Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Ett tap og alt er totalt katastrofe. :roll:

Jeg har god tid og ser ikke på fjerdeplass som noen katastrofe i det hele tatt. Det er strengt tatt bare to ting som er katastrofe i Manchester United:

- Lønna og kapteinsbindet til Rooney.

- Hvor utrolig ræv fotball vi har spilt i litt over 2 år.

 

Så lenge vi plukket poeng holder folk kjeften av akkurat den grunnen, når vi ikke gjør det engang, ja da blir det klaging.

 

 

Klubben er faen ikke til å kjenne igjen, og er så langt unna det jeg ble fan av at det ikke er til å tro. Håper det lønner seg i lengden .

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ett tap og alt er totalt katastrofe. :roll:

Nei. Det har vært murring rundt Uniteds angrepsspill i fem år nå, og foruten fem kamper i vår så har jeg nesten til gode å se god angrepsfotball siden vi slo Arsenal 8-2. Det er skandaløst lenge siden. 

 

United sliter så hardt offensivt at det er helt sykt at vi ikke har gjort mer med det. Mitt tips er at Van Gaal har gått seg helt fast, og at vi står uten en plan B nå når Rooney, Mata og Depay ikke er den trioen han håpet på at den skulle være.

 

Dette leder meg inn på det som har plaget meg aller mest de siste månedene: hva faen er det egentlig som er vår visjon, vårt mål og vår identitet? Hvor passer vi inn når man skal beskrive fotballklubber? Ikke utvikler vi egne spillere og selger dem videre som Southampton og Everton, ikke har vi en definert spillestil som RBK og Barca, ikke satser vi engelsk som Southampton og ikke henter vi inn Galacticos, som Real Madrid. Hvorfor ser det ut som om alt de siste seks-syv årene bare er gjort i villrede?

 

Dette er ikke skrevet i affekt, men jeg lurer helt seriøst på hvorfor så gode businessmenn som Woodward og Glazers ikke har frontet en mer spesifikk visjon for klubben enn som så. Med en klar filosofi og egenart hadde det vært mye lettere å hente inn spillere og trenere også. For å gjøre det litt grovt og enkelt: Om Van Gaal og Giggs går inn på kontoret til Woodward i morgen og lanserer visjonen: Vi skal være ledende i verden innenfor talentutvikling så skal jeg gladelig gi LvG x antall år likevel. Og det kan være en annen visjon også: Vi skal være ledende i verden innenfor attraktiv, engelsk fotball.

 

Gi meg et eller annet!! Ikke dette randome tøvet som gjør at vi på deadline day sitter og tvinner fingre for at vi skal få Sadio Mané før midnatt.

Endret av Amoralsk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ikke helt for meg hvem andre vi har mulighet for å få tak i før DD. Er ikke bare-bare å hente da andre klubber helst skal ha erstattere klar før det selges en spiss av høy kvalitet. Er nok dessverre Austin vi ender opp med. Mest realistisk og han er tilgjengelig. Vet ikke hvem ellers vi skal gå etter imorgen og på DD.

 

Cavani, Benzema, Lewa, Müller og de der kan vi bare gi opp.

Endret av VaporHead
Lenke til kommentar

 

Det er ganske åpenbart at klubben havnet i en identitestskrise når Ferguson la opp. Under han var vi kjent for å utvikle unge talenter, og ikke minst for den ekstreme vinnerviljen vi hadde, som gjorde at vi vant ligaen gang på gang. Vi hadde aldri de beste individuelle spillerne, vi hadde aldri de store kjøpene, men vi hadde samspill og vinnervilje. Og Ferguson. Vi hadde få, men åpenbart nøye planlagte kjøp, og som oftest unge talenter. 

 

Jeg tror at en stor feil var at både Ferguson og David Gill sluttet på samme tid. Jeg tror at med en av dem fortsatt ved roret så hadde overgangen blitt mye lettere.

Lenke til kommentar

Skal sies at alle de tre nevnte var ræva i den perioden.

