Gå til innhold

Liverpool F.C - Home of Klopptimus Prime


AllFather

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet er jo ikke at han sa at dommeren var dårlig, men han kritiserte dommeren for å være partisk. BR burde vite bedre egentlig.

 

 

 

Problemet er, etter det vi vet, at han ikke nevnte dette angående dommeren før kampen... Ikke det at jeg tror FA under noen omstendigheter hadde hørt på han og byttet ut dommeren, men allikevel hadde det vært bedre å nevne det før kampen enn etter.

Lenke til kommentar

Alle dommerne oppgir lagene de har et eventuelt forhold til før hver kamp, og også før sesongen så vidt jeg vet.
Det er derfor latterlig å rette akkurat DEN kritikken mot Mason selv, da er det heller bedre å sende inn en skriftlig klage til FA enn å få seg selv utestengt grunnet noe man sier i affekt.

Hadde Liverpool vunnet på tross av den feilaktige offsiden hadde det nesten garantert ikke blitt stilt spørsmål ved Masons nøytralitèt, derfor faller den uttalelsen fra BR under enten:

A) Et forsøk på å skjerme spillere (hvorfor de skulle behove det etter å ha spilt en god kamp vet jeg dog ikke).

B) Affekt.

Lenke til kommentar

Hadde Liverpool vunnet på tross av den feilaktige offsiden hadde det nesten garantert ikke blitt stilt spørsmål ved Masons nøytralitè

 

Nettopp derfor skulle dette ha blitt tatt opp før kampen. Nå, selv om det kan være noe i det BR sier, blir det ikke tatt like alvorlig da de fleste tenker som deg, enten A eller B.

Lenke til kommentar

Tror du virkelig noe på at Rodgers var plaget av dette før kampen?

Dessuten er det jo mitt inntrykk jeg snakker om, det kan godt hende at det finnes både C,D og E, men jeg har null tiltro til dette da konkurranse-mennesker kan være dårlige tapere i større grad enn folk flest.

Av hva jeg har sett og hørt når det kommer til fotball, er det derfor logisk for meg å tro at det er enten A eller B.

Lenke til kommentar

Da ville han vel nevnt det også i etterkant?
Noe ala: "Så snart jeg så hvem som skulle dømme begynte jeg å stille spørsmål ved nøytraliteten"?

Tror rett og slett Rodgers bare var enormt skuffet og bitter (noe som ikke er uforståelig), men regelverket til FA har vært der i alle år, og når da Rodgers langer ut ved å så godt som anklage Mason for å være partisk ,så må han ta konsekvensene av det.

Lenke til kommentar

Sannsynligvis kommer reaksjonen hans av skuffelsen over tap + feilaktige dommeravgjørelser.

 

Men hvis man tar det han sa ut av situasjonen det ble sagt i, så er det jo litt rart at man setter opp en dommer fra 'Greater Manchester' til å dømme et slikt oppgjør.

 

BR vil nok få straff for dette ja.

Lenke til kommentar

Da hjelper det lite at han tar matchvinnertaklinger? Gir ikke mening :p .

 

Men, tror faktisk holdingen hans på dødballer ikke er så veldig produktivt. Virker som om det tar fokus fra å gå opp i duellen.

 

I neste kamp håper jeg stopperparret blir Agger og Skrtel.

 

Poenget er at når Skrtel gjør feil så blir det mål. Se f.eks duell a mot Kompany i går: Han var sjanseløs og prøvde kun å sabotere for Kampany og var ikke i nærheten av å klare det. Og forsvaret er ikke bra nok defensivt med to midtstoppere av den typen som Sakho også er. Agger bør nok spille neste kamp og jeg håper dommerne starter å dømme for holding snart.

Lenke til kommentar

Poenget er at når Skrtel gjør feil så blir det mål. Se f.eks duell a mot Kompany i går: Han var sjanseløs og prøvde kun å sabotere for Kampany og var ikke i nærheten av å klare det. Og forsvaret er ikke bra nok defensivt med to midtstoppere av den typen som Sakho også er. Agger bør nok spille neste kamp og jeg håper dommerne starter å dømme for holding snart.

Skrtel var nok delvis skyldig i begge målene i mot, men han har fortsatt veldig mange gode taklinger. Enig i at holdingen er helt idiotisk, og jeg tror det var med på at han tapte duellen mot Kompany.

 

I andre omgang synes jeg Sakho rotet voldsomt med ballen, et punkt Skrtel er blitt mye bedre på. Men neste kamp håper jeg vi ser Agger.

Lenke til kommentar

Bare meg som tenkte på Fergie etter at BR uttalte seg?

Er akkurat som han gjorde, når lage gjorde noe dumt og tapte, og/eller enkeltespillere gjorde en grov feil (Hello Mignolet), så klaget han altid på dommer/motstander, utelukkende for å trekke oppmerksomheten vekk fra feilene begått.

 

 

Fikk litt frysninger, håper det er siste gang jeg sammenligner noen i liverpool med noen i United :p

 

Og det vil holde dommere på tå hev i framtiden. En investering så og si. Så spørs det bare hva den investering vil koste. Gratis tror jeg ikke den vil bli. Herren holder en hånd over sine, of FAnden over sine.

 

Fergie sitter sikkert og humrer gjennkjennende over et glass whisky.

Lenke til kommentar

Skrtel var nok delvis skyldig i begge målene i mot, men han har fortsatt veldig mange gode taklinger. Enig i at holdingen er helt idiotisk, og jeg tror det var med på at han tapte duellen mot Kompany.

 

I andre omgang synes jeg Sakho rotet voldsomt med ballen, et punkt Skrtel er blitt mye bedre på. Men neste kamp håper jeg vi ser Agger.

 

Sakho hadde jo et par aldeles forferdelige feilpasninger på 20 sekunder som absolutt ikke var bra nei. Likevel har jeg mer tro på han i fremtida enn Skrtel. Forsvaret har ikke en bra balanse for tida, det er synd at man aldri får se samme firer baki der over en lengre periode.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...