dette var første skole de skulle ha rekrutter til MTB, jeg var en av de få heldige. :)

 

Tjenestegjøre på MTB? Hva slags bakgrunn fra vgs har du?

 

Fagbrev som platearbeider og Almenn med matte og fysikk, ikke noe spessielt med andre ord... Har vel bare vært flink på rekrutten da. :O

Lenke til kommentar

haha, 400 kilo mer enn dere? De to bakerste hos dere va jo enorme.. Vår bakerste mann veide 125 kg, og resten lå på 90-95 kilo. Dere va da svært store også ..

 

til noe annet: Har havnet på Crew Chief, og fant allerede nå ut at dette var noe jeg ABSOLUT ikke ville.. trodde det va noe annet faktisk, så jeg er allerde desperat etter å få byttet stilling.. har ikke lyst å skru på et fly i 8 mnd.... !!! Hva kan jeg gjøre? Kan jeg bytte til vakt og sikring f.eks hvis jeg snakker med presten osv?

Lenke til kommentar

En ting til om tautrekkingen,, vår bakerste mann glapp midt i , pluss en av oss falt og bare gikk fra tauet ( spør han hva han tenkte på) og jeg som fremste person slet med å få grep på det våte tauet.. Alikavel klarte vi å holde dere.. Akkurat det er faktisk en stor prestasjon!

 

Med en gang alle fikk grep på tauet igjen, så ble det jo nærmest walkover .. plutselig dro vi jo 2-3 meter og vant :)

Lenke til kommentar

Ahh, ferdig med rekrutten på onsdag, blir deilig :D

Say whaat? Når hadde du innrykk?

Klarte å skrive onsdag av en merklig grunn, men er på torsdag. hadde innrykk 29. sep :)

Jeg tør gjette på september-innrykk på madla, eller oktober-innrykk i garden?

September-innrykk på madla ja ;)

 

Skulle ikke tilfeldigvis være noen på troppen din som skal bli røktere på rygge?

En som ble på Rygge, og en som ble i Bodø :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...