Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Skjønner ikke heller hva Game mener. Det skal selvsagt sies at Carrick har vært under pari sålangt i sesongen, men han var fantastisk i fjor, og var vår beste midtbanespiller. Det var han også i 07/08. Carrick er blant lagets viktigste spillere, men det er ikke alle som ser den usynlige jobben han gjør på midten. Han leser spillet så ufattelig bra, og bryter ofte. Dette kombinerer han med et fantastisk overblikk og pasningsfot. Klassespiller.

Bra det er fleire som meiner me må gje Carrick tid til å spela seg i form ;) På eit sett er eg enig med begge partar, eg vil ha ein ny sentralmidtbanespelarar, men det er meir for å erstatte Scholes og Giggs. Syns og at dersom Anderson ikkje slår gjennom for fult denne sesongen bør SAF vurdere Anderson si rolle i klubben. Han har det meste som skal til, men har etter mitt syn ikkje slått ut i full blomst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En stor del av å utvikle talenter, handler om å gi de spilletid. Det er ikke uten grunn at Ronaldo hadde såpass stor utvikling på så kort tid i United. Han var involvert i 40 kamper i sin aller første sesong, sesongen etter var han involvert i 50 kamper. Vi må matche Anderson, Rafael, Nani, Fabio og de andre talentene mer for at de skal kunne lykkes og da spesielt på høyest mulig nivå. Anderson var involvert i like mange kamper i fjor som i sin første sesong, men spilte betraktelig mindre i ligaen. Vi kan ikke forvente at Anderson tar flere steg opp hvis han blir gitt mindre spilletid i Premier League og mer i ligacupen, du blir ikke en bedre spiller av å spille på dårligere nivå. Vi får se om de blir gitt spilletid denne sesongen for det er det som de virkelig trenger. Fabregas, Messi og Ronaldo. Felles for dem alle er at de har fått tillit.

Lenke til kommentar

Er enig med at Anderson ikkje fekk nok tillit i PL, men dei "få" gongane han gjorde det var han ikkje veldig imponerande sett under eitt. Det handlar litt om å ta vare på sjansen når den byr seg og. Syns sjølve Anderson skal få fleire sjansar denne sesongen, men han må ta vare på dei ;)

 

Trur både Nani og Rafael får mykje speletid i år, Fabio har eg diverre sett for lite til å kunne bedømme :blush:

Lenke til kommentar
Kan du ikke gjøre slik som Wisbatov sa, å si hvorfor Carrick er/har spilt så dårlig? (Kan godt være at du har nevnt det tidligere, bare at jeg ikke fått det med meg. I så tilfelle beklager jeg :) )

Nå vet jeg ikke hva Wibatov skrev, men jeg kan svare deg. Jeg har begrunnet meg omtrentlig hver gang, men her kan jeg ta med en helhetslig vurdering.

 

- Virker i perioder veldig temposvak og har lett for å bli malt opp i et hjørne, for derpå å presset slå bort ballen i farlig lege.

 

- Sjelden eller aldri tar han tunge løp i og rundt motstanderens 16m. Dette var han mye bedre på før, selv om måla uteble. Ser nesten ut som han beveger seg lite, men det skal jeg ikke påstå. Han løper nok sin bit, men det hvordan man løper som er viktig...

 

- Oppskrytt skuddfot. I løpet av alle årene han har vært hos oss, har han vært like dødelig som i 25m rommet som makelele var. (overdrivelse :p )

 

- Har en god passningsfot, på høyde med topp 5 i PL, men er avhengig av at United styrer spillet og han får være upresset. Har den siste tiden ikke vært allverden på passningsfronten heller. FLecher har blitt minst like god til å styre spillet bakfra!

 

- Treig! Kvikkhet i beina er noe av det viktigste sentralt på banen. Se på Fletcher eller enda bedre - Macherano. Her går det fort å skifte posisjon! Har store problemer når United møter ballspillende lag, spesiellt med kjappe spillere sentalt. Klarer rett å slett ikke å sideforkyve seg raskt nok og er helt ute av posisjon altfor ofte.

 

- Posisjonering! Legg merke til dette neste kamp. Mens Fletcher ligger forholdsvis sentralt (jobber fra side til side, avhengig av hvor ballen er) ligger Carrick veldig ofte for nærme 4'eren og nesten skremmende mye ut mot venstre. Han tar mao ikke opp rommet han skal, noe som gjørt at midtbanen vår lettere blir tredd igjenom når vi møter likeverdig motstand.