Men det blir for dumt å be om å sparke LvG allerede nå. Han har tatt noen merkelig valg ja, men jeg tror ikke det vil gjøre oss bedre å sparke ham. Vanskelig å støtte ham når vi fortsatt spiller så ræva i PL, og enda vanskeligere når vi nok en gang taper mot Swansea under hans ledelse, men ting var verre før. Folk glemmer fort.

Forhåpentligvis skjer det noen på overgangsmarkedet som styrker oss. Rooney er pdd langt fra god nok. Han Martial-fyren som linkes til oss skal visstnok være The Next Big Thing i Frankrike, men jeg håper egentlig ikke at han er den eneste som kommer inn pga. alderen hans. Håper vi henter Austin også. Han skaper sikkert mer enn Rooney. Skulle vi selge Chicharito og hente ingen derimot, da kommer tålmodigheten min til å få seg et realt støkk. 

Endret av Mr. President™
Lenke til kommentar

Føler spillere vil bort og heller velger andre klubber enn United på grunn av LvG.

 

Han evner jo ikke å behandle andre medmennesker, ikke får han ut det beste i spillerne eller fokuserer på deres beste sider. Nei, for meg blir det mer og mer tydelig at det er helt feil person for United.

 

Spent hvor lenge tålmodigheten til folk varer med det spillet vi viser gang på gang. På et tidspunkt må folk gi skylden til noe andre enn Rooney for alt som er gale med United.

Endret av PhilosopherSe7en
Lenke til kommentar

Memphis var katastrofe i går. Utrolig at han ikke gikk ut for Young. Hadde et par fine innlegg, men ellers mista han ballen og timet løpene sine dårlig hele tiden. Jeg synes Young burde starte igjen, og Memphis komme inn med friske bein og råskap.

 

Vi så også for første gang Blind sine begrensninger i møte med en sterk og rask spiss. Er også sjokkert over blottleggelsen bakover på de to scoringene. Schneiderlein lå altfor høyt og fulgte ikke løpet til Ayew på det første målet. Også burde Romero helt klart tatt skuddet til Gomis. 

 

Tar man bort disse faktorene, som stort sett var individuelle feil, så hadde vi vunnet med et mål, relativt kontrollert igjen. Selv på en ganske dårlig dag, mot et Swansea som er i knallform. Og det er iallefall positivt å ta med seg inn mot Liverpool-kampen. Det er ikke SÅ helsvart når man tenker tilbake på forrige sesongstart.

Lenke til kommentar

At Hernandez går MÅ bety at vi får inn en ny spiss, gjør det ikke? Utenom Rooney, hvem er da "spiss" ifølge LvG? Fellaini? Memphis? Vi har ingen rene 9ere i stallen utenom Wilson (som jeg mener må få flere muligheter). Bemerker meg også Tor-Kristian Karlsen sine vurderinger om Anthony Martial:

 

Some thoughts on Anthony Martial: in terms of characteristics/role he's something between a second striker & a centre forward. Outstanding features: smart movement, excellent close control/touch (and overall technical ability), makes everything look simple. Very strong in 1v1 situations, obviously very quick/change of pace, surprisingly composed in front of goal for such a young player. As a vague reference he can in some way be reminiscent of a young Thierry Henry (not the spitting image, but there are similarities). On the flip side there are issues about consistency, ability to impose himself physically and possibly a certain lack of determination. As for the price, Monaco clearly believe Martial is to become a world beater in a 1-2 year perspective (many "insiders" seem to agree). So it's all about future projections & pricing of potential. Could be worth 10 million in a year, could be worth 80 million...

 

 

Kilde: @karlsentk

Lenke til kommentar

Bare at han her kommer, og Griezmann hadde more than likely gått til helvete akkurat før klokken slår 12. Er helt enig i at det er syk overbetaling, men sånn er det om dagen pga klubber som City som har ødelagt alt.

 

"Vi vil ha De Bryune"

"Ok, 2 gazillion pund"

"No problem, sheikh money bitchezzz!"

Endret av tc47
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...