Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi bruker mindre penger på nye spillere enn et lag som Tottenham, likevel har vi vunnet ligaen fire av de siste fem årene.

 

Det er marginalt, og da tar vi ikke en gang med lønnskostnader og annet som er relevant for den diskusjonen.

Marginalt, ja. Men det er likevel ganske drøyt når man tenker på den suksessen United har hatt.

 

Absolutt, ingenting kan ta æren fra det Fergie har prestert med Utd. Jeg mener bare det er verdt å ta med at Spurs har operert med et lønnsbudsjett som er mindre enn halvparten av hva CL + kjøpelagene har operert med. Det er hovedgrunnen til at vi ikke har klart å holde på våre beste spillere og dermed vært nødt å gå ut og handle erstatninger med blandet hell.

Endret av Solaar
Lenke til kommentar

Høy-på-pæra-Szczechney hadde et par utenkelige brølere, stod generelt dårlig, og tok gale avgjørelser på flere viktige situasjoner idag. Pepe 'Vi har verdens beste keeper' Reina hadde en helt maken mot Newcastle som De Gea hadde mot Blackburn. Bortsett fra "om dette hadde vært Almunia ville han vært syndebukk" her på forumet blir aldri slike ting nevnt, såvidt jeg kan se. Hvem er det som får skyllebøtta? Dea Gea, mannen som er splitter ny i klubben, ikke har spilt med den samme forsvarsfireren i tre kamper på rad en eneste gang nesten, med en midtbanefirer som forsvarsrekke, mannen med flest redninger i PL og før Blackburn-kampen færrest innslupne mål i ligaen: Han får dommedagsprofetiene kasta på seg.

 

I'll do my lolling in the rain, som Morten Harket ville sagt det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nei, gikk på en skrell der her om dagen gitt....

 

Men det var da noe han hadde mest av, var det redning av skudd det da?

Var noe greier med at det hadde blitt skutt noe hinsides mye på United i starten av sesongen hvertfall.

 

Men sier seg igrunn selv at United sin keeper sjeldent vil ha flest redninger, da det vil produseres mindre sjanser mot United enn mot mange andre lag.

Lenke til kommentar

Selv om Pepe Reina muligens ikke er verdens beste keeper, er han nok pdd en av de tre beste i Premier League, om ikke den aller beste. Tim Krul og tidvis Joe Hart er gode utfordrere, og De Gea blir det nok om noen år. Petr Cech synes jeg har tapt seg voldsomt denne sesongen. Som Jotun sier, en keeper i Man Utd får naturlig nok færrest redninger på grunn av et normalt sett godt forsvar (sett bortsett fra den siste tiden), men Liverpool har da allikevel et av de tetteste forsvarene i ligaen så langt, sammen med Manchester-lagene. Vi har dog stilt stort sett samme backfireren i hele høstsesongen (Johnson, Skrtel, Agger, Enrique).

Lenke til kommentar

de Gea hadde elendig statistikk på langskudd i Spania, så forståelig nok går slike rykter inn i England og folk er kåte etter å prøve seg på langskudd. Ikke overraskende er 90% av skuddene så håpløse at det nesten ikke burde regnes med i statistikken.

 

Du har ikke mange kamper på deg før du må beviser at du er kapabel til å forsvare plassen. Selv om de Gea har gjort mye gode redninger så har han også gjort mye feil, mer enn hva en klubb av United skal tolerere. Ihvertfall med tanke på at dere har Lindegard som enda ikke har sluppet inn mål i PL. Så hvorfor ikke kjøre på det trygge valget og heller la de Gea få prøve seg i kamper av og til, FA-cupen, EL etc. Det er greit nok at United er flinke til å vippe kamper i sitt favør, men når man har en kamp som mot Blackburn er det ekstremt viktig at man har en keeper som også er en matchvinner.

Lenke til kommentar

Høy-på-pæra-Szczechney hadde et par utenkelige brølere, stod generelt dårlig, og tok gale avgjørelser på flere viktige situasjoner idag. Pepe 'Vi har verdens beste keeper' Reina hadde en helt maken mot Newcastle som De Gea hadde mot Blackburn. Bortsett fra "om dette hadde vært Almunia ville han vært syndebukk" her på forumet blir aldri slike ting nevnt, såvidt jeg kan se. Hvem er det som får skyllebøtta? Dea Gea, mannen som er splitter ny i klubben, ikke har spilt med den samme forsvarsfireren i tre kamper på rad en eneste gang nesten, med en midtbanefirer som forsvarsrekke, mannen med flest redninger i PL og før Blackburn-kampen færrest innslupne mål i ligaen: Han får dommedagsprofetiene kasta på seg.

