Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

10 plass og 4 poeng ned til nedrykk. Blir ikke overrasket om en ikke kommer blant topp 10 i år.

Og tre poeng til topp fire.

 

Murphys lov igjen i dag. Vi skaper mer enn nok sjanser, header over omtrent åpent mål fra én meter, og var det beste laget. Spiller oss over ledd og kommer oss rundt mye. Klarer bare ikke få den ballen over streken.

 

Slipper igjen inn mål på en grusom personlig feil. Det skjer ofte nå, utrolig frustrerende.

 

Mye bra i dag, er stort sett fornøyd med prestasjonen til tross for resultatet. Noen spillere som var veldig positive, mens Lingard sleit igjen.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bare elsker det faktum at det eksisterer mennesker på denne jord som tror at det eksisterer managere som ville herjet med spillere som Pereira, Lingard, Young, tre stykk under 20 år og uten spiss. Du kunne satt en blanding av Klopp, Pep, Mourinho, Sarri og Allegri til å styre den skuta her, og det hadde gått åkkesom uansett.

 

Vi var nærmest seier i dag, surt med en brøler ut av en annen dimensjon fra Tuanzebe. Arsenal utrolig nok enda dårligere enn oss.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Gjør den ikke? Ikke ironisk ment, jeg spør av ren nysgjerrighet.

Bookmakere driver butikk og vil helst sette odds de tjener på. Hvilken odds som tilbys har selvsagt mye med vinnersjanser å gjøre, men andre ting er også vesentlige. Man ser for eksempel ofte at de senker oddsen inn mot en kamp hvis de ser for mange spille på den. Det kan skje med lag som United, som mange gjerne tipper med hjertet på. Da blir det risky å sette for høy odds, og den blir lavere enn den ville vært hvis jobben bare var å spå vinnersjanser. Men det endelige målet er å lokke spillere til å tape mer enn de vinner.
Lenke til kommentar

Denne sesongen er sansynligvis over før den er i gang, men kjøpene i sommer har vært positive.

 

Jeg leste/hørte at Jesse Lingard nølte med å skrive under ny kontrakt - jeg kan nesten ikke skjønne at han skal få ny kontrakt med tilsvarende betingelser som tidligere.

Jeg skjønner hvorfor Woodward liker Lingard. Lingard har alt en stjerne skal ha, han har egen merkevare, er svært aktiv på sosiale medier, deltar villig på alt som finnes av tilstelninger for fansen osv. Synd han ikke er en fotballstjerne.

Lenke til kommentar

Bookmakere driver butikk og vil helst sette odds de tjener på. Hvilken odds som tilbys har selvsagt mye med vinnersjanser å gjøre, men andre ting er også vesentlige. Man ser for eksempel ofte at de senker oddsen inn mot en kamp hvis de ser for mange spille på den. Det kan skje med lag som United, som mange gjerne tipper med hjertet på. Da blir det risky å sette for høy odds, og den blir lavere enn den ville vært hvis jobben bare var å spå vinnersjanser. Men det endelige målet er å lokke spillere til å tape mer enn de vinner.

 

Dette var fra Betfair som er styrt av markedet. Ingen seriøse tilbydere som gjør noe slikt du skisserer.

Endret av kim_InnleggNO
Lenke til kommentar

Jeg bare elsker det faktum at det eksisterer mennesker på denne jord som tror at det eksisterer managere som ville herjet med spillere som Pereira, Lingard, Young, tre stykk under 20 år og uten spiss.

Det er ingen som tror det.

 

Derimot er det lov å forvente et spillmønster.

 

Stilte dette spørsmålet 3. september, fikk ingen svar:

 

 

Vil gjerne høre fra noen om de kan forklare hva Solskjær sin stil går ut på, og hvordan man har sett at det har blitt implementert i United-laget. Kanskje jeg blir litt klokere da. :)

Lenke til kommentar

Også verdt å nevne at Maguire opphever offsiden med 4-5m. Går jo ikke en eneste kamp uten at en spiller skal gjøre sånne sløve feil.

Det er jo ingen tabbe av Maguire, han er direkte sjanseløs i den situasjonen. Grunnen til at han ligger 4-5 meter bak resten er fordi han strekker laget for å få ballen fra Tuanzebe. Om noe så burde han vært enda dypere, så det hadde vært enklere for Tuanzebe å velge han.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Videoen baserer seg på 4-3-3-systemet man spilte med i desember og januar, det har ikke blitt brukt siden.

 

Det eneste gjenkjennelige her, er de høye backene og spillerne som søker inn i mellomrom. Dette har derimot gått ut over gjennombruddskraften, da det i år har vært Rashford som har kommet i møte, og ingen har stukket bak han.

 

United har vært gode i kontringsspillet (primært fordi James har kommet inn), men der stopper det. Mot etablert forsvar er det jo null mønster, noe som klart og tydelig vises på de scoringene man har fått i år.

 

Jeg kan ikke etter beste evne se hva Solskjær ønsker å få til med dette laget, og nå har han vært i klubben i en hel fødselstermin, så det burde ha begynt å gi utslag i kampene. Greit nok, lagets klart beste spiss er skadet og det hjelper ikke på, men måler man det opp mot hva andre trenere har fått til så er det skrale saker. Sarri var ingen stor suksess i Chelsea, men det tok han bare noen uker å få implementert stilen sin ganske klart og tydelig.

Lenke til kommentar

Fint å ha Pogba tilbake fra en måned med skade. Svak i starten men ble bedre etterhvert. Vant ballen og spilte en nydelig stikker til Rashford på omtrent blank (som dessverre er vaksinert mot å score om dagen). Scoret nesten etterpå. Vi har ingen andre spillere i troppen som kan gjøre disse tingene, så det er viktig at han holder seg skadefri nå.

Lenke til kommentar

Solskjær er ute før jul. Man kan snakke om tid og "rebuild" til månen blir en ost, men i toppfotball er det resultater som teller. Alltid.

 

Dette er for dårlig, helt enkelt. Det er sikkert tusen og tre gode unnskyldninger til at det er sånn, men ledelsen i Man Utd kommer ikke til å sitte og se på at klubben styres inn til en trygg 14. plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...