Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette var en av de råeste seierne på Old Trafford siden Ferguson ga seg. 4-0 mot Chelsea, med ligaens yngste lag fra start - og som bare ble yngre med byttene!

 

Langt fra perfekt gjennomført og vi hadde flaks, men for en fantastisk stemning det var. Ikke minst en deilig måte å vinne på mot et lag vi har slitt mye med.

 

Alle de tre nysigneringene leverte strålende, og både Martial og Rashford var veldig gode. Dødelig effektivt foran der i dag.

 

Fortsatt en stor jobb som må gjøres og det vil ta tid. Potensialet er heldigvis stort!

 

(Og FOR et øyeblikk da James scora. Til å bli rørt av.)

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kampen var, spillemessig, som ventet fra min side - jevnt over sånn passelig kvalitet på lagene, med et United som går for kontringene.

 

Whoscored har fine algoritmer som viser ganske greit bildet av kampen (link: https://no.whoscored.com/Matches/1375936/Live/England-Premier-League-2019-2020-Manchester-United-Chelsea)

- Som forventet hadde Chelsea sine vellykkede driblinger primært sentralt i banen, midt inne på Uniteds halvdel.

Når man møter KdB, Alli eller Salah istedenfor Barkley og Mount så kommer dette til å straffe seg.

 

Men når det er sagt så vinner vi 4-0 mot laget som ble nummer 4 i fjor. Det er kruttsterkt på papiret, og det er mange spillere som leverte veldig bra i denne kampen. Maguire er en annen verden enn Jones, Wan Bissaka er et annet univers enn Young og jeg synes faktisk Lingard var en av Uniteds beste spillere, med sin intensitet i presset og bevegelsesmønster. Rashford med to og AM9 med ett er også en herlig start for de to som nå har fått scoringsansvaret på sine skuldre.

 

Gratulerer til oss med en kjempestart. :) :) :)

Lenke til kommentar

Mye å jobbe med ut fra gårsdagens kamp. Det har vært veldig mye fokus på flaksen i førsteomgang, men lite fokus på grepene Solskjær og United gjorde i andreomgangen. Her er en fin analyse i Manchester Evening News (skrevet av en Liverpool-supporter til de som roper på bias):

 

How Solskjaer masterminded Manchester United's blistering counter attack play vs Chelsea

Chelsea couldn't handle United's pace in attack on Sunday, but does Solskjaer deserve more credit then he is getting?

https://www.manchestereveningnews.co.uk/sport/football/football-news/man-utd-news-solskjaer-chelsea-16741023

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Pressekonferanse med Solskjær før Wolves:

 

Om Sanchez:

– Alexis er profesjonell. Han trener hardt hver eneste dag og ønsker å være en del av dette. Det har kommet rapporter om at han har trent med reservene, men det har han selvfølgelig ikke. Han er en del av laget og er en veldig god spiller. Han er noen uker bak resten, men veldig nære.

 

– Han kan ende med å spille flere kamper enn forventet. Vi har spilt kamper bak lukkede dører, og han har trent litt ekstra. Han vil integreres gradvis. Vi skal spille flere kamper internt.

 

Om laget, sesongen og Wolves:

– Det er en stor forandring. Chelsea løp mer enn oss i april, men nå var det vi som løp mest. Det handler ikke bare om «fitness», men det er viktig, og vi har et ungt lag som har kvalitet.

 

– Jeg har et luksusproblem fordi det er så mange gode spillere jeg ønsker å bruke, sa Solskjær på pressekonferansen og listet opp Marcos Rojo, Chris Smalling, Phil Jones, Diogo Dalot, Fred og Alexis Sánchez av spillerne som ikke var med i 18-mannstroppen mot Chelsea.

 

– Jeg ser fram til vi støter på det første hinderet som gir oss problemer, svarte Solskjær på spørsmål om hvordan mentaliteten og energien i laget har endret seg fra slutten av forrige sesong.
 

– Vi har et ungt lag som vil gi oss energi. Mot slutten av forrige sesong var vi mentalt slitne, men nå er vi «freshe». 
 

– Vi må vise at vi er robuste og kan slå tilbake når vi får problemer. Det blir helt sikkert tøft på mandag, for Wolverhampton kan gi oss en skikkelig utfordring. Alle kan spille bra mot slutten av kampen hvis du leder 3-0, men du trenger ledere når det går imot.

 

– Jeg er positiv før alle kamper og går til dem med en tanke om at vi kan vinne. Men de to siste besøkene var tøffe. Wolverhampton er et tøft lag å bryte ned. De forsvarer seg dypt og gir deg ikke mye rom. De kan kontre og er farlige på dødballer. Vi har kikket på de kampene og sett om vi kan gjøre noe annerledes.
 

– Men formen vår, innstillingen vår og humøret vårt gjør at vi går til kampen med stor selvtillit.
 

– Vi er inne i en viktig periode. På en måte er det fortsatt oppkjøring, for vi kan fortsatt trene hardt inn mot landslagspausen. Stemningen er godt, og det er stor konkurranse i laget. Det var spillere som ikke var involvert sist, og de ønsker å bevise for trenerne og meg at de bør være med neste gang.

 

Om Fred og Maguire:

– De gode lagene jeg spilte i hadde alltid et sterkt og satt fundament i forsvarsleddet. Vi håper å gi midtbanespillerne og angriperne våre den tryggheten, noe som vil hjelpe Fred. Vi har tro på at han kommer til å få en bra sesong for oss.

 

– Maguire er like rolig og behersket på banen som han er ellers. Han er erfaren, har en "presence" i garderoben, han smiler og er en personlighet alle liker å ha rundt seg.

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Når vi kommer til boxing day, så tipper(håper) jeg at vårt beste lag er dette. Har enda ikke gitt opp Fred. Tror han kan gjøre en kjempejobb for oss på midtbanen etter hvert. Han var meget god i noen kamper i CL i vår. Håper han satses på
 

De Gea
Wan-Bissaka - Lindelöf - Maguire - Shaw
Fred - McTominay - Pogba
Usikker - Martial - Rashford

Lenke til kommentar
  • Jarmo låste denne emne
  • Jarmo gjenåpnet denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...