Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lindelöf var vanvittig god. Ikke vært den beste starten på Man Utd karrieren, men gutten har mye talent. Hadde Ronaldo i lomma idag.

Enig i det, slet litt i starten men spilte seg opp og var banens beste i andreomgangen der. Unner han å komme tilbake til den formen han viste en periode forrige sesong. Hjelper også å starte med samme stopperpar flere kamper på rad...

Lenke til kommentar

Selvfølgelig skal spillerne ha mye av skylda de også, ikke bare Mourinho eller klubben generelt. I dag er vi nok en gang helt håpløse i førsteomgang, så presser vi variert og høyere som bærer mer frukter i andreomgang.

 

Flere av spillerne jobber til tider dårlig defensivt, gjør enkle pasningsfeil og merkelige valg. Noe av det er spillerne selv, mye av det er formasjon, roller og taktikk. Noe av det er også stallen, som skriker etter stoppere med bedre pasningsføtter.

 

Det som går mest igjen fremover på banen er at vi er for statiske og ikke sender opp nok folk. Veldig mange gjentakende problemer som vi ser hver eneste kamp, og det er jeg fryktelig usikker på om Mourinho klarer å fikse.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Når skal du få dette inn i skallen? Det ikke er ikke KUN Mourinho som trekker i strengene her, her er det mye mer enn bare Mourinho som burde vært ryddet opp i

Det du ser taktisk- og laguttaksmessig er faktisk Mourinho sitt ansvar. Og det er så gjennomført elendig hver bidige gang, at det nesten ikke fortjener en situasjonsbeskrivelse engang. 

Jeg prøvde å følge med på hvordan laget forsvarte seg, og hvordan bevegelsene uten ball var, i går. Det er 11 isolerte spillere utpå der, ingen samhandling, ingen kryssløp eller motsatte bevegelser, INGENTING. Dette laget har et så dårlig spillemønster at man nesten skulle tro det var et småguttelag man satt og så på.

 

Heldigvis finnes det masse god fotball andre steder, som f.eks i Juventus, som kanskje er min største favoritt til å vinne CL i år. Arsenal og City spiller også morsom ball når de er i slaget. Jeg ser heller på disse lagene enn United, det er virkelig drepende ræva på absolutt alle områder. 

 

Lindløf var brukbar, forresten.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det du ser taktisk- og laguttaksmessig er faktisk Mourinho sitt ansvar. Og det er så gjennomført elendig hver bidige gang, at det nesten ikke fortjener en situasjonsbeskrivelse engang. 

 

JA, dette har du 100% rett i, laguttaket er Mourinho sitt ansvar. Men spillerne skal spille de også, og Mourinho kan ikke lastes for alt hva en spiller foretar seg til enhver tid 

 

Dessuten, Mourinho kan ta ut en 11er av den stallen der 50 ganger, og ALDRI vil en av disse versjonene være et bedre fotball-lag enn Juventus sitt. United sin 11er skriker etter en overhaling, samlet sett så står United en kvalitet under Juventus. På tide å stikke fingern i jorda, Manchester United er ikke like gode som Juventus. Dette må du, og dere andre, bare godta

Lenke til kommentar

Det var da voldsomt til Juventus skryt? De har et godt lag, men vi kunne fort ha slått dem hjemme med en bedre trener, det er jeg 100% sikker på. Stallen vår er bedre enn Mourinho klarer å vise. Vi er fortsatt en del kjøp unna verdensklasse, men det betyr ikke at vi bare skal akseptere å bli overkjørt av Juventus på hjemmebane.

Lenke til kommentar

Overkjørt i førsteomgang, men så fort vi gir dem litt kamp utover i andreomgangen ble de presset til å gjøre feil. De ble også veldig slitne utover, mens vi klarte å lage et visst trykk. Vi har et godt lag, det bare krever at laget faktisk jobber hardt sammen, noe vi ser altfor sjelden nå. 

 

Jeg er skuffet uansett hvem vi taper mot hjemme på Old Trafford. Spesielt frustrerende blir det når jeg føler at mannskapet vi har kan slå alle på en god dag, men ikke når laget ser ut som de har tatt morfin i spillertunnelen før kampstart.

Lenke til kommentar

JA, dette har du 100% rett i, laguttaket er Mourinho sitt ansvar. Men spillerne skal spille de også, og Mourinho kan ikke lastes for alt hva en spiller foretar seg til enhver tid 

Jeg laster ikke Mourinho for at Lukaku bommer alene med keeper, jeg laster han for at han bruker Lukaku. United har én, kanskje to, klasseangripere i Martial og (kanskje) Alexis, samt et supertalent i Rashford. Disse tre har falt helt radikalt i kvalitet under Mourinho, og to av dem spiller nesten like mye back som angriper. Alle disse ofres på sett og vis til fordel for spillere Mourinho liker bedre. 

 

 

 

Dessuten, Mourinho kan ta ut en 11er av den stallen der 50 ganger, og ALDRI vil en av disse versjonene være et bedre fotball-lag enn Juventus sitt. United sin 11er skriker etter en overhaling, samlet sett så står United en kvalitet under Juventus. På tide å stikke fingern i jorda, Manchester United er ikke like gode som Juventus. Dette må du, og dere andre, bare godta

Har ikke JM, som har kjøpt 11 førstelagsspillere på to kalenderår, gitt laget en overhaling? Og hvor mye bedre har United blitt?

