Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Fyren har vært ren dritt i 2 år nå. Få det vekk. Han er på feil side av 30-åra og vi er i en prosess hvor vi skal bygge lag og la unge spillere få muligheten til å få erfaring og vise hva de kan. Sanchez har absolutt ingenting i United å gjøre. Martial skadet? Da starter vi Greenwood.

Med deg på den - det er bare ett problem: hva om Rashford også blir skadet? Vi er ekstremt tynne nå. Bak unggutta er det egentlig ingen nå. Helt greit å slippe Sanchez om han ikke han brukes, bare bekymret for bredden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Chong :)

 

Bra talent han, men det er jo ikke ideelt å bli helt avhengige av Greenwood og Chong. Får vi tre skader spredt utover laget i noen posisjoner så sliter vi skikkelig. Når det er sagt så digger jeg også at de får ansvar og spilletid, balansen er bare litt i skeiveste laget. 

 

Uansett jævlig deilig at det er en skikkelig opprydding på gang!

Lenke til kommentar

Uansett jævlig deilig at det er en skikkelig opprydding på gang!

This. Begynner sakte men sikkert å innse hvor sårbare vi faktisk er, både på midtbanen og i angrep. Hvis ikke flere spille tar et steg opp, så kommer vi til å slite skikkelig. Vi må rydde i klubben og gjøre langsiktige og kloke valg. Topp fire slik det ser ut i år, midt i denne prosessen ville vært en kjempeprestasjon.

 

Heldigvis ser andre lag også ut til å være sårbare. Chelsea hadde vi vel aldri de store forventningene til, men Tottenham har startet dårlig. Tipper Spurs kommer til å heve seg etter hvert. Synes det er vanskelig å spå Arsenal. Blir spennende topp 6 i år

Endret av Ibrahimovic
Lenke til kommentar

Vi kan ikke la forventningene synke såpass lavt at vi er fornøyde med noe annet enn topp fire. Det er målet, og det er fullt mulig med laget vi har nå hvis et par spillere tar et steg opp og vi holder oss unna skadekriser som den vi hadde i vår. 

 

Mål:

- Topp 4

- Underholdende og oppofrende fotball

- Flere spillere har utvikling

- Unggutter tar steg

- Tryggere defensivt enn forrige sesong

 

Det tror jeg de fleste vil være fornøyd med, sånn at vi kan etablere en struktur og stamme vi kan bygge videre på, shippe ut de spillerne vi ikke trenger og erstatte de med forsterkninger som passer klubben de neste vinduene. Det er den eneste måten å få oss tilbake på rett kjøl.

Lenke til kommentar

Med deg på den - det er bare ett problem: hva om Rashford også blir skadet? Vi er ekstremt tynne nå. Bak unggutta er det egentlig ingen nå. Helt greit å slippe Sanchez om han ikke han brukes, bare bekymret for bredden.

Dette er faktisk noe jeg liker med Solskjær, det at han har et ønske om å bruke unggutta dersom starterne skader seg. LvG gjorde det samme og man endte opp med Rashford, så det kan lønne seg. 

 

Det er merkelig hvor svake man har vært på å kvitte seg med dødkjøtt de siste årene, nå begynner det jo å løsne litt ser det ut til. 

 

Så lurer jeg bare på hvorfor Darmian fortsatt er i United, av alle spillerne som skulle til Italia ila sommeren så var jeg sikker på at han skulle bli den første av dem.

Lenke til kommentar

Dette er faktisk noe jeg liker med Solskjær, det at han har et ønske om å bruke unggutta dersom starterne skader seg. LvG gjorde det samme og man endte opp med Rashford, så det kan lønne seg. 

 

Det er merkelig hvor svake man har vært på å kvitte seg med dødkjøtt de siste årene, nå begynner det jo å løsne litt ser det ut til. 

 

Så lurer jeg bare på hvorfor Darmian fortsatt er i United, av alle spillerne som skulle til Italia ila sommeren så var jeg sikker på at han skulle bli den første av dem.

