Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

@Hyrlen: Så du mener at det ikke fungerte med Rooney og Ronaldo på kant i går og Berbatov - Tevez på topp? Hvis Rooney kan spille sånn på kanten og trekke innover for å gå på skudd samtidig som han tar løpene bakover (noe han gjør på spissplass uansett) så ser jeg ingen grunn til at det ikke skal kunne fungere. Berbatov slår uansett i bakrom der Ronaldo går på løp, og så lenge Tevez stresser motstanderene sånn, og spiller sånn som i går så ser jeg ingen grunn til at vi ikke skal kunne spille sånn.

 

P.S: sånn, sånn, sånn, sånn lizzm

Hva er det slags argumentasjon? Vi spilte i 15min mot et lag i andre omgang, resten var ren overkjøring mot et spurs som var i totalt oppløsning. Å Rooney var vel så mye spiss som Tevez var. Å nei Rooney tar ikke løp hjemover hver gang vi er på defensiven. Du ser ingen grunn? Jeg ser mange, å jeg har nevnt dem. Den største av dem alle er at Berbatov og Tevez rett og slett ikke matcher siden Tevez er alt for glad i ballen i bena når han nærmer seg 16. Da ser jeg jo heller at Park spiller høyrekant, en Park som springer vel så mye som Tevez bare mye smartere og mindre hodeløst. Misbruk er det å putte Rooney på kant. Sett han heller som tilbaketrukken spiss da, bak Berba og Tevez. Selv om jeg da ser at det defensive vil lide mer.

 

Nei jeg hater rett og slett spisser på kant, de skal være foran mål. Å jeg vil hvertfall ikke se Rooney involveres mer defensivt å pådra seg billige gule kort i tid og utide. Evt være sliten de siste 20min da vi trenger han. Å nå er Rooney i storform foran møte med Arsenal, skal vi faen ikke putte han på kant. Han kan trekke bredde når det trengs slik alle gode spisser gjør, men å dedikere han på kanten? Slik Semb og Benitez tenker.

 

Jeg skjønner rett og slett ikke denne plutselige Tevez hallelujaen! Han har spilt EN virkelig god kamp i 2009! Fantastisk reserve, men å fikse på formasjonen for at vi skal matche han? Nei.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han har spilt mer enn en god kamp, og han stresser motstanderen konstant. Det er derfor man elsker han. Jeg synes Rooney fungerer utmerket på kant hvis han trekker seg innover (litt sånn som Sneijder for Nederland under EM 08), og etter min mening så kan vi starte flere kamper mot dårligere lag akkurat sånn. Park er god å ha i kamper der vi kan slite som CL bortekamper, men jeg syntes det her fungerte bra, og jeg synes Rooney har fungert bra på kant tidligere også (les: Inter). Kanter kan også løpe i bakrom. Ronaldo gjør det kamp etter kamp så hvorfor må absolutt Tevez/Rooney løpe i bakrom hele tiden?

Lenke til kommentar
Vel, en god kamp i 2009. Da har de i allefall ikke sett alle av United kampene. Kan vel si da han puttet 4 mål mot B'Burn, og det var i 2009.

Nei, det var i starten av desember. Vil likevel plusse på Fulham i FA-cupen da han ble tomålsscorer, men to kamper på 4 måneder er selvfølgelig altfor lite.

Endret av D'Amico
Lenke til kommentar

Rooney spilte fantastisk på kanten igår. Berbatov hadde overblikket, Tevez stresset og Ronaldo ville ha ball, ville være med i spillet. Det blir nesten som å spille 4-2-4 i angrep. Og hva er minuset med å ha en spiller som Rooney på kant som kan legge de mest følsomme innlegg eller trekke inn og dundre ballen i mål? Nei, denne krittiken av Tevez skjønner jeg heller ikke. han løper og han stresser motstanderen såpass mye at de ikke får spilt seg ut skikkelig. Så kampen igjen idag og må si at denne 4-4-2\4-2-4 taktikken man kjørte i andre funket strålende. de som klager kan ta seg en bolle, Rooney spiller bra uansett og på kanten gjør han virkelig nytte for seg, både med innlegg og avslutninger. Håper på andre omgang laget etter alle byttene til Arsenal kampen. da blir det avansement!

