Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pressekonferanse med Solskjær, før morgendagens bortekamp mot Southampton. Her var det en del:

– Det har vært interesse for Matteo i Italia, men Marcos blir definitivt værende.

 

– De snakker fortsatt om kontrakten til De Gea. Jeg kan ikke si noe mer enn det.

 

– Clean sheets er grunnlaget vårt. Vi startet bra mot Chelsea og De Gea hadde noen fantastiske redninger i den kampen. Men etter det har vi sluppet inn tre mål på tre skudd mot to lag.

 

– Vi vil se sterkere ut bak. Vi kan ikke forvente at vi skal score tre-fire mål hver kamp.

 

Om Smallings lån til Roma (han bekrefter at det skjer):

– Denne muligheten dukket opp i løpet av de siste dagene for Chris.

 

– Vi satt oss ned og diskuterte det i går, og med seks midtstoppere kan jeg ikke garantere Chris spilletid. Han er på vei dit nå, og jeg tror det er en erfaring han vil dra nytte av. Det er en stor klubb i en god liga. Det er ikke mange engelske spillere som har hatt sjansen til å spille i Italia.

 

Om Alexis Sanchez:

– Sanchez trengte å dra. Han har vært her i 18 måneder nå, og det har ikke funket for ham her. Å starte litt på nytt og spille fast, score mål, det er det beste for alle.

 

– Jeg tror fremdeles han kommer til å bli bra, men for Inter. Vi måtte ta en avgjørelse her, jeg stoler på Anthony Martial, Marcus Rashford og Mason Greenwood til å være våre spisser. Vi har gode alternativer offensivt i Tahith Chong, Andreas Pereira, Daniel James. For meg er det nå tid for gutta våre å kjenne på det presset og ansvaret om å spille mer, være mer robuste og være klar for å spille 5 kamper på rad. Vi er klare for det både fysisk og mentalt nå.

 

Om Zlatans uttalelser (dette ble sagt med mye smil, glimt i øyet og litt latter i salen):

– Det hadde vært noe annet dersom han ble 28 år neste måned og ikke 38. Zlatan hadde en flott tid her og gjør det fortsatt bra, men var uheldig med skaden han pådro seg. Men hvem vet? Han har nummeret mitt. Jeg vet at han kikket på huset mitt, men han endte aldri opp med å leie det. Hvis han er seriøs vil jeg alltid snakke med Zlatan.

 

– Jeg tror ikke det vil skje, nei. Han har hatt sin tid i klubben og hatt en fantastiske karriere. Jeg tror ikke han er seriøs når han snakker om det heller.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Trekning i Europa League.

 

Vi fikk et av de verst tenkelige lagene fra pot 2, nemlig Astana. Ikke fordi de er gode, men fordi Astana (eller Nur-Sultan som det kalles) er hovedstaden i Kazakhstan - en flytur på over ni timer. Det ligger øst for Kabul, og innehar andreplassen på rangeringen over verdens kaldeste hovedsteder. Snittemperaturen i desember er kjølige -15c.

 

Fra pot 3 trakk vi Partizan, laget som nettopp slo ut Molde i kvaliken. Nok et kjipt lag å trekke. De er de siste årene kanskje mest kjente for å ha blant de mest rasistiske supportergruppene i Europa, og mange kamper spilles for tomme tribuner i Beograd. Hadde bare Molde vunnet i går, så hadde vi faktisk møtt dem! Kampen skal spilles på samme arena som Busby Babes spilte på dagen før München-ulykken i 1958.

 

Og siste lag fra pot 4 ble nederlandske AZ Alkmaar, laget til Jonas Svensson og Fredrik Midtsjø. Litt trøst på slutten der. Kort vei og veldig overkommelig motstander. Taket på stadion deres raste sammen for et par uker siden. 

 

 

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Solskjærs sitater fra den lukkede delen av pressekonferansen:

 

– En ser alltid selvsagt etter noen som kan forbedre oss, og vi gjorde det. Som jeg sa på vei tilbake fra turnéen så så vi fortsatt etter en erstatter for Romelu om han dro. Vi har egentlig én [angrepsspiller] for lite, men vi kunne ikke finne den riktige – vi fikk ikke det svaret vi ønsket.
 

– Det må ikke være en spiss som er 1,95 høy. Det kan være at vi innimellom ønsker å spille med to på topp, så kanskje en annerledes type enn de vi har.

 

– Vi tror definitivt på Rashford og Martial. Jeg tror de begge nyter ansvaret og tilliten, så det er litt gi og ta her. Vi stoler på de, men de må gi oss noe tilbake. De har vist meg at de er klare for det.

 

– Vi har fortsatt én dag med trening igjen og det har vært en god treningsuke (dette ble altså sagt tidlig i går). Det er den siste uka hvor vi virkelig kan trene hardt, for etter landslagspausen har vi kamper i midtuka hele veien.

 

– Jeg har ikke bestemt meg for startelleveren ennå.

 

– Det handler om å ta sjansene sine. Vi har ikke scoret nok i de første tre kampene til å ha ni poeng, så vi må være mer kliniske, og vi må jobbe mer med både den siste pasningen og avslutningen, men vi har skapt nok sjanser til å vinne.

