Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

SuperKrokodille skrev (3 timer siden):

Jeg ser også altfor mye av en sånn defaitistisk "vi kan ikke gjøre noe uansett"-holdning, men det er jo bare pisspreik. En mer engasjert og organisert supporterskare kunne ha sparket ut Glazerene for lenge siden, og også spilt en mye mer fremtredende og konstruktiv rolle i en eierskifteprosess.

Manchester United er på børs. Vi kan klage så mye vi kan, men selger Glazers aksjeposten sin til Qatar under lovlige omstendigheter så er det regelrett nada vi får gjort med det, ingenting. Null

Endret av bshagen
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
bshagen skrev (2 timer siden):

Manchester United er på børs. Vi kan klage så mye vi kan, men selger Glazers aksjeposten sin til Qatar under lovlige omstendigheter så er det regelrett nada vi får gjort med det, ingenting. Null

Uenig.

De siste par somrene har vi begynt å se at selv ganske beskjedne antiglazerdemonstrasjoner trolig kan påvirke eiernes atferd positivt både i overgangsvinduene og hva gjelder innrettingen av organisasjonsstrukturen. Og jeg er sikker på at den stadig økende bevisstheten omkring hvor dårlig Glazerene har fungert som eiere har bidratt vesentlig til en (mulig) salgsbeslutning nå.

Jeg skjønner at det er mer komplisert å mobilisere mot et salg til for eksempel Qatar, både i forhold til motivasjon, retorikk og gjennomslagskraft. Men dersom

a) Vi allerede hadde hatt mye mer engasjerte og høylytte supportere, med en historikk preget av suksessfulle aksjoner mot upopulære eiere og beslutninger i klubben, og

b) disse supporterne hadde hadde aksjonert høylytt og vedvarende mot muligheten av en oljestatsovertakelse gjennom høsten og vinteren, med løfte også om videre demonstrasjoner etter et eventuelt salg,

tror jeg dette ville ha bidratt vesentlig til å minske kjøpelysten. Om det også hadde ført til at Glazerene fikk mindre for klubben, ville det vært ren bonus.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
SuperKrokodille skrev (4 minutter siden):

Om det også hadde ført til at Glazerene fikk mindre for klubben, ville det vært ren bonus.

De har allerede tatt ut såpass mye utbytte at jeg tviler på at de går i minus. De gav £790mill og de ber antageligvis om rundt £8mrd for klubben, om ryktene stemmer. Det er en uhorvelig stor sum med cash. Om de får 10x i ROI + alt utbytte de allerede har tatt ut, så reiser de fra England med $-tegn i øynene og ser seg aldri tilbake. 

De driter i fansen, de kan jo bare ta penga og stikke. Hvorfor i all verden skulle de bry seg? Om det så betyr demonstrasjoner, så er jo det etter at de har dratt hjem til USA, de gir jo totalt bengen i United som klubb. Det er Buccaneers de bryr seg om, de har ingen tilknytning til engelsk fotball. Faktisk tror jeg at Qatar kan mer fotball en Glazers, utrolig nok. 

Det er overhodet ingenting hvermannsen i gata i Salford eller andre steder kan gjøre om de ønsker å selge noe som faktisk er deres egne eiendeler i klubben, det er opp til de og bestemme hva de gjør med sin egen eiendom. Kanskje styret kan stoppe et salg av klubben men halve (!) styret i klubben har Glazer til etternavn. 

Det er bare én ting som kan sette en stopper for dette og det er om det kommer noen og legger mer penger på bordet. Ser du for deg det? Ratcliff har nok lyst, men selvom han har råd på papiret så er det ikke bare bare å frigjøre/realisere så store pengesummer. Det kan Qatar

Lenke til kommentar
bshagen skrev (5 minutter siden):

De har allerede tatt ut såpass mye utbytte at jeg tviler på at de går i minus. De gav £790mill og de ber antageligvis om rundt £8mrd for klubben, om ryktene stemmer. Det er en uhorvelig stor sum med cash. Om de får 10x i ROI + alt utbytte de allerede har tatt ut, så reiser de fra England med $-tegn i øynene og ser seg aldri tilbake. 

De driter i fansen, de kan jo bare ta penga og stikke. Hvorfor i all verden skulle de bry seg? Om det så betyr demonstrasjoner, så er jo det etter at de har dratt hjem til USA, de gir jo totalt bengen i United som klubb. Det er Buccaneers de bryr seg om, de har ingen tilknytning til engelsk fotball. Faktisk tror jeg at Qatar kan mer fotball en Glazers, utrolig nok. 

Det er overhodet ingenting hvermannsen i gata i Salford eller andre steder kan gjøre om de ønsker å selge noe som faktisk er deres egne eiendeler i klubben, det er opp til de og bestemme hva de gjør med sin egen eiendom. Kanskje styret kan stoppe et salg av klubben men halve (!) styret i klubben har Glazer til etternavn. 

Det er bare én ting som kan sette en stopper for dette og det er om det kommer noen og legger mer penger på bordet. Ser du for deg det? Ratcliff har nok lyst, men selvom han har råd på papiret så er det ikke bare bare å frigjøre/realisere så store pengesummer. Det kan Qatar

Det er mulig jeg har uttrykt meg uklart, men les hva jeg skrev en gang til. Adressaten for en aksjon nå må være Qatar, ikke Glazerene.

Ellers er det godt mulig at et salg til Qatar vil være det beste i forhold til både drift og investeringer, men til hvilken pris?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
9 hours ago, Snikpellik said:

Jepp. Har sett mye motstand blant «match going fans» og supportergruppene i Manchester, men mesteparten av fansen er hverken på kamper eller bor i Manchester. Det er en av bakdelene med en stor global fanskare.

Tviler sterkt på at "match going fans" er noe bedre enn resten. Blir helt sikkert "match going fans" med arabiske hodeplagg som hos newcastle bare de blåser litt penger på spillere. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...