Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Et lite utkast av hvilke spillere som har gått inn/ut siden LvG tok over:

 

Ut: Bebe, Büttner, Fletcher, Zaha, Evra, Anderson, Ferdinand, Evans, Cleverley, Lindegaard, RvP, Rafael, Di Maria, 

 

Inn: Herrera, Shaw, Rojo, Blind, Depay, Martial, Darmian, Schneidelin, Schweinsteiger, Romero.

 

Di Maria er det riktignok synd at ikke fikk det til å fungere. Og etter skaden til Shaw, så har jeg tatt meg i å savne Evra noe veldig. Spesielt fordi han kunne vært en naturlig spiller å gitt kapteinsbindet ettersom Rooney knapt nok gir oss noen gode kamper lenger.

 

Men det er med andre ord ekstremt mye daukjøtt vi har kvittet oss med, og stort sett bare gode (eller bedre) spillere vi har fått inn. Så personlig så ønsker jeg å la LvG sitte ut kontrakten, og i hvert fall frem til sommeren. Vi er solide defensivt (selv om vi trenger litt mer bredde her). Og jeg har troen på at om han får inn noen offensive spillere til (ving + en erstatter for Rooney), spillere virkelig kan skape noe en-mot-en, så kan det her bli veldig bra.

 

(Det er også positivt at Rooney endelig ble byttet ut denne kampen, og jeg tolker det som et tegn på han er på vei til å bruke opp det som er av tålmodighet hos LvG).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

LvG blir sittende ut kontrakten nesten uansett! Sykt å tro og håpe på noe annet. Rett og slett sykt. "Buhu, se på Barca, vi er milevis bak dem". No shit. Vi bygger laget vårt opp igjen. Det gjøres ikke på ett overgangsvindu. Det gjøres ikke på ett år. Det gjøres på 3. Det er ihvertfall målet til klubben. Så da vil klubben bygges i de tre årene før vi får se resultatet. For tidlig å si at vi har feilet. 

 

Sikter ikke til noen her nå. Har ikke lest et eneste innlegg her på lenge. Men jeg regner med at det er mange som i frustrasjon roper LvGOut.

Endret av G27
  • Liker 2
Lenke til kommentar

For min del, som bare ser en kamp her og der, virker det ikke troppen som hovedproblemet. Syns det virker mer som en mangel på plan, bevegelse uten ball, smarte løp med mer. Dette er ting man kan gjøre uten å ha MSN på topp, og ville åpnet opp mye mer rom å angripe i. Dere triller masse på tvers uten at noen beveger seg. Selvfølgelig hjelper det med enda bedre spillere, men troppen dere har burde kunne gjøre det enda bedre. Et kollektivt angrepsspill er minst like effektivt som ballkunstnere 1v1. Selvfølgelig er det best å ha begge feller.

 

Her tenker jeg på selve spillet, for resultatene har dere jo, med ett poeng opp til toppen..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spillerbørs:

 

De Gea - 7

 

Darmian - 4.5

Smalling - 7

Blind - 7

McNair - 6

 

Schweinsteiger - 7

Carrick - 6

Rooney - 3

 

Mata - 5

Martial - 5.5

Young - 5

 

 

NÅ er det nok Rooney. Nå er det ikke snakk om formdupp eller "en svak periode" lengre. Han må bort. Rooney har vært Premier Leagues dårligste spiller denne sesongen, og er så mange mil unna å nærme seg United-kvalitet at det bare er tøvete. Var overvurdert i fjor, var overvurdert under Moyes og er bare trist pr nu.

 

Han der Mahrez på Leicester er en spiller for oss. Vanvittig bra driv på han, en mann som kan åpne opp ethvert forsvar. Erstatt Rooney med en sånn type, og vi har et helt annet lag plutselig.

Lenke til kommentar

Så mange drama queen "supportere" her som før var for å ha managere over mange år, men når ting ikke går deres vei er det manageren som må ut først.

