Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Solskjær må få tid, noe jeg dessverre er redd han ikke kommer til å få, og han er nok ute av klubben innen årsskifte.

 

Problemet er troppen, vi har pr dags dato langt fra gode nok spillere til å være med i toppen.

Vi skal selvfølgelig klare å slå klubber som southhampton og crystal palace fordi, men det får bli et annet tema.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Solskjær må få tid, noe jeg dessverre er redd han ikke kommer til å få, og han er nok ute av klubben innen årsskifte.

 

Problemet er troppen, vi har pr dags dato langt fra gode nok spillere til å være med i toppen.

Vi skal selvfølgelig klare å slå klubber som southhampton og crystal palace fordi, men det får bli et annet tema.

Tror ikke Solskjær er rett mann. United burde skiftet ham ut i sommer. Slik som opprinnelig planlagt. Det er vanlig for trenere å gjøre det bra i begynnelsen. Men om trenere har det som skal til, vil vise seg over det lange løp. Det var også en feil å beholde surpompen Maurinho såpass lenge. Svakt av ledelsen i klubben.

Lenke til kommentar

Syv poeng bak Liverpool etter fire runder, og de to lagene har møtt omtrent nøyaktig like vanskelig motstand frem til nå.

 

Snakk om å hinke ut av startblokkene.

 

Liverpool? De er milevis foran oss sammen med City, og det er strengt tatt noe vi visste for tre uker siden og. Med en sånn restart som i sommer er det ikke disse lagene vi skal ta igjen, men Chelsea, Arsenal og Tottenham. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Fine again ja, skaper jo nok til at vi skal score flere enn ett mål. Vi er for ineffektive foran kassa igjen. Pereira sitt skudd, Rashford omtrent alene med keeper og Wan-Bissaka sin avslutning inni femmeteren burde vi fått mer ut av.

 

Største problemet er at vi slipper inn for enkelt, Southampton har jo én, kanskje to sjanser tross trykket de setter inn på oss? Så klart går den ene i mål, og det er fordi vi svikter i markeringen:

 

 

Se på Lindelöf hvordan han peker på Vestergaard før innlegget kommer. Rashford er nærmeste mann, og Pogba ser at Rashford går på Vestergaard og ender derfor med å trekke seg på bakre stolpe. Innlegget kommer, og Rashford slipper mann. Lindelöf går i duellen og ender opp med å tape i lufta, som han jo egentlig ikke kan klandres for. En i ryggen hadde hjulpet der, kanskje De Gea også burde gått ut.

 

Sånne lett unngåelige feil har kostet oss mye de siste kampene. Forrige gang var det juniorfeil i sikringsspillet, et balltap og en keepertabbe. Vi har en ny forsvarsfirer så det vil forhåpentligvis bli bedre etterhvert som de lærer seg å kjenne, men det er bekymringsverdig hvordan det gjentar seg.

Lenke til kommentar

Se der ja. Skulle tro at hardt defensivt arbeid fra alle var noe som satt i ryggmargen etter noen sesonger med Mourinho.

 

[...] Vi har tilsynelatende ikke hatt en tanke i forhold til spillestil på ett kjøp siden SAF la opp. 

 

Tja, det er vel ikke helt riktig. Ideen har vel vært denne...

  • LvG - fikk (angivelig) spillere som passet hans spillestil.
  • Mourinho - fikk spillere som passet hans spillestil.
  • OGS - fått tre spillere som passer hans spillestil

Hvilket skaper et stort problem hver gang vi får en ny manager. Det er der ett av hovedproblemene ligger. En løsning, eller i hvert fall en stor forbedring fra i dag, ville å i hvert fall ansette en DoF, slik at både spillere, managere og trenere ansettes basert på en overordnet langsiktig ide om hvordan United skal spille.

 

Problemene våre har også blitt veldig forsterket av at de tre managerene også har veldig ulik måte de ønsker å spille på, er faktisk nesten ikke mulig å velge tre mer ulike retninger. Om ledelsen tenkte kontinuitet, ville LvG blitt erstattet av en ex. Ajax eller Barcelona trener f.ek. Og videre, etter Mourinho - så kunne en annen defensiv og mer kynisk/taktisk manager (mange Italienske managere å ta av...) blitt valgt, for å fortsette på det han begynte.

 

Med Ole kan man kanskje argumentere for at det har blitt tatt et valg om at vi skal tilbake til den direkte og kontringsvillige stilen vi hadde under Sir Alex. Men jeg blir ikke litt overrasket en gang om styret finner ut at de skal sparke Ole rundt juletider, og ender opp med å forsøke å redde sesongen ved å velge noe defensivt som ligner mer på Mourinho enn den angrepsvillige fotballen vi i hvert fall prøver på nå.

Endret av blured
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Sparkingen av Van Gaal var den værste avgjørelsen klubben har gjort de siste årene, han skulle hatt de tre årene han ba om for å bygge opp et lag. Etter det ble det bare kaos og nå er vi tilbake til Moyes tiden om ikke verre.

Lenke til kommentar

Kan trøste oss med at Chelsea ser enda verre ut enn oss.

 

Synes du? Jeg synes Chelsea har sett friske ut. Jeg blir veldig overrasket om de havner bak oss på tabellen. Spurs og Chelsea tar nok de to siste CL-plassene med mindre Arsenal forbedrer seg defensivt. 

