Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rooney har til nå hatt en av sine absolutt beste sesonger fra oss, milevis forskjell fra i fjor. Nokså skummelt å tenke på hvor vi hadde vært uten Rooney denne sesongen. Hvordan skal vi egentlig erstatte han? Finnes få typer av han der ute. Hvor finner vi en som jobber knallhardt fremover og bakover, en med hans innstilling, pasningkvalitet, skudd etc? Umulig å erstatte han med en spiller mener nå jeg. Må i så fall handles inn ny en CAM + 1-2 nye midtbanespillere.

Vel, sånn er det jo alltid når gode spillere forsvinner, men så er det alltid andre spillere som står fram sesongen etter. Vi kan jo bare se i år at både Rooney og Welbeck har stått fram i fraværet av Van Persie. Hvis vi kjøper Mata nå, så trenger vi ihvertfall ikke en ny CAM. Kanskje Moyes endelig begynner å bruke Kagawa der han hører hjemme, og med Mata (som jeg forøvrig håper er tiltenkt kanten), så har vi nok av folk som kan fylle den plassen. I verste fall er det ikke verre enn å bruke 2 spisser.

 

Midtbane og VB trenger vi fortsatt såklart, men jeg regner med at det ikke finnes noen som er gode nok, og tilgjengelige nå i Januar, så derfor går man heller for en Mata som tydeligvis er tilgjengelig. Hvor nødvendig han er, det vet jeg ikke, men det er sikkert en godtgjørelse til fansen som vil ha store signeringer, som senker litt av presset på Moyes.

Endret av Kammizez
Lenke til kommentar

Nå har det kommet så langt at jeg blir skuffet uansett hvis det ikke blir. Vi kan gjerne si "Jeg våger ikke å håpe" samtidig som vi sitter og oppdaterer twitter og United hjemmesiden flere ganger i timen. Det er lov å si at vi er spente, hvis det ikke blir, blir vi alle like skuffet uansett.

Endret av Kjartan1234
Lenke til kommentar

 

Özil spiller svært sjelden kant for øvrig, du mener vel Cazorla? :p

Min feil der. Vet at Cazorla har blitt brukt en del på kanten, men trodde at de brukte Özil litt som Mata og Silva. Ble mer en bunnløs antakel enn noe annet :)

 

Håper og begynner smått å tro litt på Mata nå. Han kan være akkurat det vi trenger i en tid som dette. Vi trenger kanskje noen spillere til, men han kan være boosten vi trenger fram til sommeren. Vanskelig å få gode spillere i januar..

Lenke til kommentar

Greit nok at han ikke er den type spiller vi skriker etter, men vi trenger mer kreativitet fremover, Januzaj er jo den eneste som skaper noe nå, Rooney er en helt annen type spiller, + at han kan forsvinne til sommeren. Mata kan være den spilleren som gjør at United endelig klarer å bryte ned forsvar i press.

Endret av Kjartan1234
Lenke til kommentar

Usammenhengende tanker:

 

Jeg tror Mata blir United-spiller nå. Det er vanskelig å ikke glede seg over å få en så god spiller inn i stallen, men det betyr også at sjansene for å få inn en midtbanespiller sentralt minsker betraktelig.

 

Jeg regner med at Rooney forsvinner til sommeren, og at planen er at Mata skal erstatte ham, eller er planen å sette Mata på kanten (permanent)? Hvis Mata skal spille ving er det et feilkjøp, og hvis Mata erstatter Rooney forsvinner Kagawa til sommeren. Han fungerer ikke som kantspiller i et lag som ønsker å slå innlegg etter innlegg, og kan vel ikke ha noe ønske om å sitte på benken stort lenger. Hvor styrket er egentlig laget da? Jeg kan ta feil her. Hvis jeg husker rett mente jeg at kjøpet av RvP var unødvendig, og at man heller burde styrket midtbanen, men RvP var en viktig grunn til at laget vant seriegullet i fjor. Mata var PLs beste spiller i fjor, men jeg mener Kagawa er en like god spiller i rollen bak spissen. Har Moyes en plan for dette eller er det et kjøp for å please fansen, redde sesongen og gi litt spillerom?

 

Det laget trenger mest er en som kan spille ved siden av Carrick, en (eller flere) ny(e) midtstopper(e) og en (eller flere) kantspiller(e). Forrige overgangsvindu viste at Moyes ikke hadde en klar plan for hva slags spillertype han ønsket, og jeg er usikker på om det har forandret seg.