 

At han er "ruthless" begynner vi å få bevis på nå. Vi husker hva han sa etter Everton-kampen i vår: "I’m going to be successful here, and there are players there that won’t be part of that successful team".

 

Siden Solskjær tok over:

Smalling: vraket og utlånt

Jones: vraket

Rojo: vraket

Darmian: vraket

Matic: vraket

Herrera: dro etter eget ønske

Sanchez: vraket og utlånt

Valencia: vraket og ikke ny kontrakt

Fellaini: vraket og dro

Lukaku: solgt

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er vel egentlig bare Smalling, Lukaku og Fellaini som faktisk har blitt vrakt i den forstand, de fleste andre der var ganske perifere fra før av.

 

Men ja, jeg er enig i at dette er riktig vei å gå. Lønnskostnadene må ned nå, så klubben kan flytte litt midler fra drift og over til investering.

Lenke til kommentar

Er vel egentlig bare Smalling, Lukaku og Fellaini som faktisk har blitt vrakt i den forstand, de fleste andre der var ganske perifere fra før av.

 

Men ja, jeg er enig i at dette er riktig vei å gå. Lønnskostnadene må ned nå, så klubben kan flytte litt midler fra drift og over til investering.

 

Tja, mange av de har vært i kamptroppene regelmessig. Smalling, Jones, Rojo, Darmian og Sanchez har ikke en gang reist med troppen ennå denne sesongen. 

 

Angående lønnskostnader så tror jeg klubben har full kontroll på økonomien, det trenger ikke vi fans å bekymre oss over. Det eneste er at spillere med skyhøy lønn kan gjøre det vanskelig å forhandle om kontrakter med andre. Ellers ikke noe vi skal bry oss særlig om :)

Lenke til kommentar

Lønnskostnadene MÅ ikke ned. Klubben er styrtrik.

Nei, klubben faller ikke ihop om lønnskost ikke kuttes nei, men United drives som en business og i så måte er det nok et ganske klart mål oppe i hierarkiet å få bort de folka som hever lønn uten å bidra til vekst i selskapet.

 

Jeg er nok over gjennomsnittet opptatt av nettopp det med klubbens økonomiske tilstand. Forstår man klubbens regnskap så kan man også forstå en god del av beslutningene som taes i United, også på det sportslige plan. 

Endret av Amoralsk
Lenke til kommentar

Joda, lønn har sitt å si det også, du har rett i det. La oss si at spillerne vi har kvittet oss med tilsvarer rundt 600.000 pund lønnsutgifter i uka - det tilsvarer rundt 31,2 millioner pund i året som er en betydelig sum (nesten 2x Daniel James). De nye spillerne vi har signert har relativt lave lønninger, så der er det spart inn litt. 

 

Det som likevel har mest innvirkning på spillerkjøp er nok transfergjelden vi har. Som kjent delbetales overgangssummer over flere år, og vi har den klart høyeste gjelden i Premier League (om man ser på 2018-tallene, mulig det blir annerledes i 2019). Kostnadene ved spillerkjøp skrives av over hele kontraktsperioden til spilleren, i motsetning til ved kjøp hvor overgangssummen føres rett inn i regnskapet inneværende år.

 

Ettersom United ikke har solgt mange spillere for mye penger de siste årene er transfergjelden nå veldig høy (258 millioner pund i 2018). Det påvirker spillerkjøp, både med tanke på økonomien vi har men også inn mot FFP. Dette kan være noe av grunnen til at klubben ikke ga Solskjær en midtbanespiller i sommer. Vi vet med sikkerhet at han håpet på flere spillerkjøp enn de tre han fikk.

 

Ellers er det vanskelig å vite noe særlig mer inngående i Uniteds økonomi og tankegang rundt håndtering av lønn kontra overgangssummer og gjeld. Vi er en ekstremt rik klubb men prosentandelen av kapitalen som går til spillerkjøp er lavere hos oss enn de andre toppklubbene.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...