 

Med Ole kan man kanskje argumentere for at det har blitt tatt et valg om at vi skal tilbake til den direkte og kontringsvillige stilen vi hadde under Sir Alex. Men jeg blir ikke litt overrasket en gang om styret finner ut at de skal sparke Ole rundt juletider, og ender opp med å forsøke å redde sesongen ved å velge noe defensivt som ligner mer på Mourinho enn den angrepsvillige fotballen vi i hvert fall prøver på nå.

 

Sant som du sier med de siste managerne vi har hatt og spillestilen deres. Det positive med Solskjær er at han tenker langsiktig på kjøpene som blir gjort og hvis han ikke overlever denne sesongen, så kommer neste manager til å få bruk for spillerkjøpene hans. Derfor gjør det meg lite om Solskjær blir sittende en stund til. Jeg tror ikke han er rett mann, men han gjør mye riktig og hjelper klubben i riktig retning. Det trengs flere overgangsvinduer til før vi i det hele tatt kan begynne å måle oss med Liverpool og City. Se bare på laget som startet mot Southampton og benken vi stilte med. Ikke akkurat overraskende at det ble en jevn kamp. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Tror ikke jeg behøver å svare mer utfyllende på den påstanden enn dette bildet:

CVqOtO5WwAAS5px.png

Stallen han hadde var forferdelig i forhold til hva Mourinho hadde til rådighet og hans andre sesong ble regelrett rævkjørt av skader. 

 

Hovedproblemet er at styret ikke backer trenerne våre. Under Van gaal så jeg hvertfall en antydning til positiv fotball, utenom vår standard elendighet i å bryte ned etablerte forsvar pga igjen dårlig backing av trenerne, vi har ikke kreative spillere og har ikke hatt det på mange år. Under Mourinho var det antifotball og kynisme hele veien og hver kamp et rent mareritt, det hadde aldri endret seg. Det er uten å nevne hvor mye negativ suppe hele den fyren bringer med seg.

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar

Stallen han hadde var forferdelig i forhold til hva Mourinho hadde til rådighet og hans andre sesong ble regelrett rævkjørt av skader. 

 

Stallen til Mourinho var også forferdelig. Stallen er forferdelig nå også, og har vært det siden siste året til SAF. Det er stallen som er problemet, ikke managerene. Men når ledelsen faen ikke vil kjøpe (gode nok) spillere, så blir det jo slik

Lenke til kommentar

Stallen han hadde var forferdelig i forhold til hva Mourinho hadde til rådighet og hans andre sesong ble regelrett rævkjørt av skader. 

 

Hovedproblemet er at styret ikke backer trenerne våre. Under Van gaal så jeg hvertfall en antydning til positiv fotball, utenom vår standard elendighet i å bryte ned etablerte forsvar pga igjen dårlig backing av trenerne, vi har ikke kreative spillere og har ikke hatt det på mange år. Under Mourinho var det antifotball og kynisme hele veien og hver kamp et rent mareritt, det hadde aldri endret seg. Det er uten å nevne hvor mye negativ suppe hele den fyren bringer med seg.

United tok også tredje flest poeng i serien etter jul i 15/16 (bare Leicester og Southampton som tok flere). Kurven pekte oppover med Van Gaal, og han fikk sparken på et tidspunkt der de fleste pilene var grønne.

 

Ellers: Ed Woodward, altså. Finnes det en større idiot i fotballverden enn han? Er det noe han ikke klarer å ødelegge? Fyren er jo ikke bare en katastrofe for ethvert forsøk på sportslig struktur. Han er jo en vanvittig ræva forhandler også:

- Noen som husker 'warchesten' han skrøt av i 2013? Du er bra rakettforsker når det første du gjør er å skryte av hvor mye penger du har å bruke, da presses nok prisene nedover ja.

- Kunne signere Fellaini i juni, for 20 mill. Takket nei. Signerte Fellaini 31. august for 30 mill.

- Kunne signere Maguire i juni for 80 mill. Takket nei. Signerte Maguire i august for 80 mill.

- Vi bruker 40 millioner kroner i uka på å ha Phil Jones, Marcos Rojo, Jesse Lingard, Chris Smalling, Matteo Darmian, Lee Grant og Andreas Pereira i klubben. Det er mer enn Spurs bruker på Dele Alli, Heung Min Son, Christian Eriksen og Toby Alderweireld.

- Sparte et eget punkt til Alexis sin lønn.

 

Kan sikkert nevnes tusen andre ting som beskriver Woodward som forhandler. Mannen er komplett udugelig og jeg kan ikke fatte at ikke Glazers ser hvordan hans vanstyre er i ferd med å svekke klubbens markedsverdi også.

Endret av Amoralsk
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Litt mer snadder:

Marcos Rojo tjener like mye som Trent Arnold og Andy Robertson tilsammen.

 

Ashley Young tjener 300 000 kroner mer pr uke enn Leroy Sane.

 

Alexis Sanchez tjener like mye som Aguero og Laporte tilsammen.

 

Sergio Romero tjener mer enn Ederson.

 

Phil Jones tjener like mye som Christian Eriksen.

 

Luke Shaw tjener like mye som N'Golo Kanté.

 

#Ednomics

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...