Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

 

Jeg var derimot fullstendig imot sparkingen av Van Gaal, selv om resultatene ikke akkurat var 

 

Enig, han burde fått mer tillit. Trasig. 

 

Er forresten enig i alt det andre du skriver også. Jeg liker Solskjær og den følelsen jeg satt med i de kampene vi spilte etter at han tok over, ja, en slik følelse er det lenge siden jeg har kjent for klubben. Mye av banespillet varmet og ikke minst den fantastiske stemningen på tribunen. 

 

Solskjær skal ha kudos for håndteringen av Pogba. Tror ikke det var lett å overbevise fyren om ikke å dra til en annen klubb, men han får kanskje viljen sin neste sommer? 

I tillegg har Solskjær gjort gode kjøp. Nysigneringene er spillere som kan gjøre en god jobb for klubben i mange år fremover og under en annen manager. Jeg blir litt overrasket om Solskjær er manager om ett år. Jeg har tidligere ment at han burde få tid og det mener jeg fortsatt, mest fordi jeg ønsker at han skal lykkes, men også fordi at det han gjør i klubben er positivt og han tenker litt langsiktig. Helt motsatt av Mourinho som kun var ute etter kortvarig suksess. Vi trenger spillere som kan spille for klubben i flere år fremover og som ønsker å være en del av Manchester United. 

 

Vi er bare to straffebom unna å ha 9 poeng etter 3 kamper og kampene i seg selv har ikke vært grusomme, men det har vært en del tinger å sette fingeren på. Jeg, i likhet med flere, synes at det skorter litt på det taktiske..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det bare Young som kommer til å få sjansen nå som Shaw er skadet? Tviler ikke på at han kommer til å gjøre en kurant jobb. Har de siste årene hatt en mye høyere kvalitet på innleggene når de har kommet fra venstresiden. Er spesielt god til å prikke de på bakerste stolpe.

 

Vi har et venstrebacktalent i klubben, Brandon Williams. Han blir 19 år den tredje september. Han ble tatt ut i 20-mannstroppen borte mot PSG i vår, selv om han ikke kom med på benken. Lett å forstå at Solskjær ønsker å gå for det trygge i den situasjonen vi er i nå, men hadde vært spennende å få sett noe av ham. Tipper vi får se ham i noen cupkamper etter hvert, selv om Young nok blir brukt i PL.

Lenke til kommentar

Er det bare Young som kommer til å få sjansen nå som Shaw er skadet? Tviler ikke på at han kommer til å gjøre en kurant jobb. Har de siste årene hatt en mye høyere kvalitet på innleggene når de har kommet fra venstresiden. Er spesielt god til å prikke de på bakerste stolpe.

 

Vi har et venstrebacktalent i klubben, Brandon Williams. Han blir 19 år den tredje september. Han ble tatt ut i 20-mannstroppen borte mot PSG i vår, selv om han ikke kom med på benken. Lett å forstå at Solskjær ønsker å gå for det trygge i den situasjonen vi er i nå, men hadde vært spennende å få sett noe av ham. Tipper vi får se ham i noen cupkamper etter hvert, selv om Young nok blir brukt i PL.

 

Ja, Young har ålreite offensive egenskaper. Mot Crystal Palace hadde han: 

 

- flest key passes i kampen (5)

- høyest treffprosent på innlegg (7/8)

- best treffprosent på pasninger på motstanders banehalvdel (92,9%)

 

Dette tyder på at han er i bra form. Vi vet han sliter når det blir mye rom å dekke og at tiden begynner å løpe litt fra han, men absolutt ikke en stor nedgradering fra Shaw. 

 

Spennende med Williams, ja. Det kan hende Solskjær føler seg nødt til å ta han med i troppen ettersom Rojo og Darmian som kan spille der er helt ute i kulda og muligens har spilt sine siste kamper for oss. U18-spiller som nettopp har blitt oppgradert til U23, så det er jo en veldig uerfaren kid.