 

I'll do my lolling in the rain, som Morten Harket ville sagt det.

Wojciech Szczesny @13Szczesny13

Poor result for us,poor goalkeeping by me for the 1st goal, poor day all around! Let's move on and win the next one!

 

Fysj, så høy på pæra han er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

.. eh, ja, for det var den situasjonen jeg sikta til. Hehe. Tafatt forsøk :)

 

Jeg fant ikke noe ordentlig statistikk på det, men ser at de Gea er passert av fler nå ja, så sorry for feilinfo. Det er dog ikke lenge siden han lå på topp, og såvidt jeg kan lese av de forskjellige statistikken jeg finner er han allikevel foran snørrvalpen, Reina, Hart, Cech og Krul for å nevne noen. Ikke at det har en dritt å si sånn tatt ut av kontekst, men han har vært strålende i de kampene han har gått ubemerket i media.

 

Forøvrig ingen fruktig diskusjon, da jeg ikke er uenig i LeoKhenir, eller det fler sier om at han gjør dårlige valg og er for veik (og 20 år gammel). Emils1 forstår jeg ikke hva mener, så jeg tar et wild shot på at jeg er enig der og.

Lenke til kommentar

Uenig i at de Gea har gjort mange feil, men han mangler fortsatt deler av keeperspillet sitt. Vi visste vel alle at vi ikke fikk en komplett keeper i de Gea. Han kommer til å gjøre feil, og hvis planen er at han skal bli en av verdens beste keepere så må han få lov til å gjøre dem. Flott at vi har en så god andrekeeper i Lindegaard, men det er det han er (enn så lenge). Det var forresten fint å se Lindegaard prestere umiddelbart, så slipper vi at han blir enda en hakkekylling (jf. Diouf) fra TL.

Lenke til kommentar

Høy-på-pæra-Szczechney hadde et par utenkelige brølere, stod generelt dårlig, og tok gale avgjørelser på flere viktige situasjoner idag. Pepe 'Vi har verdens beste keeper' Reina hadde en helt maken mot Newcastle som De Gea hadde mot Blackburn. Bortsett fra "om dette hadde vært Almunia ville han vært syndebukk" her på forumet blir aldri slike ting nevnt, såvidt jeg kan se. Hvem er det som får skyllebøtta? Dea Gea, mannen som er splitter ny i klubben, ikke har spilt med den samme forsvarsfireren i tre kamper på rad en eneste gang nesten, med en midtbanefirer som forsvarsrekke, mannen med flest redninger i PL og før Blackburn-kampen færrest innslupne mål i ligaen: Han får dommedagsprofetiene kasta på seg.

I'll do my lolling in the rain, som Morten Harket ville sagt det.

... kremt. Det spørs om ikke Doni må stå neste kamp, Reina er alt for shaky for PL. Spanske keepere ass ...

Lenke til kommentar

Jupp. Ikke veldig seriøst, eller morsomt, men tanken min var at det var artig (nei) at Reina tabba seg ut igjen i går, og at de faktisk tok opp "Har han blitt dårligere?" denne gangen i studio i motsetning til ved tidligere hendelser. Akkurat som jeg etterlyste.

 

Selv er jeg usikker, da jeg syns det er litt vansklig å bedømme Reina. Jeg har aldri vært av de som har ment han var over f.eks Cech og VDS i gullalderen. Han er absolutt en toppkeeper, men den X-faktoren som spiller inn ved "verdensklasse" er av den negative sorten i mine øyne. Det "gale" han gjør er millimetere fra å være megabrølere. Som taklingen på Dzeko(?) på 35 meter på Anfield er dette svært spektakulert og moro å se på når det går bra, men allikevel klarer jeg ikke se på det som et pluss at keepere er ute å takler 25m fra stengene. Er godt mulig jeg er blendet av mitt hat til Liverpool og idiotvenner som er LFC-fan-steriotypier (med "verdens beste" og "neste år" hele gjengen). Dog, jeg digger Kompany, så er man god nok, så finnes det muligheter.

 

Kjøpte meg forresten 3 nye drakter her om dagen. To hjemmedrakter, den ene med Jones #4 bakpå, og en Green&Gold-drakt med Giggs #11. Om noen vil ha autentiske Nike-drakter (med småfeil) til 100-lappen, så anbefales maxxsoccer.com.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...