Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vi vet alle for godt at den generelle Pool-supporter har meget dårlig selvinnsikt når det gjelder laget sitt, men ble overrasket over hvor lite selvinnsikt de har ang. forumet sitt.

 

http://liverpool.no/forum/t/7165.aspx

 

Fantastisk!

Hvor høy prosentandel av kopforums brukere har uttalt seg i den tråden?

 

Stopp generaliseringene, de er totalt unødvendige. Send meg en PM om du har noe å si om dette.

Lenke til kommentar

Hvorfor i all verden skal jeg sende deg en PM? Kun fordi du er moderator? Én ting er om du modererer og ikke vil ha diskusjon i tråden ang. modereringen, dette er ikke tilfelle.

 

http://www.skysports.com/story/0,19528,11095_5536462,00.html

 

United neste i rekken? Hadde vært perfekt for blatter og platini om de fikk trykket topplagene i England litt ned. Så kan spanjolene dominiere, slik de ønsker.

Skjer ikke. Kun Le Havre som ser sitt snitt til å prøve seg nå som Chelsea har blitt straffet. 2 helt ulike saker.

Lenke til kommentar

Angående spilleroverganger som omhandler unge spillere synes jeg det er rart at det nesten kun er snakk om de Engelske klubbene. Er enig i dem som antyder at FIFA og UEFA er ute etter de Engelske storklubbene. Det er ikke til å skjule at samtlige av de fire store i England handler helt på grensa, og til tider bryter regelverket for å sikre seg stjerner og unge spillere. Problemet med å anklage de Engelske klubbene for dette er at det ikke nevnes med et eneste ord hvordan de Spanske og Italienske klubbene holder på. Så vidt jeg vet så hadde ikke Barcelona hatt en viss verdensstjerne ute på vingen om det ikke var for at de tok ham vekk fra familien som barn. Er ikke sikker på hvor gammel han var da de hentet ham, men tror det var 12 år, om ikke enda yngre! I media nevnes det hvordan United henter unge spillere. Men det nevnes ikke hvordan klubben sikrer familiens økonomi, eller hvordan klubben legger til rette for at spilleren skal kunne reise ofte hjem. Ja, i noen tilfeller har klubben til og med kjøpt et nytt hjem til hele familien i Manchester!

 

Leste akkurat at FIFA vil innføre en regel fra neste sesong som gjør det umulig for klubber å hente spillere som er under 18 år. Hvis de gjør dette er det garrantert ikke bare de Engelske klubbene som vil slite. For meg virker det som om de Spanske og Italienske klubbene er minst like hissige på å hente unge spillere. Mye av grunnen til at de Engelske klubbene blir hengt ut kan vel skyldes Blatter og Platini. Kan vel ikke akkurat si at noen av dem er forkjempere for engelsk fotball. Platini ønsker å stenge de engelske klubbene ute av Champions League, mens Blatter prøvde å presse på for en Ronaldo overgang og kalte fotballspillere for moderne slaver :dontgetit:

Endret av steen_jadd
Lenke til kommentar
Vi vet alle for godt at den generelle Pool-supporter har meget dårlig selvinnsikt når det gjelder laget sitt, men ble overrasket over hvor lite selvinnsikt de har ang. forumet sitt.

 

http://liverpool.no/forum/t/7165.aspx

 

Fantastisk!

Moderatorene på kopforum er hvertfall ikke små drittunger.(Som de er på chelsea sitt.)

Men hvem bryr seg om kopforum nå for tiden uansett.

Lenke til kommentar
Men det nevnes ikke hvordan klubben sikrer familiens økonomi, eller hvordan klubben legger til rette for at spilleren skal kunne reise ofte hjem. Ja, i noen tilfeller har klubben til og med kjøpt et nytt hjem til hele familien i Manchester!

Mao så kjøper dere vekk spillerens tidligere livsstil og sosialiseringsfaktor(er).

 

Problemet er bare noen ganger måten det blir gjort på og hva pakken inneholder - For ofte er innholdet av det labre slaget (Obs: Jeg snakker generelt nuh).

 

Det sier seg selv at disse (Penge)-tilbudene ikke er like bra for alle og enhver, (f.eks) Macheda har lyktes utrolig mye bedre enn den andre (Tidligere) Romeren.

