Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Uenig med de som mener det er mye positivt og ta med seg, vi rakner igjen når vi slipper inn mål og slipper inn ett til med en gang for andre kamp på rad! helt vilt! og man ser hvor planløst det blir på 0-2 når vi må frem, bare endeløs lemping mot Fellaini som ender i ingenting, slikt som dette skal vi ikke være kjent med, flaut. 

 

Førsteomgangen var veldig bra. I forhold til de to første kampene var dette et stort steg opp spesielt når det gjelder innsats og arbeidsmoral i laget også. Taktisk også et fremskritt med høyt, aggressivt press og full kontroll på en sterk motstander. Jeg synes heller ikke det var så mye av den klassiske lempingen oppover etter vi slipper inn, vi spilte oss greit rundt spesielt på venstrekanten og gjennom midten. Synes det er positivt å ta med seg, jeg. 

 

23 skudd hadde vi, langt bedre enn 9 mot Brighton og 8 hjemme mot Leicester.

 

Så er samtidig de defensive tabbene et skritt tilbake.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Både seier OG det var fortjent. Ikke hverdagskost. Årets kanskje viktigste kamp, vi måtte snu det nå ellers hadde're blitt enda tyngre. Ubrukelig dommer. Burnley skal ha 2 røde og vi blir i tillegg snytt for straffe etter hva jeg forstår. Fikk ikke med meg reprisen fordi jeg var opptatt av å forbanne meg over hvor ubrukelig Lukaku er foran mål. Men skal la ham være i fred siden han scorer 2. En som ikke slipper unna er Pogba som alt for ofte har en "løkkefotball-holdning". Den straffen er så jævelig bullshit. Du har gjort det én gang og slapp unna med skrekken, DRIT I Å GJØRE DET IGJEN.

 

On we go!

Lenke til kommentar

God kamp! Fornøyd med det meste i dag, bortsett fra effektiviteten. Shaw fortsetter å imponere, Smalling var god, fint offensivt spill.

 

Burde kunne vært 4-5 mål til oss om Pogba satt straffa, Lukaku hadde vært mer effektiv og dommeren ikke hadde vært helt ubrukelig. Makan til dømming.

 

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Samme som Richarlison da også. Huff så unødvendig. Gratulerer med sterk borteseier da.

Jepp, unødvendig. Men forskjellen her er at Bardsley sparker ned Rashford først, så han skulle hatt rødt han også.

 

Synes ellers at Richarlison burde fått gult, samme med Rashford. De bytter knapt svette i panna, ikke akkurat noen springskalle. Men er vel det som må til for å få bort de teite greiene.

Lenke til kommentar

Forsåvidt enig i det, bli kvitt dritten. Selv om jeg isolert sett også skjønner at Rashford ble sint etter å ha blitt sparket ned. I tillegg "skaller" Bardsley også tilbake mot Rashford, så det jeg reagerer på er at Bardsley ikke fikk det røde også. Synes det var rart å vurdere det sånn av Moss, men så hadde han også en grusom kamp med en del andre feil.

 

 

Uansett. Her er Mourinhos uttalelser etter kampen i går :)

 

Om kampen:

 

– Alt sammen (bra). De første ti minuttene var et speilbilde av kampen. Så bra, så hurtig, så kreative og jeg kan til og med si så vakkert. Men vi bommet også på tre sjanser de første ti minuttene, og derfor var det et speilbilde av kampen.

 

– Heldigvis klarte vi å score to mål, som er nok til å vinne, men det burde ikke vært to, det burde vært tre-fire-fem-seks. Vi burde scoret før vi scoret målene, vi burde scoret på straffesparket som kunne drept kampen og vi burde scoret på de beste sjansene som vi skapte etter straffesparket – selv med ti mann var laget veldig sterke i alle kampens aspekter.

 

– Hurtigheten med ball, organiseringen uten ball, den taktiske tilnærmingen, konsentrasjonsevnen i et viktig triangel – Fellaini, Lindelöf og Smalling, kreativiteten på midtbanen, intensiteten vi spilte i med ball.

 

– De siste ti-femten minuttene, selv med én spiller færre, den intensiteten og den farten i kontringene… prestasjonen var veldig god.
 

– Ja. få sjanser (imot), fordi organiseringen var veldig god, og vi klarte de fleste gangene å stoppe deres farligheter. Gode individuelle prestasjoner, og uten gode indivduelle prestasjoner kan du ikke vinne fotballkamper, for individuelle feil gjør at du taper kamper, og i dag hadde vi ikke disse individuelle feilene bak. Vi hadde noen fremfor Joe Hart, og det var derfor resultatet bare ble 2-0.

 

Om spillerne:
 

– Den gode følelsen ble gitt til spillerne da de trengte det som mest.
 

– Å la Pereira og Darmian bli igjen, og å la Mata og Scott være på tribunen, og å la Martial og Young være på benken uten spilletid, og keeperene… alle som ikke spilte, det var hjerteskjærende fordi denne uka var fantastisk. Alle var med i denne kampen. Alle spillerne i stallen var med på denne kampen fordi uka var fantastisk.

 

Om flybanneret:

 

– Underveis i kampen ser jeg ikke mot skyene unntatt om jeg spør han der oppe om hjelp. Jeg så ingen fly, men Ed Woodward vant 2-0 denne ettermiddagen.

 

https://www.united.no/nyhetsarkiv/vi-burde-scoret-flere-enn-mal/

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Det er jo egentlig vanlig at slike etterslenger ikkje får følger, men reaksjonen etterpå får gult/rødt. 

 

No vil ikkje eg nødvendigvis alltid skylde på dommerteam for slikt kan vere vanskelig å plukke opp, iallefall uten VAR (kan det i det heile tatt brukast i slike situasjoner?), men syns det kan bli slått ned på i etterkant, i det minste. No fikk vel Bardsley gult, og uten å ha lest meg voldsomt opp på regelverket så betyr vel det at dommaren har gitt reaksjon, og en kan ikkje få straff i etterkant? Eller er det berre sjelden det skjer?

Lenke til kommentar

Da må han jo være bedre enn SAF og SMB.

 

Hvis ikke så er vel den statistikken temmelig irrelevant?

 

Ellers: Kampen i helga var den klart beste av de tre jeg har sett (mistet matchen mot Spurs). Sannsynligvis mest fordi vi har spillermateriale til å ta Burnley på det de er gode på (vi har 9/9 og null innslupne på Turf Moor under Mourinho). 

 

Med det laget vi har så ser det faktisk ut til at vi er best når vi ligger lavt og tar motstanderen på kontringer. Lukaku, Sanchez og Pogba er best i den delen av spillet, spesielt Lukaku er jo helt maskin når motstanderen står så høyt som Burnley gjorde etter pause. 

Da blir det neppe særlig mye rom for sånne som Fred og Martial i tiden fremover. 

Endret av Amoralsk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...