Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Har ikke Lukaku blitt geni-erklært i mange år nå? Det finnes blant annet artikler om han som bilinguær(?) osv.

Shit. Hva er man om man kan 3 språk da? Einstein?

Trilinguær.

Du glemte logikken som er: er man bilinguær blir man geni-erklært. Hva er man da om man er trilinguær? Og enda et spørsmål: heter det bilinguær på norsk, eller heter det tospråklig?

Endret av KANE2009
Lenke til kommentar

Det er vel en forskjell på å være bilinguær og å være tospråklig?

 

Eg kan to språk, men tviler sterkt på at eg er bilinguær av den grunn...

 

Og Google bekrefter det. Dog noe omdiskutert. Fluent blir mye brukt.

 

Og siden vi var igang med å plukke tint i filler så sier forskning dette om bilinguære personer:

Then in 1962, a study from Peal and Lambert that looked at the relationship between intelligence and language fundamentally altered the outlook. More recent studies have even claimed that bilingual people have a stronger “meta-linguistic awareness,” which applies to problem solving in areas outside of language, such as mathematics.

 

Så det har nok noe forhøyet intelligens, men det blir kanskje vanskelig å forstå dette.

 

Og du trenger ikke tenke at du er spesielt intelligent fordi du klarer å lese den engelske teksten. Du er ikke bilingual av den grunn.

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Ikke noe vits med språkdebatt i unitedforumet vel?

 

Uansett veldig fornøyd med trekningen. Vinner vi gruppa, noe vi bør gjøre, møter vi en andreplass i 8-dels, og da har vi gode sjanser for kvartfinale. Forøvrig herlig med Zlatan-comeback! Vi har utrolig bredde i angrepsrekken nå, men jeg lurer på hvordan vi kommer til å spille når Ibra er tilbake fra skade. Vet ikke om Mourinho har spilt noe særlig med to spisser før. 

Lenke til kommentar

Det er vel en forskjell på å være bilinguær og å være tospråklig?

 

Eg kan to språk, men tviler sterkt på at eg er bilinguær av den grunn...

 

Og Google bekrefter det. Dog noe omdiskutert. Fluent blir mye brukt.

 

Og siden vi var igang med å plukke tint i filler så sier forskning dette om bilinguære personer:

Then in 1962, a study from Peal and Lambert that looked at the relationship between intelligence and language fundamentally altered the outlook. More recent studies have even claimed that bilingual people have a stronger “meta-linguistic awareness,” which applies to problem solving in areas outside of language, such as mathematics.

 

Så det har nok noe forhøyet intelligens, men det blir kanskje vanskelig å forstå dette.

 

Og du trenger ikke tenke at du er spesielt intelligent fordi du klarer å lese den engelske teksten. Du er ikke bilingual av den grunn.

Hmm, finner bare "bilingval" i ordboken, men "bilinguær" høres jo mer rett ut. Om du kan to språk er du nok neppe bilingval nei. Men om du derimot bodde, la oss si 6 år i Belgia hvor du i tillegg til norsk lærte deg engelsk og fransk flytende (samt en dæsj flamsk) så vil jeg si man er det. Det er forskjell på å bli geni-erklært og å ha forhøyet intelligens. Resten av hersketeknikkene dine bryr jeg meg lite om, all den tid du bommet så jævlig ;)

 

On topic: God trekning for både United og Liverpool, dog har nok dere en bredere og bedre tropp dessverre, og sånn sett regner jeg med at dere kommer dere lenger i CL enn oss.

Endret av KANE2009
Lenke til kommentar

Hvordan er det mulig å signere en spiller som er skadet? Hva med all den helsesjekk og de greiene der?

Helsesjekk er jo for klubbens egen del. United vet jo allerede at Zlatan er skadet, men i og med at det ser ut til at et comeback kan komme tidligere enn forventet så har vel JM funnet plass til ham i planene sine. Vi har jo Lukaku nå så om Zlatan er skadet eller ikke har ikke så veldig stor betydning.

 

Så tenker jeg Zlatan-navnet er en ganske stor boost for United kommersielt også. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...