Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

2006 - 2011 purchased gross: 1. Man City, 2. Chelsea, 3. Liverpool, 4. Tottenham.

 

Så kanskje du burde? Selv om City og Chelsea stiller i en liga for seg selv.

 

Er det så vanskelig å forstå at det er innsprøytingen av penger jeg kritiserer. Bare klubbene tjener pengene selv så er det da bare rett og rimelig at de investerer dem tilbake i klubben. Eller er prinsippet om å tjene sine egne penger blitt så vagt hos enkelte at de ikke forstår det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er det lenge siden jeg har lest den tidlige historien vår, men det var vel ikke mye til investering på tiden. Det var uansett ment som en liten kuriositet. Når det er sagt, så ser jeg ikke helt hvordan man skal kunne utfordre toppklubbene uten å spytte inn voldsomt med penger slik som fotballen har utviklet seg, og jeg håper vi får se noen regelendringer fremover (i tillegg til FFP).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan kalle deg juks, men det er allikevel innenfor regel verket, så det kan vel ikke defineres som juks?

 

Uansett, vi fikk en rik eier som reddet klubben. Det er ikke like lett å lage nok inntekter for mindre klubber når United, Arsenal og Liverpool nærmest har monopol på alt av mega inntekter. Det er synd at pengedoping må til, men når det er sagt så skaper pengedoping ende mer konkurranse og en morsommere liga.

 

Jeg er uenig i at Chelsea aldri vil kunne klare seg uten Roman, for det tror jeg vi vil helt fint. Vi har gode spillere, bra inntekter og vi har et mye bedre rykte på verdensbasis. Som United, så tjener de store penger på draktsalg etc. rundt om i verden, og det er også en bane hvor Chelsea tjener mye penger på.

 

Men ikke tro at jeg støtter Roman når han ønsker å svi av 1,5 milliard på spillerkjøp. Det er grossalt mye penger og det er per dags ingen enkelt spillere utenom Ronaldo og Messi som kan forsvare en pris opp mot 800 millioner. Er ryktene sanne og vi skaffer Hulk for 800 millioner er det rett og slett latterlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men det dere er nå er skapt av Roman. Rubel og bit. Selv om dere skulle klare å balangsere økonomien så er det fremdeles bare et skaperverk av Romans penger.

 

Og det er feil at det ikke kan konkureres i toppen på noen annen måte (som om det skulle være et argument). Se på Tottenham. De klarer det.

 

Det er ikke juks pr. definisjon, men fy faen så urettferdig det er.

Lenke til kommentar

Tottenham klarer det 1 år, før de så plutselig kan havne bak topp 4 igjen. I fjor kom Tottenham 18 poeng bak, året før 16 poeng, og for 3 år siden 39 poeng. Kaller du det å være med å konkurrere i toppen?

 

Man klarer det ikke om man ikke har tolmod nei. Manchester United ble heller ikke en toppklubb over natta

Lenke til kommentar

Nå er det lenge siden jeg har lest den tidlige historien vår, men det var vel ikke mye til investering på tiden. Det var uansett ment som en liten kuriositet. Når det er sagt, så ser jeg ikke helt hvordan man skal kunne utfordre toppklubbene uten å spytte inn voldsomt med penger slik som fotballen har utviklet seg, og jeg håper vi får se noen regelendringer fremover (i tillegg til FFP).

Det bør egentlig være umulig. United er egentlig en av få klubber som, under normale omstendigheter, kan gjøre det grunnet vår enorme fanbase. Men nå er jo klubben blitt systematisk tappet for penger av Glazers. Egentlig skulle det ikke være mulig å henge med City og Chelsea med vårt forbruk, men SAF utretter mirakler gang på gang. Vi bruker mindre penger på nye spillere enn et lag som Tottenham, likevel har vi vunnet ligaen fire av de siste fem årene.

Lenke til kommentar

Vi bruker mindre penger på nye spillere enn et lag som Tottenham, likevel har vi vunnet ligaen fire av de siste fem årene.

 

Det er marginalt, og da tar vi ikke en gang med lønnskostnader og annet som er relevant for den diskusjonen.

Marginalt, ja. Men det er likevel ganske drøyt når man tenker på den suksessen United har hatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...