 

– Det ville også hjulpet å score på straffene.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

#SolskjaerOut? Selvfølgelig ikke nordmannens skyld at vi hadde et svakt overgangsvindu, men United viser jo ingen fremgang spillemessig. Ja, vi har raske spillere og kan kontre, men burde ikke Solskjær vært klar over at vi ikke kan kontre mot lag som forsvarer seg? Vi har vært dårlige mot lag som spiller med høyt press og lag som ligger dypt i mange år. Solskjær har tydeligvis ikke gjort noe får å løse dette problemet.

 

Tipper vi gjør det bedre mot topp 6 enn mot resten.

Lenke til kommentar

To gode kamper, etterfulgt av to svake. Synes dog det var mer å ta med seg herfra enn forrige kamp. Alle vet at det blir en lang og vanskelig sesong, og at det tar tid å gjøre gull av gråstein. Bekymret over alle småfeilene som gjøres og at vi sjelden ser ut til å stå 90 minutter ut. Må være en mental greie. 

Lenke til kommentar

To gode kamper, etterfulgt av to svake. . 

Å?

 

Personlig har jeg til gode å se en god kamp av United under Solskjær siden den vi paradoksalt nok tapte, mot Arsenal på Emirates i mars.

 

United var ikke spesielt gode mot Chelsea heller, men møtte et helt kaotisk forsvar og hadde superflaks som ikke lå under til pause. Kampen mot Wolves var bra, DERSOM man har ambisjoner om 6.-8.plass. United skapte såvidt jeg husker bare én sjanse i den kampen, bortsett fra scoringen.

 

Nei, spillemessig har ikke dette laget tatt et eneste steg siden JM ble sparket. Det er fortsatt null grunnspill, ingen logisk oppbygging av angrepene og et vaklevorent forsvar som slipper inn mål på juniorfeil. Der gode lag hadde flyttet James og Greenwood nærmere kassa, og AWB og Young på 16-metershjørnene fremfor sidelinja, velger dagens United å bare dunke ballen inn på bakre stolpe, gang etter gang. Dette er akkurat det samme som vi så under David Moyes, og mest av alt i denne kampen:

 

Det Solskjær har fått rett, er signeringene (både ut og inn). James og AWB har jo vært de to lyspunktene så langt denne sesongen.

Endret av Amoralsk
Lenke til kommentar

Spillet er uendret, da. Resultatene likeså. 5p på fire første, ligger etter all sannsynlighet syv poeng bak Liverpool etter i kveld.

 

Og verst av alt, fotballen er bøtte dårlig. Hadde det vært en synlig endring i stil så skulle man vel ha akseptert resultater som i dag og sist helg, men dette er like planløst som i fjor høst. #Dinosaur

Lenke til kommentar

Tanker om dagens kamp.

  • Mata med en ganske god kamp. Mener var helt feil av OGS å bytte han ut. En av få spillere vi har som faktisk evner å få til litt tempo i spillet over små flater.
  • Pereira var vår svakeste spiller mot Chelsea, og var vel det i dag også. På tide å gi Fred sjansen nå.
  • Enda en god kamp av alle våre nysigneringer, spesielt positivt med James, som tross alt kom fra et nivå ned.
  • Lingard helt krise, viser tydelig at fortjener å bli benket, og knapt nok det. Hadde blant annet to muligheter, der han valgte å skyte fra langt hold - der det i begge tilfellene fantes mye bedre alternativer (spesielt i den første, med Greenwood helt alene, og Soton i ubalanse)
  • Rashford bekymrer meg litt. For lite "på", var i ganske mange situasjoner der en spiss med bedre "instinkt", ville kommet til muligheter.
  • Pogba ble bedre når flyttet lenger opp på banen. Er vel i klart mindretall her, men mener at OGS bør la Matic spille litt mer. Vi trenger litt mer rutine og kontroll på midtbanen, ikke mulig å utvikle hele akademiet samtidig... Tror han kan ha noe å bidra med, så lenge han ikke brukes så mye som i fjor (der ble veldig mye med VM den sommeren).
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Solskjær out" blir veldig reaksjonert. Da er det jo i så fall "Pochettino out" og. Like dårlig fangst og ikke vunnet borte siden januar. Man må se helheten her, og jeg synes det er litt urettferdig å ta med statistikken fra forrige sesong når vi nå har et helt annet lag. 

 

Som sagt før, vi er helt i starten av en total forandring av troppen og spillestil. Det kommer til å bli mange kamper som denne og de som ikke har justert forventningene sine deretter vil få det tungt fremover. Man må huske at dette er et langtidsprosjekt.

 

Personlig synes jeg førsteomgangen var ok+ til tross for en del personlige feil. Mata var veldig god og spilte i tierrollen, og vi skapte en del farligheter etter fin opprulling. Dessverre klarer vi aldri å få full kontroll på midtbanen som resulterer i at hele kampen blir veldig åpen. Det er her vi har mest forbedringspotensiale. Så kommer vi ut i andreomgang og får til nettopp det litt bedre, før det faller sammen igjen etter ti minutter. Resten er ikke bra nok. 

 

Savnet Martial i dag, vi hadde en 4-5 gode innlegg inn i boks som vi ikke var aggressive nok på. Der har Rashford litt å gå på. Greenwood burde kanskje også kommet på tidligere, for Lingard gjorde alt bra frem til han skulle kvitte seg med ballen hvor det ble håpløst hver gang. 

 

Neste kamp er mot Leicester hjemme. Jeg tror ikke vi vinner den heller.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...