Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

tralala venter på omvask inspeksjon om 4 timer :p

 

Noen andre som har hatt det før.

Flere i troppen. De hadde gjort seg fortjent til det, og det har vel sikkert dere også?

Er dere i rekrutten?

 

Gjort seg fortjent til det? Om du får omvask er så sykt random, vi testet det en uke, vasket bare overfladisk en dag fikk godkjent vasket absolutt alt grundig en annen dag å fikk ikke godkjen, repeat. Alt kommer ann på befalets humør og hva man skal den dagen/hvor god tid man har.

 

 

 

Kommer xxxx stryker du. Kommer yyy eller zzz står du. Slik oppfatter iallefall rom 210 det

Endret av Hårek
Fjernet navn
Lenke til kommentar

Hva kan dere fortelle om Forsvarets Forum(FoFo) og det å vere journalist i det?

Fikk i dag på sesjon utsatt førstegang til 2013(etter fullført bachelor i journalistikk i USA) og store ord om at FoFo kom til å sikle om muligheten for å få meg inn da. Er UTROLIG positiv til det å ser dette som den perfekte løsning for meg som både vil fullføre førstegangsteneste og utdanne meg fortest mulig i USA.

Lenke til kommentar

Hva har dere utlevert? Syns Ørkenhanskene vi får utdelt funket helt konge om vinteren kombinert med vindvotter hvis det ble veldig kaldt.

 

Ørkenhanskene er det vel ikke noe behov for hvis du har dem under vindvottene? Knotete med vindvotter når vi skyter og driver ildhåndgrep som stort sette er det vi gjør så vil ha meg en mellomting.

 

Skinnhansker av elg er notert, skal ta meg en tur på miltrab i morra.

Lenke til kommentar

Det er ikke helt korrekt. KDO var med hele CR2010 på BrigKO, de andre troppene bare et par dager. Jeg er rimelig sikker på at KDO fra vinter 2011 skal være med på CR, men da BNKO.

 

Ellers er ikke messa i Heggelia top knotch. Alle retter som involverer kjøttdeig blir aldri helt hundre, og hva som tilbys til frokost og lunsj varierer ofte fra godt utvalg til ost og skinke. Brunsjen i helga derimot er ganske nice, de har ikke tilsvarende i Setermoen hvor jeg skriver dette innlegget fra.

Lenke til kommentar

Sant nok det med kommando. Vi hadde også med noen rekrutter på det siste knutepunktet. Men vil ikke akkurat kalle det det ordentlig øvelse siden de kunne gjøre fint lite.

 

Når det gjelder messa så er ikke noe som involverer kjøtt helt hundre. Kjøttdeigen smaker farse å inneholder fint lite kjøtt, og resten av kjøttet er sjeldent helt topp. Men det er tross alt vanskelig å lage mat til 300 stk.

 

Ellers så er kaserene som KP C hører hjemme i ganske gamle og om jeg ikke husker feil så er det like få toalett der som det var på kaserne Istind.

Lenke til kommentar

Inntakt til SBBN i Bardufoss 19. Januar, noen erfaringer?

Trivelig plass det. Hvilke erfaringer er du ute etter? Kjipe med vinterinnrykket er at du ikke blir med på CR. Men det var bare en lang og avslappende øvelse.

Nei tenker litt på, hva skjer der, noe å gjøre på fritiden, hvordan er det med internett, grei speed?, hvordan er rommene, nye og fine eller gamle og stygge, mat, er det egne treningsrom for fritidstrening (styrke)?, Bad og dusj, har hørt at noen rom har egne toalett enkelte plasser, er det tilfellet her? fellesrom hvordan er dem?

Og sist men ikke minst, jeg sier ikke nei til bilder fra plassen, bilder sier mer en 1000 ord.

Lenke til kommentar

Messa i Setermoen er rimelig awesome sett i forhold til Heggelia ja, men brunsjen jeg har fått servert her i leir er hakket under nystekte baguetter i Heggelia.

 

Kasernene i Heggelia er ikke forsvarets stolthet nei (tror istind er hakket værre enn hjerttind/blåtind), men nå er det slik at det allerede i høst er planlagt påbegynnelse av sambandsbygg i Rusta. Om ikke mange år flytter hele SBBN 2 kilometer nordover så det ville vært bortkastede penger å ruste opp kasernene. Mulig de skal gjøre seg ferdig i Setermoen først, noe som kan ta litt tid ser det ut til.

Lenke til kommentar

Ørkenhanskene er det vel ikke noe behov for hvis du har dem under vindvottene? Knotete med vindvotter når vi skyter og driver ildhåndgrep som stort sette er det vi gjør så vil ha meg en mellomting.

 

Det vi gjorde var å bruke ørkenhanskene generelt sett, med vindvotter i lommene på membran jakka eller BEAR vesten. Gjorde det vi skulle gjøre med ørkenhanskene, ble man kald tok man de bare inn i vindvottene, varmet seg, av og fortsette. Knepping av telt, ildhåndgrep, skyting osv gikk helt fint sånn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...