Lenke til kommentar

Williams tok store steg på U18-laget i fjor, men er jo klart at førstelaget er langt unna det nivået. Hyggelig å høre at han har blitt forfremmet til U23. Legger til en tweet med et flott bilde

 

 

https://twitter.com/utdreport/status/1166032962779041798 

 

 

Young spilte jo fast som venstreback i 17/18-sesongen. Vi kom på andreplass i ligaen, og han var en av ligaens beste venstrebacker. Vi skrøt titt og ofte av ham, og han hadde lagets beste innleggsfot. Så kommer 18/19-sesongen, og han spiller høyreback og blir hudflettet fordi han ikke kan slå innlegg. Kanskje litt spesielt at forskjellene er så store ut fra hvilken side av banen han spiller på, men så er han jo en naturlig venstreving.

 

 

Fint å se at Pogba tar seg av Wan-Bissaka. Er nok en viktig person i spillergruppa

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nydelig

 

 

Edit: Blir mye spamming nå, men om ikke Alexis forsvinner, så bør han spille 10er i stedet for Lingard. Samme intensitet i presset, bare med offensive kvaliteter. Om han klarer å levere noe av det han viste i Copa America i sommer

Endret av Ibrahimovic
Lenke til kommentar

 Young spilte jo fast som venstreback i 17/18-sesongen. Vi kom på andreplass i ligaen, og han var en av ligaens beste venstrebacker. Vi skrøt titt og ofte av ham, og han hadde lagets beste innleggsfot. Så kommer 18/19-sesongen, og han spiller høyreback og blir hudflettet fordi han ikke kan slå innlegg. 

 

 

En av ligaens beste venstrebacker?  :hmm: Det kan jeg ikke huske at det var enighet om. Når det er sagt så liker jeg utvilsomt Young bedre på venstrebacken enn på høyrebacken. Disse innleggene med høyrefoten på bakerste stolpe har det blitt noen scoringer av, men da hadde vi Fellaini, Lukaku og Ibrahimovic. Skal sies at alle spillere kan bevege seg mot bakerste stolpe, men det er en fin fordel å ha litt høyde på disse innleggene. Kanskje er Young + McTominay på bakerste en god oppskrift? 

 

Young gir 100 % hver gang han spiller, så det blir neppe krisetilstander med han på backen. Offensivt kan han duge, det er mer det defensive jeg er skeptisk på. Han sliter voldsomt defensivt 1 mot 1, synes jeg. I tillegg skal det bli spennende å se hvordan han fungerer når vi prøver å spille ut bakfra - her tipper jeg Shaw er noen hakk bedre..

 

Alexis Sanchez til Inter på lån. Ryktes at vi betaler hele 60 % av lønningen hans.  :huh:  Greit fyren har vært søppel for oss helt siden han kom, men med Martial ute i noen uker (?) begynner det virkelig å bli tynt med angrepsspillere. Det hadde ikke vært helt katastrofe med Sanchez i bakhånd, spesielt ikke når man ser hvordan Lingard sliter med å finne formen. Men Sanchez og Manchester United & Solskjær var tydeligvis ingen god match. Kanskje best for alle parter, dette. 

Lenke til kommentar

Ryktene går på at vi kommer til å betale 60% av lønna hans ja... I tillegg så sa Conte at overgangssummen for Lukaku betales over fire (!) sesonger. Ganske svakt av Woodward å bruke så lang tid på overgangen til Lukaku, og samtidig få igjennom en så dårlig deal.

 

Det blir virkelig mye ansvar som blir gitt til Greenwood (17), Gomes (18), Chong (19), osv, denne sesongen. Da Martial, Rashford og James ikke akkurat kan spille alle kampene våres... I tillegg så er vel Martial ute med skade etter forrige kamp, så da er det av de vi må ta av allerede nå. Med mindre gjør litt om, og bruker Fred, Pereira eller Matic, eller starter med både Lingard og Mata.

Endret av blured
Lenke til kommentar

Ryktene går på at vi kommer til å betale 60% av lønna hans ja... I tillegg så sa Conte at overgangssummen for Lukaku betales over fire (!) sesonger. Ganske svakt av Woodward å bruke så lang tid på overgangen til Lukaku, og samtidig få igjennom en så dårlig deal.