 

At United ikke er like gode som Juventus har jeg ingen problemer med å innse, det er faktisk så rå klasseforskjell at jeg vil påstå United ikke har noe som helst å gjøre i Champions League, annet enn som statister.

Endret av Amoralsk
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Haha, det er latterligkomisk å skylde på mangel oppdatert spillerstallen når dere har flere gode spillere. Mourinho suger, når skal dere innse det?

 

Dere har gjort flere og større kjøp enn Arsenal, tottenham og Chelsea.

 

Det er ingen her som "skylder" på det, såvidt jeg har sett. Alle ser at det er flere sammensatte problemer.

 

Selvfølgelig har United per dags dato en mye bedre spillertropp enn prestasjonene tilsier (som koker ned til manageren), men det er også åpenbare mangler i troppen. United har lenge hatt store problemer med hele forsvarsrekka, på offensiv midtbane og høyrekanten. Det er både klubben klubben sin feil, og Mourinho sin som ikke får det til å fungere bedre enn det gjør nå. 

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Problemet til troppen er todelt: Mourinho evner ikke å motivere spillerne til å prestere / spillerne ønsker ikke å prestere under Mourinho.

 

Jeg nekter å tro at Mourinho ønsker at spillerne skal spille slik de gjorde mot Juventus, eller mange av kampene tidligere i sesongen. Jeg tror at Mourinhos taktikk ikke passer til flere av de teknisk briljante spillerne vi har i klubben og at det defensive fokuset kanskje er for høyt. Martial, Rashford, Lukaku, Sanchez, Pogba og Mata ser til tider helt døde ut. Lite motiverte spillere, om det er taktikken eller noe annet vet jeg jo ikke, fører til kjedelig spill som vi ser alt for ofte.

 

Noe må gjøres. Akkurat hva vet jeg ikke. Mourinho har alltid vært feil for klubben, men så lenge han nå er øverste hode i klubben får man støtte han også. Er ikke i nærheten av misnøyen jeg hadde mot LVG. Ser for meg at Mourinho får sparken og at nok en "krisetrener" blir hentet ikke for å berge klubben. Jeg har lyst på en langsiktig plan, en plan som kan bære frukter for mange år framover hvis den først slår gjennom. Det trengs endringer fra øverste hold og langt ned i klubben. 

Lenke til kommentar

For mange kakser og økonomer på beslutningssiden har tatt knekken på mang en organisasjon. Kunne kanskje begynt med å stille krav om sportslig kompetanse/meritter hos alle som kommer i nærheten av sportslige avgjørelser.

 

Ja, det er jo hovedproblemet til United som klubb helt siden Gill og Sir Alex ga seg - vi har ingen sportssjef, og Woodward som en slags CEO har ikke den sportslige kompetansen. Dette har blitt diskutert mye i denne tråden veldig lenge, men fortsatt har ingenting skjedd. Ingen klar rød tråd hverken i ansettelser av managere, spillerkjøp eller sportslig retning fra klubben.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Det er ingen her som "skylder" på det, såvidt jeg har sett. Alle ser at det er flere sammensatte problemer.

 

Selvfølgelig har United per dags dato en mye bedre spillertropp enn prestasjonene tilsier (som koker ned til manageren), men det er også åpenbare mangler i troppen. United har lenge hatt store problemer med hele forsvarsrekka, på offensiv midtbane og høyrekanten. Det er både klubben klubben sin feil, og Mourinho sin som ikke får det til å fungere bedre enn det gjør nå.

Jeg opplever noe annet her, mangel på spillerkjøp sier dere stadig. Dere har bra forsvarsrekka, verdens beste keeper og deres midtbane som består av Pogba og Maria! Med toppen har dere Sanchez, Martial, Rashford og Lukaku. Det er sykt på papiret! Endret av #Benbjo_Fox
Lenke til kommentar

Det var da voldsomt til Juventus skryt? De har et godt lag, men vi kunne fort ha slått dem hjemme med en bedre trener, det er jeg 100% sikker på. Stallen vår er bedre enn Mourinho klarer å vise. Vi er fortsatt en del kjøp unna verdensklasse, men det betyr ikke at vi bare skal akseptere å bli overkjørt av Juventus på hjemmebane.

 

Juventus har vunnet Serie A 7 år på rad, Coppa Italia 4 år på rad, og har vært i Champions League finalen 2 av de 4 siste årene. Nei, dette Juventus-laget er et klart bedre lag enn oss

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Juventus har vunnet Serie A 7 år på rad, Coppa Italia 4 år på rad, og har vært i Champions League finalen 2 av de 4 siste årene. Nei, dette Juventus-laget er et klart bedre lag enn oss

Juventus er ikke bare et veldig godt lag på papiret, men er i tillegg et ubeskrivelig godt cup lag som du får fram. Det kommer av flere ting, men det er viktig å ha rett mentalitet. Det er det som regel er opp i diskusjon når det sammenlignes mellom lag som gjør det dårlig og bra i cup sammenheng. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...