Endret av The Game
Lenke til kommentar

Det er bra at han ikke kan se innleggene mine for jeg blir rett og slett oppgitt. Når han ikke ser hvordan Carrick løper så sier det seg selv at han ikke fullt kan sette pris på en spillertype som Michael Carrick. Den defensive posisjoneringen, hvordan han gjør seg spillbar. Hvordan han avskjærer pasningsene til motstanderen og forsøker å kontre. Han var en av våre aller beste spillere forrige sesong, dette er altså sesongen The Game klarer å kalle dårlig for Carricks del.

Lenke til kommentar
Nå vet jeg ikke hva Wibatov skrev, men jeg kan svare deg. Jeg har begrunnet meg omtrentlig hver gang, men her kan jeg ta med en helhetslig vurdering.

 

- Virker i perioder veldig temposvak og har lett for å bli malt opp i et hjørne, for derpå å presset slå bort ballen i farlig lege.

 

- Sjelden eller aldri tar han tunge løp i og rundt motstanderens 16m. Dette var han mye bedre på før, selv om måla uteble. Ser nesten ut som han beveger seg lite, men det skal jeg ikke påstå. Han løper nok sin bit, men det hvordan man løper som er viktig...

 

- Oppskrytt skuddfot. I løpet av alle årene han har vært hos oss, har han vært like dødelig som i 25m rommet som makelele var. (overdrivelse :p )

 

- Har en god passningsfot, på høyde med topp 5 i PL, men er avhengig av at United styrer spillet og han får være upresset. Har den siste tiden ikke vært allverden på passningsfronten heller. FLecher har blitt minst like god til å styre spillet bakfra!

 

- Treig! Kvikkhet i beina er noe av det viktigste sentralt på banen. Se på Fletcher eller enda bedre - Macherano. Her går det fort å skifte posisjon! Har store problemer når United møter ballspillende lag, spesiellt med kjappe spillere sentalt. Klarer rett å slett ikke å sideforkyve seg raskt nok og er helt ute av posisjon altfor ofte.

 

- Posisjonering! Legg merke til dette neste kamp. Mens Fletcher ligger forholdsvis sentralt (jobber fra side til side, avhengig av hvor ballen er) ligger Carrick veldig ofte for nærme 4'eren og nesten skremmende mye ut mot venstre. Han tar mao ikke opp rommet han skal, noe som gjørt at midtbanen vår lettere blir tredd igjenom når vi møter likeverdig motstand.

 

I fjor befant Carrick seg oftere i nærheten av boksen enn han noensinne har gjort i United. Tottenham-perioden kan jeg ikke si noe om. Jeg har faktisk aldri sett han skyte så mye som han gjorde forrige sesong. Skuddfoten kan umulig være veldig oppskrytt, da det er svært sjelden vare at noen fremhever den egenskapen. Han scorte 4 ligamål i fjor, og skapte flere farlige situasjoner pga returer. Ikke fantastisk, men ikke elendig heller.

 

Angående pasningsfoten har jeg heller inntrykk av at det er når han får det til at United styrer spillet. De dagene han ikke har dagen sliter United. Noe som i og for seg er ganske naturlig da United ofte spiller med bare to sentrale.

 

Posisjoneringen kan jeg ikke være mer uenig i. Dette er noe av det Carrick er best på.

Lenke til kommentar

Må si eg gleder meg til han er tilbake i den formen han har hatt de siste årene.

 

Sesongstarten til Carrick har, etter min mening, vært grusom. Han var heller ikke like god mot slutten av sesongen i fjor, men størsteparten av fjorsesongen var han konge.

 

Når man ser denne videoen så er det jo ikke akkurat få stikkere av verdensklasse, og det var nå ganske bra mange av de i fjor også om eg ikke husker helt feil.

 

Kom tilbake i Carrick form Carrick :)

Lenke til kommentar

Urk, nå er det slutt på CL på "gratis" kanalene, og første kamp som blir borte er Besiktas - United. Vanligvis så går det greit å bare dra på pub å se på men f.eks Besiktas kampen så er jeg på jobb og da pleier jeg å kose meg med Viasat 4 og får sett den, men nå er det slutt på det og :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...