 

Det blir virkelig mye ansvar som blir gitt til Greenwood (17), Gomes (18), Chong (19), osv, denne sesongen. Da Martial, Rashford og James ikke akkurat kan spille alle kampene våres... I tillegg så er vel Martial ute med skade etter forrige kamp, så da er det av de vi må ta av allerede nå. Med mindre gjør litt om, og bruker Fred, Pereira eller Matic, eller starter med både Lingard og Mata.

 

 

Å få betalt for Lukaku over 4 år har så godt som ingen innvirkning på United sin robuste økonomi, samtidig som det sikkert økte budet Inter kunne gi.

 

 

Erstatter for hva?

 

Har solgt så mange nå at man trenger påfyll av stallfyll.. 

Endret av kim_InnleggNO
Lenke til kommentar

 Med mindre gjør litt om, og bruker Fred, Pereira eller Matic, eller starter med både Lingard og Mata.

 

Disse får nok en del ansvar, ja.. også stiller man enda yngre (utrolig nok) i EL-kampene. Da får vi nok se Gomes, Chong og ikke minst Greenwood regelmessig. 

 

Jeg håper vi får se litt formasjonsbytter fremover. Å prøve 4-3-3 neste match trenger ikke være en dum idé, men da er vi avhengig av at Matic kan spille, eller kanskje er Fred like rundt hjørnet? Pereira har også blitt brukt som DM i noen matcher og selvsagt McTominay, men han vil jeg gjerne se litt mer som indreløper. 4-3-3 gjør at vi mest sannsynlig får se en mer offensiv Pogba. I tillegg er man ikke tvunget til å bruke Lingard fra start.. selv om en fronttrio med Lingard, Rashford og James høres litt mer spennende ut enn Mata, Rash og James. 

Lenke til kommentar

I tillegg så sa Conte at overgangssummen for Lukaku betales over fire (!) sesonger. Ganske svakt av Woodward å bruke så lang tid på overgangen til Lukaku, og samtidig få igjennom en så dårlig deal.

 

Det er standard prosedyre i fotballen å betale inn overganger over flere år. Det er svært sjelden det IKKE gjøres på denne måten. 

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

En av ligaens beste venstrebacker?  :hmm: Det kan jeg ikke huske at det var enighet om. [...]

Var nok ikke på et veldig høyt nivå, men var ikke så mange gode venstrebacker det året heller.

 

 

Kommer nok ikke til å skje, men hadde det vært spennende eller idiotisk? Tydelig at han liker klubben i alle fall. Bør ikke komme for å sette Rashford eller Martial ut av laget, men jeg kunne tenkt meg å se ham(eller noen andre) bak spissen i stedet for Lingard.

 

Lenke til kommentar

Hadde også håpet at Sanchez kunne være en halv sesong til så vi kunne prøvd han litt mer, det han viste i sommer var jo ganske bra.

 

Men det kan være så mange grunner til at de lar han gå, han kan ha levert dårlig på trening, det kan være at han ikke er motivert i det hele tatt og det kan være han bare ikke vil spille for United lenger, eller at fitnessen ikke akkurat er på topp. Trenerteamet ser han jo hver dag og de ville aldri latt han gå om de følte det var noe mer å hente. 

 

At vi betaler 40% av lønna hans på lån kunne jeg faktisk ikke gitt mer faen i, det har ingenting å si for oss. 

Lenke til kommentar

Har ikke lest detaljene rundt lånet, men ser for meg at det betales xx£ pr sesong for å låne ham. Den summen tilsvarer sikkert United sin andel i lønnen. På den måten betaler i teorien ikke United noe lønn for ham under låneoppholdet, men samtidig får de ikke noe penger for å låne ham vekk heller. Så en har i teorien gitt bort en spiller.

 

For Inter sin del så slipper det å fremstå som at de lønner ham langt mer enn andre spillere da deler av lønnen er kamuflert bak utgifter for å låne ham. Slipper unna problemer innad i klubben med skjev fordeling av lønn osv.

 

Helt greit at han forsvinner. Har ikke fått til noe som helst frem til nå så da er det greit å la andre få prøve seg istedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...