De fleste er for å ha en manager over mange år. Å ønske lvg ut nå og få inn en kvalitetsmanager følger jo den tankegangen. De som ønsker at lvg fortsetter ønsker tydeligvis managere som sitter i 3-4 år, for så å byttes ut.

Lenke til kommentar

Det LVG gjør er å skape et bra grunnlag. Vi har begynt å få en ung og bra tropp som jobber hardt for hverandre defensivt. Når vi får satt det offensive tror jeg vi har et veldig sterkt kollektiv som jobber steinhardt for hverandre i alle faser av spillet. Troppen har blitt meget bra etter at LVG kom inn og vi er svært stabile.

 

Jeg tror at vi kommer til å bli bedre og bedre under LVG, og at grunnlaget han legger vil gagne neste manager stort. Omstilling eller ei.

Lenke til kommentar

Jeg vil ha LvG, men jeg vil at han enten tilpasser seg bedre eller at spillerne tilpasser seg bedre. Per nå er vi det kjedeligste laget i ligaen å se på. INGEN andre lag er i nærheten av å spille så pisskjedelig fotball. Jeg støtter United i tykt og tynt, men det begynner å bli så kjedelig å se på dette laget at jeg heller foretrekker Norge Rundt-maraton på NRK.

 

Problemet er Rooney. Han har en av de posisjonene på banen hvor man er stort sett sist eller nest-sist på ballen. Vi trenger kreativitet, ikke non-league-nivå i posisjonen hans.

Lenke til kommentar

Her er en god post fra Redcafe som fint oppsummerer problemet mange har med LvG. 

 

 

It in the end comes down to the expactations people have for a club like Manchester United. Should a club of that size go out on the pitch with the primary task to grind out results? This aspect is important for any champions team, but they only do it now and then and not use is as general setup.

If you look at neutral parameters, then pretty much everything points towards them being an European elite club:

- rich history
- massive global fanbase
- one of the highest revenues in the world
- over half a billion Euro spend on transfers in the last five years
- highest wage bill in the EPL, one of the highest overall

These figures show a team which should be on top of the food chain, but the tactical setup is that of a midtable team. The tactics which van Gaal uses are normally used by teams to make up the differences to bigger teams. This team is not build to win games, it is build to not to lose and become extremely hard to beat. One of the most popular themes of this forum used to be belittling Mourinho´s Chelsea for their ultra defensive setup, which they used to luck out a CL win. It is no surprise that supporters are unhappy with a similiar tactical approach given that United does not play like the European elite club it is. If clubs of similar standing would play like that, their supporters and neutrals would just be as unhappy about the tactics. Hell even teams of the tier below that are bound by certain expectations and are expected to play a certain way.

If we (Dortmund) would go into every game like United currently does, then it would not take long before the press, neutrals and fans would start asking what is wrong with the team which leads them to play like cowards. People connect certain styles of football to clubs based on their history and size. "Being extremely hard to beat" might be a compliment for several smaller sides but it did not used to be what Manchester United stands for, nor should it be that way.

Success is always the dominant focus, but football is also about enjoyment and excitement. People want to look forward to games and have a nice time watching the teams they support, not view it as some kind of duty and in the end be bored by it. Going by the reactions of a good portion of the users on here, this is exactly how they feel about United right now.
 

 

 

 

Det handler ikke bare om å ha gode angresspillere, så puttes det plutselig massevis av mål. Det handler om mentaliteten i laget, hvilken innstilling manageren implementerer i laget, og det rent taktiske, som hvor mange som skal være med i angrep, hvor høyt forsvarslinjen skal stå, pasningsrisiko, spillertyper i 11'eren, osv. På nettopp disse områdene har LvG vist seg så langt å være alt for konservativ for en klubb som Man Utd. Det hjelper ikke å ha en kreativ driblefant på kanten om man bruker sentrale midtbaner og backer som er defensivt orienterte, og en sentral midtbanespiller i 10ern. Eller en Rooney som spiss... Man må ta risikoer for å bli best, noe United absolutt burde være, men som de absolutt ikke er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...