Hvorfor det reageres så sterkt på dette er ene og alene pga at disse overgangene er basert på penger - Kom Petrucci så skal du få is.

Lenke til kommentar

Petrucci slet vel med skader i perioder, men regnes fortsatt som en av de mest lovende talentene våre.

 

Steen_Jadd, hvem snakker du om? Messi, i så tilfelle er du litt på bærtur, her var det ikke klubben som tok initiativ, men faren ved hjelp av Charles Rexach som skaffet prøvespill. Hele familien flyttet også med så ingen ble tatt vekk fra familien sin i den saken.

Lenke til kommentar
Angående spilleroverganger som omhandler unge spillere synes jeg det er rart at det nesten kun er snakk om de Engelske klubbene. Er enig i dem som antyder at FIFA og UEFA er ute etter de Engelske storklubbene. Det er ikke til å skjule at samtlige av de fire store i England handler helt på grensa, og til tider bryter regelverket for å sikre seg stjerner og unge spillere. Problemet med å anklage de Engelske klubbene for dette er at det ikke nevnes med et eneste ord hvordan de Spanske og Italienske klubbene holder på. Så vidt jeg vet så hadde ikke Barcelona hatt en viss verdensstjerne ute på vingen om det ikke var for at de tok ham vekk fra familien som barn. Er ikke sikker på hvor gammel han var da de hentet ham, men tror det var 12 år, om ikke enda yngre! I media nevnes det hvordan United henter unge spillere. Men det nevnes ikke hvordan klubben sikrer familiens økonomi, eller hvordan klubben legger til rette for at spilleren skal kunne reise ofte hjem. Ja, i noen tilfeller har klubben til og med kjøpt et nytt hjem til hele familien i Manchester!

 

Leste akkurat at FIFA vil innføre en regel fra neste sesong som gjør det umulig for klubber å hente spillere som er under 18 år. Hvis de gjør dette er det garrantert ikke bare de Engelske klubbene som vil slite. For meg virker det som om de Spanske og Italienske klubbene er minst like hissige på å hente unge spillere. Mye av grunnen til at de Engelske klubbene blir hengt ut kan vel skyldes Blatter og Platini. Kan vel ikke akkurat si at noen av dem er forkjempere for engelsk fotball. Platini ønsker å stenge de engelske klubbene ute av Champions League, mens Blatter prøvde å presse på for en Ronaldo overgang og kalte fotballspillere for moderne slaver :dontgetit:

 

Som jeg allerede har nevnt flere ganger, en italiensk klubb har allerede blitt straffet for dette (Roma). Chelsea er ikke de første som rammes av denne regelen, de har ikke fått strengere straff enn andre og England har ikke blitt rammet hardere enn andre. At Platini er anti-England er vel ganske tydelig, men det får da være måte på.

Lenke til kommentar

Nåja, Roma sin straff ble litt hardere enn det som har blitt nevnt:

 

* Vi ble nektet tilskuere i X-Antall CL-kamper.

* Vi måtte betale tilbake det resterende beløpet (Lurer på om det var 60 mill ekstra - Vi hadde allerede betalt 20 mill).

* Diverse kostnader, Advokat-regninger osv.

* Mexes fikk en utestengelse.

 

Husker ikke helt hva kostnaden ble til slutt, men om jeg ikke husker helt feil ble totalsummen på over 130-140 Mill - Mao ikke veldig gunstig.

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar
Som jeg allerede har nevnt flere ganger, en italiensk klubb har allerede blitt straffet for dette (Roma). Chelsea er ikke de første som rammes av denne regelen, de har ikke fått strengere straff enn andre og England har ikke blitt rammet hardere enn andre. At Platini er anti-England er vel ganske tydelig, men det får da være måte på.

Det var derfor jeg skrev nesten i innlegget mitt. Sa aldri at det bare var engelske klubber. Poenget er at de andre virkelige store klubbene i Spania og Italia ikke blir nevnt.

 

Petrucci slet vel med skader i perioder, men regnes fortsatt som en av de mest lovende talentene våre.

 

Steen_Jadd, hvem snakker du om? Messi, i så tilfelle er du litt på bærtur, her var det ikke klubben som tok initiativ, men faren ved hjelp av Charles Rexach som skaffet prøvespill. Hele familien flyttet også med så ingen ble tatt vekk fra familien sin i den saken.

