Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet jeg skal inn på sesjon (det fikk jeg beskjed om etter undersøkelse på nettet), men jeg har ikke blitt kalt inn til en spesifikk dato; jeg har ikke fått brevet enda. Mange har fått det, og de sier det blir utsendt i alfabetisk rekkefølge. Noen sa til og med at de siste på listen ble kalt inn til sesjon i vinter ...

 

Målet er å komme med i GSV, men vinterinnrykket (i GSV eller andre) er helt uaktuelt. Gidder ikke å sløse bort ett år på ingenting fordi etternavnet mitt begynner på S.

 

Noe jeg kan gjøre for å komme inn raskere å sikre en plass?

Endret av Todda7
Lenke til kommentar

 Jeg vet jeg skal inn på sesjon (det fikk jeg beskjed om etter undersøkelse på nettet), men jeg har ikke blitt kalt inn til en spesifikk dato; jeg har ikke fått brevet enda. Mange har fått det, og de sier det blir utsendt i alfabetisk rekkefølge. Noen sa til og med at de siste på listen ble kalt inn til sesjon i vinter ... 

 

Målet er å komme med i GSV, men vinterinnrykket (i GSV eller andre) er helt uaktuelt. Gidder ikke å sløse bort ett år på ingenting fordi etternavnet mitt begynner på S.

 

Noe jeg kan gjøre for å komme inn raskere å sikre en plass?

Etternavnet mitt begynner på C, og jeg skal inn om vinteren. Var på sesjon for en uke siden, tror det er ganske tilfeldig når du blir kalt inn.

Lenke til kommentar

Bare så dere er obs på en ting angående sesjonsoffiserer og VPV:

De er mestere i å si en ting og gjøre noe radikalt annet. En kompis av meg søkte utelukkende på hæravdelinger på sine valg, og ble lovet plass der. Han ble innkallt til sjø, og hadde visstnok et strev med å få bytta... I dag er han fenrik, så skal da ikke tro det stod på hans evner eller.

Lenke til kommentar

Noen som tjenestegjør som Term ass på Gardermoen nå?

Jeg kjenner noen av dem, hvorfor spør du?

Fordi tjenestestedet mitt etter rekrutten blir på Gardermoen som Term-ass

Ah, okey, tror du får det fint her. De fleste trives veldig godt, dette inkluderer alle andre avdelinger. Jeg har delt stilling som vaktsoldat, og ATV for 135 Luftving (som er hele Gardermoen med unntak av FLO, som du havner under).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg leier nå en leilighet av en privat-person. Må jeg da si opp leiligheten når jeg skal i militære? Jeg må si opp leiligheten 3 måneder før jeg flytter ut, og jeg skal i militære den 18.01.2011. Men jeg venter på svar på utsettelse søknad.

De betaler vell ikke leiligheten når jeg leier den privat? Trivest veldig godt i den leiligheten. :(

Lenke til kommentar

Jeg leier nå en leilighet av en privat-person. Må jeg da si opp leiligheten når jeg skal i militære? Jeg må si opp leiligheten 3 måneder før jeg flytter ut, og jeg skal i militære den 18.01.2011. Men jeg venter på svar på utsettelse søknad.

De betaler vell ikke leiligheten når jeg leier den privat? Trivest veldig godt i den leiligheten. :(

De betaler leien så lenge du har bodd der i mer enn 3 måneder og har kontrakt.

Mulig de godtar andre beviser enn kontrakt, men regner med at du har kontrakten...

Lenke til kommentar

Noen som tjenestegjør som Term ass på Gardermoen nå?

Jeg kjenner noen av dem, hvorfor spør du?

Fordi tjenestestedet mitt etter rekrutten blir på Gardermoen som Term-ass

Ah, okey, tror du får det fint her. De fleste trives veldig godt, dette inkluderer alle andre avdelinger. Jeg har delt stilling som vaktsoldat, og ATV for 135 Luftving (som er hele Gardermoen med unntak av FLO, som du havner under).

Alle har vel kaserne på Sessvollmoen, eller tar jeg helt feil da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...