Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-GlDE6z

Spillerne må møte opp til kamp, de også - berzerk, samme hvilken trener man har. Og det gjør de ikke nå. Giggs i studioet var rimelig skråsikker på dette etter Juventus-kampen. Hvorfor tar han feil?

Er ikke så rart når de blir instruert til å spille defensiv drittfotball. Standard prosedyre et at stallen blir lei Mourinho tredje året, ser vi noe annerledes her?

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke så rart når de blir instruert til å spille defensiv drittfotball. Standard prosedyre et at stallen blir lei Mourinho tredje året, ser vi noe annerledes her?

 

At stallen vi har i dag ikke engang er i NÆRHETEN av den kvaliteten Mourinho har hatt til rådighet i sine suksess år tidligere? Jeg mener seriøst - se på stallene til topplagene i Europa og se på vår - vi er jo langt bak. Ser du ikke dette? 

Lenke til kommentar

Jo, vi har noen klare mangler - men vi har også en del kvalitet. Nok kvalitet til å slå f.eks:

- Brighton

- Tottenham (uavgjort iallfall)

- Wolverhampton

- Darby

- West Ham

- Valencia på hjemmebane

 

Jada, som sagt, vi har flere mangler i laget, men det stopper jo ikke spillerne eller manageren fra å forsøke? Man Utd ser så jævlig tafatte ut nesten hele tia. Vi mangler all vinnervilje og innsats. Se på laget vi vant PL med sist gang vi gjorde så, der har du en som evnet å motivere stallfyll. Mourinho evner jo ikke å motivere :/

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

At stallen vi har i dag ikke engang er i NÆRHETEN av den kvaliteten Mourinho har hatt til rådighet i sine suksess år tidligere? Jeg mener seriøst - se på stallene til topplagene i Europa og se på vår - vi er jo langt bak. Ser du ikke dette? 

Ok, men vi ligger på 10 plass, fortjent, ser du det?

Lenke til kommentar

Det er jo nettopp det som skjer! Se på spillerne da mann, de er jo den mest tafatte gruppa med folk jeg har sett utpå en fotballbane noensinne. Det skjer jo ingenting før det brenner under føttene på de, først DA setter de plutselig i gang. Tror dere Mourinho ber spillerne om å slippe inn mål og om å gjøre personlige feil samt være lite bevegelige, der de står 5m unna hver eneste motspiller? Jeg har sett mer bevegelse på en golfbane FFS. Og dette er ikke nødvendigvis treneren sin feil - det er her dere må forstå at spillerne ikke til enhver tid gjør som de får fortalt. For dere som har spilt fotball selv, så veit dere nøyaktig hva jeg mener, og det er derfor en god kaptein er viktig f.eks

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

En stor del av jobben til en trener er å motivere spillergruppen sin, det gjelder forsåvidt i de fleste felt der det er en leder. Det er jo nettopp dette som er problemet, det er helt tydelig at på motiveringsdelen mislykkes han totalt. Det er gjerne ikke motiverende for alle spillere å forsvare seg til 3 poeng, der de gang på gang har feilet i forsøket.

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar

Dere snakker nok litt forbi hverandre her. Bshagen har rett i at spillerne underpresterer, og ikke alt kan legges på manageren der. 

 

Tror ikke det har så mye med manglende motivasjon å gjøre. Det ser også ut til at spillerne fortsatt står bak Mourinho. At vi veldig ofte kommer dårlig i gang og får en eller to mål i fleisen før vi begynner å spille fotball har med desperasjon å gjøre, men mest av alt kampplanen.

Her tas det ofte for stort hensyn til hva motstander gjør, det handler i for stor graf om å ødelegge for dem og utnytte feilene deres. Kommer vi under er vi derimot nødt til å spille, vi er nødt til å fokusere mest på vårt eget spill og hva vi gjør med ballen i laget. Da ser det bedre ut med en gang, selv om det også bærer preg av at laget mangler både ledertyper og kontroll på rollene innad. 

Lenke til kommentar

En stor del av jobben til en trener er å motivere spillergruppen sin, det gjelder forsåvidt i de fleste felt der det er en leder. Det er jo nettopp dette som er problemet, det er helt tydelig at på motiveringsdelen mislykkes han totalt. Det er gjerne ikke motiverende for alle spillere å forsvare seg til 3 poeng, der de gang på gang har feilet i forsøket.

