Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mata snart klar, likevel er jeg ikke så happy som jeg burde vært. Vårt største problem er fortsatt andre steder.

 

Ventreback. Evra har vært ok- i år, og Buttner har vist seg som en fryktelig erstatter. He looks like Cleverleys idiot brother. Jeg er helt enig.

Midtstopper. Smalling er som 2 forskjellige spillere. Som høyreback er han redd for ballen, og stort sett ubrukelig. Som midtstopper i går var han maskin. Vidic har stort sett vært skadet siste året, og om vi kan cashe, må vi få gjort det. Rio er over det. Evans er plutselig blitt ustabil igjen.

Sentral midtbane: Det er mulig Fellaini er løsningen her. Jeg vet ikke. Det så ikke bra ut med Carrick og Fellaini mot City, men det er jaggu flere som har sett dårlig ut mot dem...

Høyre/venstre ving: Valencia må snart ha utspilt sin rolle. Januzaj kan brukes på begge kantene, men bør ikke være en bærebjelke for laget slik han er i dag. Young, Nani er for dårlig. Kagawa er ikke en ving. Mata?

 

Manager: Jeg ser fortsatt ikke at Moyes drar oss i rett retning. Heldigvis er Mata en spiller som passer inn hos de fleste managere, bortsett fra "The happy one".

Lenke til kommentar

Jeg håper, og tror, at signeringen av Mata er steg i retningen Moyes ønsker at laget skal spille. At han velger å bruke Mata på kanten (evt. setter Kagawa ute på kanten, med Mata i midten), smaler inn kantene, og lar dem alle fungere som offensive midtbanespillere. Isåfall tror jeg ikke det vil være et like stort problem å bruke Kagawa på venstresiden, da posisjonene vil bli mye mer flytende enn det er i dag, med våre krittløpende vinger. I går så vi jo også til tider hvor godt samspillet mellom Kagawa og Januzaj var, og med Mata ved siden av dem, og med en Van Persie som faktisk både kan holde på ballen, og sentre, så kan det bli en veldig farlig angrepsrekke. Vi har også Welbeck som kan spille i flere av disse posisjonene. Forhåpentligvis også et talent i Zaha. Velger å utelate Rooney, da jeg regner med at han snart forsvinner. Young må ut. Valencia er god å ha i bakhånd, enten som HB eller en klassisk ving med defensive ferdigheter. Hernandez kan holde seg på benken fram til vi trenger et sent mål.

 

Uten å forsvare Moyes' taktiske feilskjær, så er det fortsatt åpenbart at veldig mange av spillerne våre er gamle og utdaterte. Evra, Rio, Vidic vil nok snart forsvinne, da alle er 32+. Vidic kan muligens holde 1 år til. Vi har gode spillere i Jones, Evans og Rafael, som vil holde i mange år framover. De Gea nærmer seg verdensklasse som 23-åring. Fortsatt usikker når det gjelder Smalling, men han fungerer helt klart bedre som midtstopper enn som back. Buttner er for dårlig, Fabio har jeg nesten ikke sett noe til, men går utifra at han forsvinner. VB er høyeste prioritet. Midtstopper trengs også om Vidic forsvinner.

 

Midtbanen er selvsagt fortsatt for dårlig. Carrick er god, men man må ikke glemme at fyren er 33. Usikker på hvor lenge han holder. Fletcher og Cleverley er begge helt greie spillere. Begge er hardtarbeidende, hjemmelagde, og Cleverley har fortsatt alderen på sin side. Greie å ha i troppen, men ingen førstelagsspillere. Fellaini har jeg lite å si noe om, da vi nesten ikke har sett ham, men han er i en god alder, har åpenbart høyde og styrke, og jeg tror fortsatt han kan vise seg å være en god defensiv spiller. Har også Nick Powell i bakhånd til neste år, som jeg velger å tro kan bli god nok. Kreativ midtbanespiller med offensive takter er likevel høyst nødvendig.

Endret av Kammizez
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...