Ok, det var jeg ikke klar over. Har bare hørt at han ble hentet som svært ung. Ettersom det aldri ble nevnt det du sier så antok jeg at han flyttet så og si alene slik som mange dessverre gjør.

Endret av steen_jadd
Lenke til kommentar
Men det nevnes ikke hvordan klubben sikrer familiens økonomi, eller hvordan klubben legger til rette for at spilleren skal kunne reise ofte hjem. Ja, i noen tilfeller har klubben til og med kjøpt et nytt hjem til hele familien i Manchester!

Mao så kjøper dere vekk spillerens tidligere livsstil og sosialiseringsfaktor(er).

 

Problemet er bare noen ganger måten det blir gjort på og hva pakken inneholder - For ofte er innholdet av det labre slaget (Obs: Jeg snakker generelt nuh).

 

Det sier seg selv at disse (Penge)-tilbudene ikke er like bra for alle og enhver, (f.eks) Macheda har lyktes utrolig mye bedre enn den andre (Tidligere) Romeren.

Hvorfor det reageres så sterkt på dette er ene og alene pga at disse overgangene er basert på penger - Kom Petrucci så skal du få is.

Vi kjøper vekk spillerens tidligere liv, ja. Men hva hvis denne spilleren ikke skulle lykkes? Da har hvertfall klubben sikret familen et sted og bo i tillegg til jobb og sikker økonomi. Problemet er ofte at spilleren står på bar bakke hvis han ikke skulle lykkes. Jeg vil påstå at United fremtrer eksemplarisk i den forstand. Jeg skal ikke påstå at jeg vet hvordan Arsenal fremtrer, men jeg kan umulig se for meg at de sikrer alle spillerns fremtid på samme måte ettersom de i veldig større grad henter spillere fra utlandet. Da synes jeg FIFA heller burde tatt tak i den saken, og sagt at skal en hente en spiller fra et fremmed land så må visse krav oppfylles.

 

En stor del av problemet ligger i at FIFA føler at storklubbene rensker hele markede for talenter. Da spesiellt de engelske klubbene ettersom mange land ikke kan skrive kontrakt med så unge spillere. Leste at det franske fotball forbundet også var rimelig irriterte over United og Chelseas fremtreden. Nå vet ikke jeg hvem som lager reglene som sier at klubbene ikke kan skrive kontrakt med 16-åringer. Men burde egentlig ikke de respektive landene ta opp problemet internt og endre regelverket slik at de kan forhindre dette? Synes ikke FIFA skal ta tak i dette og at det hele ender opp med at ingen spiller kan skifte klubb før de er 18.

Endret av steen_jadd
Lenke til kommentar
Som jeg allerede har nevnt flere ganger, en italiensk klubb har allerede blitt straffet for dette (Roma). Chelsea er ikke de første som rammes av denne regelen, de har ikke fått strengere straff enn andre og England har ikke blitt rammet hardere enn andre. At Platini er anti-England er vel ganske tydelig, men det får da være måte på.

Det var derfor jeg skrev nesten i innlegget mitt. Sa aldri at det bare var engelske klubber. Poenget er at de andre virkelige store klubbene i Spania og Italia ikke blir nevnt.

 

Men det er jo ikke nesten heller. De eneste store klubbene som har vært nevnt i forbindelse med slike saker er Roma og Chelsea, altså ett lag fra Italia og ett fra England. Hvis man skal tolke noe fra dette er det at UEFA og FIFA er ute etter både Italia og England, men det stemmer jo ikke med den generelle oppfatningen. I tillegg betyr det at de er ute etter Sveits også. Nei, det eneste man kan lese fra disse sakene er at det bare er to storklubber som har blitt tatt.

 

At Engelske aviser i kjølvannet av Chelsea-saken tar opp igjen Pogba-misnøyen fra Le Havre har da ingenting med UEFA eller FIFA å gjøre. Selvfølgelig vil media prøve seg med sensasjonelle overskrifter for å fange oppmerksomhet, men dette er foreløpig en ikke-sak.

 

Det eneste FIFA har sagt om Pogba-overgangen er at de ikke har mottatt en klage fra Le Havre. Ikke akkurat et tegn på en heksejakt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...