Gå til innhold

Militærtråden - for de som er i militæret


Kurt P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Inntakt til SBBN i Bardufoss 19. Januar, noen erfaringer?

Trivelig plass det. Hvilke erfaringer er du ute etter? Kjipe med vinterinnrykket er at du ikke blir med på CR. Men det var bare en lang og avslappende øvelse.

Nei tenker litt på, hva skjer der, noe å gjøre på fritiden, hvordan er det med internett, grei speed?, hvordan er rommene, nye og fine eller gamle og stygge, mat, er det egne treningsrom for fritidstrening (styrke)?, Bad og dusj, har hørt at noen rom har egne toalett enkelte plasser, er det tilfellet her? fellesrom hvordan er dem?

Og sist men ikke minst, jeg sier ikke nei til bilder fra plassen, bilder sier mer en 1000 ord.

Internettet er rett å slett grusomt, enkelt å greit. Hvor mye det er å gjøre på fritiden kommet mye an på den enkelte. Velferden har litt å by på, men ellers er det en øde plass. Er et helt greit styrkerom i kjelleren på KLU (Haraldsgym), eller så er det treningsmuligheter på Istindsportalen som ligger midt mellom Rusta og Heggelia. Er ikke kjent med bad og toalettforholdene på Hjerttind og Blåtind, men de skal være litt dårligere enn det som er på Istind, er tross alt de 2 eldste kasernene (Ble bygd samtidig som leiren) Når det gjelder fellesrom så er en peisestue pr kaserne hvor det er prosjektør samt ps3 og tror det er et lite kjøkken på alle kaserene.

 

Har nok dessverre ikke noen bilder fra selve leiren, kun fra div øvelser.

Lenke til kommentar

Bilder fra militærleirer er vel ikke det helt store å poste på åpent nett.

På internett kan man være anonym, og om noen fremdeles ikke tørr, send meg bare en PM :)

 

Er relativt begrenset hvor anonym man er hvis forsvaret først bestemmer seg for å finne ut av hvem som poster noe. 1 henvendelse til diskusjon.no fra politi \ PST så kan de få utlevert IPen til brukeren som postet bildet og vips har de navn og adresse. Derfor, tenk før du legger ut bilder av militære bygg, ting og personel.

Endret av Killswitch
Lenke til kommentar

Nei kjøper nok ikke før det eventuelt.

Men man kan bruke mobilen i rekrutten eller?

 

PS: Skal jo kjøpe meg PC til jeg skal inn 19. Januar, bør jeg kjøpe nå eller nermere jul, eller rett etter jul? For å få mest PC for pengene

Endret av Dj_Evelen
Lenke til kommentar

Bilder fra militærleirer er vel ikke det helt store å poste på åpent nett.

Bilder av militærleirer er ikke det helt store nei, i utgangspunktet er det fotoforbud på alle militærleirer.

Jeg vet bilder inne på militært område har fått konsekvenser for folk tidligere, men der var det flere faktorer inne i bildet...

Lenke til kommentar

Lurte på en ting, tenkte å søke meg inn i som fallskjermjeger, men ser at det står

''Søkeren må ha godkjent vandel, dvs ikke være dømt for straffbare forhold (registrert i doms- og bøteregisteret).'' Nå har det seg sånn at jeg ble stoppet å å fikk en fartsbot natt til søndag, og godtok det forenklete forlegget på stedet, vil det si at jeg nå ikke kan søke som fallskjermjeger?

Lenke til kommentar

Lurte på en ting, tenkte å søke meg inn i som fallskjermjeger, men ser at det står

''Søkeren må ha godkjent vandel, dvs ikke være dømt for straffbare forhold (registrert i doms- og bøteregisteret).'' Nå har det seg sånn at jeg ble stoppet å å fikk en fartsbot natt til søndag, og godtok det forenklete forlegget på stedet, vil det si at jeg nå ikke kan søke som fallskjermjeger?

Forenklet forelegg er verken dom eller bot.

Du kan søke på akkurat hva du vil :)

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...