 

Mata kan være med å sikre topp 4, men sommeren må brukes på å forsterke laget betydelig.

 

Det er fint med stjernespillere, men da må de også få spille der de er best, og i et system som passer dem. Akkurat nå har man allerede to spillere i Matas beste posisjon. Jeg har sett noen som håper på en Rooney-Mata-Januzaj-variant (eller noe lignende) bak RvP, der de tre bytter posisjoner flytende under kampen, men det er en utopisk drøm (i alle fall denne sesongen). Det er ikke noe som skjer over natten. Moyes har aldri stått for den typen angrepsfotball, og det tar tid å implementere en sånn angrepsstrategi.

 

 

Håper det er et eller annet der som gir mening.

 

/Småsyk Jørgen

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er ikkje sikker på noko som helst, og trur framleis det kan vere like sannsynleg at vi ikkje ender opp med nokon også i dette vindauget.

 

Men dersom vi skulle finne på å sikre oss Mata, som er ein veldig god spelar, så er eg ganske enig i at det ikkje nødvendigvis er det rette kjøpet. Skal vi bruke 40mill, så kunne det vore meir logisk å gjere noko med dei områda der ein tydeleg ser at vi treng forsterkningar. Fellaini har ikkje slått til sentralt så langt, og han vil sjølvsagt få meir tid, men med Anderson i Italia så har vi ikkje ein gong den store breidda å snakke om der bak. Alternativet er sjølvsagt å køyre fleire spelarar i offensive posisjonar, men eg tvilar litt på at Moyes har tenkt i dei baner.

 

Om Mata kjem så vil det heilt klart auke sannsynlegheita for at Rooney forsvinner, og gjerne også at Kagawa ikkje vil verte satsa på. Eg er også heilt klart einig i at det vil vere synd, ettersom eg trur han kunne blitt ein stor, stor spelar for oss om han fekk tid i rette rolla, og ikkje skubba ut på kanten i tide og utide. Og er Mata henta hit for å spele på kant, så viser det tydeleg at det ikkje finst gode nok planar for det som skal skje med laget.

 

Eg ser ein del engelske medier hevdar at Mata er byrjinga på ei storslått gjenoppbygging av United-stallen. Spørsmålet er om det vil vere det luraste å starte gjenoppbygginga i eit av dei områda der det ikkje er nødvendig, eller om ein kanskje burde prøve å hive litt vatn på bålet før andre lagdelar går fullstendig opp i røyk.

Lenke til kommentar

Er ikkje sikker på noko som helst, og trur framleis det kan vere like sannsynleg at vi ikkje ender opp med nokon også i dette vindauget.

 

Men dersom vi skulle finne på å sikre oss Mata, som er ein veldig god spelar, så er eg ganske enig i at det ikkje nødvendigvis er det rette kjøpet. Skal vi bruke 40mill, så kunne det vore meir logisk å gjere noko med dei områda der ein tydeleg ser at vi treng forsterkningar. Fellaini har ikkje slått til sentralt så langt, og han vil sjølvsagt få meir tid, men med Anderson i Italia så har vi ikkje ein gong den store breidda å snakke om der bak. Alternativet er sjølvsagt å køyre fleire spelarar i offensive posisjonar, men eg tvilar litt på at Moyes har tenkt i dei baner.

 

Om Mata kjem så vil det heilt klart auke sannsynlegheita for at Rooney forsvinner, og gjerne også at Kagawa ikkje vil verte satsa på. Eg er også heilt klart einig i at det vil vere synd, ettersom eg trur han kunne blitt ein stor, stor spelar for oss om han fekk tid i rette rolla, og ikkje skubba ut på kanten i tide og utide. Og er Mata henta hit for å spele på kant, så viser det tydeleg at det ikkje finst gode nok planar for det som skal skje med laget.

 

Eg ser ein del engelske medier hevdar at Mata er byrjinga på ei storslått gjenoppbygging av United-stallen. Spørsmålet er om det vil vere det luraste å starte gjenoppbygginga i eit av dei områda der det ikkje er nødvendig, eller om ein kanskje burde prøve å hive litt vatn på bålet før andre lagdelar går fullstendig opp i røyk.

 

Özil var vel noe av det siste Arsenal trengte også, se på effekten hans. Slike kjøp skaper entusiasme og engasjemang i laget. Samtidig så tror jeg Rooney forsvinner, da trengs det plutselig en erstatter for han også. Selv om det kanskje hadde vært bedre å starte med en back, eller sentral midtbanespiller, så tror jeg united vil få et løft av et klassekjøp, uansett posisjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...