Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den statistikken bekrefter jo bare det vi vet, at vi stort sett har hatt ok kontroll defensivt og sluppet til få store sjanser, men likevel gjort avgjørende feil som har ført til mål i mot. Er bare Neves sitt mål som ikke kommer av en direkte feil av de fire vi har sluppet inn. 

 

Angående forsvaret så kom det mer dårlig nytt i dag: Wan-Bissaka er sendt hjem fra landslagssamlingen med skade, han har vond rygg. Han er helt nødt til å bli frisk fort, for Dalot er skadet og Young vikarierer for Shaw på venstrebacken. Fosu-Mensah er også ute med langtidsskade. Vil helst slippe Rojo inn på venstreback eller Jones inn på høyre.

Lenke til kommentar

Nokså middels stemning hos de fleste tror jeg. Dårlig start poengmessig. Har vært uheldige med uttelling. Er for dårlige til å score på sjansene. Har også hatt litt utur med dommerne, men skal vel være forsiktig med å klage for mye på det, selv om det er smertefullt.

Vi bør heve oss fremover, ikke minst i forhold til pesonlige sjebnesvangre defensive feil.

Den største begymringen blant mange av oss, går nok på skader. Bra med landslagspause sånn sett. Fire av de skadede er spillere som skal starte. Viktig å få folk tilbake fortløpende. Pogba, Martial og Wan-Bissaka er nok de mest kritiske. Skadelisten:

  • Martial
  • Shaw
  • Wan-Bissaka
  • Pogba
  • Fosu-Mensah
  • Bailly
  • Dalot
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Rojo:

 

– Det er vanskelig å forlate en så stor klubb. Jeg hadde Everton som mulighet, men på grunn av en avgjørelse fra enten klubben eller manageren, så kunne ikke den gå gjennom. Nå må jeg kjempe frem til desember, og hvis det ikke ordner seg, så vil jeg prøve å forlate klubben. VM-kvalifiseringen og Copa América er på gang igjen, og jeg ønsker å være en del av det. Jeg vil prøve ut alt for å kunne kjempe om å være her [på landslaget].

 

https://www.united.no/nyhetsarkiv/vil-prove-a-forlate-united-om-situasjonen-ikke-bedrer-seg/

Lenke til kommentar

Akkurat nå er vel James i bedre form enn Rashford, og bør derfor få sjansen på venstre kant.

Bak spissen (Martial) vil jeg egentlig ha Pogba. Fred inn med McT, flytte Pogba fram, så er det mindre kritisk når han tuller bort ballen 8-10 ganger per kamp.

 

Høyresiden er vanskelig. Kanskje Mata? Kanskje Greenwood? 

Lenke til kommentar

Enig, James bør spille på venstre. Best der både for Swansea, Wales og for oss hittil. Ordentlig bra skuddbein når han skjærer innover.

 

Solskjær har jo tidligere spilt mye 442 med en diamant i midten. Det kan være en mulighet mot svakere motstand, og vi kan spille med både Rashford og Martial på topp sammen, ha Pogba i en tier og James ute på venstrekanten. 

 

Vi har egentlig en del muligheter på høyrekant, men ingen heeelt optimale. Rashford, James, Greenwood, Lingard og Dalot kan spille der. Mata synes jeg kun bør spille i tieren, det tror jeg Solskjær mener også. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...