Nei, det er da faen meg ikke opp til en manager å motivere en gruppe profesjonelle atleter. Vi snakker om en gjeng med 1 000 000,- eller mer i uka som får lov til å drive med det de elsker på fulltid. De skal være motivert per default

 

Hva tror dere fotballklubber er egentlig? Gruppetimer?

Lenke til kommentar

"Difficult, incredible investment. We knew the club would move in that direction, very good players, players from Barcelona. So that is the level which Everton wants to reach. Their ambitions are very similar to our ambitions."

 

Godt ikke ambisjonene settes for høyt. Det kan fort bli vanskelig å komme på 7. plass i år - hvertfall så lenge denne klovnen er manager.

 

https://www.manchestereveningnews.co.uk/sport/football/man-utd-press-conference-highlights-15331187

Lenke til kommentar

Virker som at alle vi henter mister motivasjonen til å spille. Hva tror du det kommer av?

Hvem er det du mener har «miste motivasjonen» og hvordan veit du at det er faktisk dét som er tilfellet? Vinnerskaller er ikke akkurat noe man blir uten videre - det er noe man ér! Har vi nok vinnerskaller i troppen? Har vi handlet nok i fra øverste hylle? Er kvaliteten god nok?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Nei, det er da faen meg ikke opp til en manager å motivere en gruppe profesjonelle atleter. Vi snakker om en gjeng med 1 000 000,- eller mer i uka som får lov til å drive med det de elsker på fulltid. De skal være motivert per default

 

Hva tror dere fotballklubber er egentlig? Gruppetimer?

Vet ikke helt hva jeg skal si til det engang. Det er en naturlig del at en leder skal jobbe med å motivere, han er leder for spillergruppen sin, han får mest ut av de om de er motivert. Selvfølgelig kan han bare drite i det og ha det gående slik som det er nå, men det gagner han hvordan?

 

Det er ingen som vet at de ikke har motivasjon bortsett fra dem selv, men det er lov å anta det med tanke på at de ser så jævlig tafatt og likegyldig ut i hver kamp. En annen ting er at han åpenlyst snakker nedlatende om spillerene sine flere ganger i media, hva godt skal komme av det?

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Og jeg veit ikke hva jeg skal si til dine kommentarer heller. Skulle tro det var Mourinho sin feil om noen bommer på straffespark. Finnes det ingenting mellom svart og hvitt? Poenget er at problemet ligger ikke KUN hos Mourinho. Det må dere snart se

Vær så snill og finn et punkt der jeg sier alt er hans feil? Jeg har kun påpekt min mening om ham, det betyr ikke at jeg automatisk forguder stallen vår. Enkelt og greit syntes jeg han burde vært gone for lenge siden, eneste grunnen til at han forsatt er her er hans tidligere pokaler. 

 

Lenke til kommentar

En annen grunn til at han fortsatt er her, kan også være at om enda en manager sparkes(noe han burde), så vil det også gjenspeile Woodwards fiasko som den sportslige lederen av Manchester United. Så det er kanskje et lite press på Woodward også for at Mourinho skal lykkes - uten at jeg tror Woodward vil sparkes når Mourinho sparkes. Forhåpentligvis blir arbeidsoppgavene til Woodward mer begrenset ved at det kommer inn en sportsdirektør.

Endret av Irrasjonell
Lenke til kommentar

Jeg mener klubben sitt problem ligger i hele ledergruppa, men at det sportslige også kan lastes spillerne. Altså, hvis jeg går på jobb og gjør en dårligere jobb en vanlig, og jeg VEIT at jeg kan bedre - så er det min feil, ikke sjefen min sin. Enda så mye jeg *hater* min sjef, så burde jeg prøve så godt jeg kan i det minste

 

EDIT: og du kan se utifra hvordan laget plutselig *girer opp* at de har mer på lager enn det de viser. Og jeg tror ikke Mourinho sin kampplan er å slippe inn enkle mål og hastespille i slutten for å få en utligning

 

Jeg syns fortsatt stallen er hakket under der man kan kalle det en god balanse mellom rutine og ungt, og jeg syns vi skulle hatt inn 2-3 solid kjøp til. Forsvaret lekker som ei sil nå, og jeg syns vi skulle startet der

Endret av bshagen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Jarmo låste denne emne
  • Jarmo gjenåpnet denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...