Lenke til kommentar

Da har jeg fått sett andreomgangen fra gårsdagens kamp. Helvete for et spill! Rooney soleklart banens beste med Ronaldo på en fin andreplass. Jeg vil faktisk si at Rooney, til tross for prislappen på nesten £30 mill, er ett av Fergusons beste kjøp, i hvertfall i nyere tid. En av, om ikke den beste, omgangen denne sesongen, og det verste var at hvis alt hadde klaffet ville vi scoret tosifret.

 

Dette betyr at det holder å vinne 3 av de 5 siste kampene, så lenge vi i tillegg spiller en uavgjort. Da kan Liverpool godt vinne 10-0 resten av kampene deres, uten at de kan ta ligagullet fra oss. Hvis vi i tillegg vinner overlegent i de 3 kampene, mens Liverpool kjører på med 1-0 seiere, kan vi faktisk tillate oss å tape knepent i de to siste og likevel innkassere PL-trofé nummer 11.

Lenke til kommentar
Han har spilt mer enn en god kamp, og han stresser motstanderen konstant. Det er derfor man elsker han. Jeg synes Rooney fungerer utmerket på kant hvis han trekker seg innover (litt sånn som Sneijder for Nederland under EM 08), og etter min mening så kan vi starte flere kamper mot dårligere lag akkurat sånn. Park er god å ha i kamper der vi kan slite som CL bortekamper, men jeg syntes det her fungerte bra, og jeg synes Rooney har fungert bra på kant tidligere også (les: Inter). Kanter kan også løpe i bakrom. Ronaldo gjør det kamp etter kamp så hvorfor må absolutt Tevez/Rooney løpe i bakrom hele tiden?

Rooney har spilt en slags indreløper/spiss med en nesten fri rolle sammen med Ronaldo, aldri dedikert Kant med de defensive oppgavene som følger. Å du legger ord i munnen min, når har jeg sagt at en kant ikke kan springe i bakrom? Jeg sier at Tevez og Berbatov ikke fungerer grunnet at Tevez ikke søker rom og bakrom godt nok. Tevez fungerer flott slik vi spilte igår der det var store rom og elendig forsvarspill. Men mannen gjør for lite kontruktivt med ball til at jeg kan si at han bør matches hver kamp. Hvertfall ikke på bekostning av noen av de andre angriperne.

 

@Raste, kanskje du bør få med deg når Tevez spiller da. B'Burn var i 2008.

Lenke til kommentar
Vel, en god kamp i 2009. Da har de i allefall ikke sett alle av United kampene. Kan vel si da han puttet 4 mål mot B'Burn, og det var i 2009.

 

Var vel tidlig desember.

Stemmer :)

 

Hyrlen, Tevez har spilt flere enn en god kamp i 2009, og det vet du selv.

Endret av Raste
Lenke til kommentar

En god kamp i 2009? Derfor det blir nesten unødvendig å lese stoffet du kommer med akkurat nå Hyrlen. Det blir usaklig. Greit nok at jeg ikke kan huske mer enn akkurat en til mot Fulham i FA Cupen men hvis du først skal påstå noe lignende må du ihvertfall nevne den kampen der han var blant banens beste sammen med Park, Rooney og Anderson. (Og scorte et av sesongens mål). Menmen, hater man Tevez så hater man Tevez. Liker ikke måten Tevez blir kritisert på når han gir alt imotsetning til f.eks Berba mot Everton da han faktisk dret opp i det meste. Ellers liker jeg Berba, men er så surt at vi røk i FA Cupen fortsatt for meg at det blir vanskelig å komme over.

 

Denne tremåls seieren kan vise seg å bli viktig mot slutten. United har en kamp mindre spilt og 2 plussmål mindre enn Liverpool, to plussmål mer enn Chelsea. Burde klare å utligne dette med hengekampen.

 

De har Newcastle på Anfield neste helg. = +3/4 eller mer.

Endret av tc47
Lenke til kommentar

"Han har spilt EN virkelig god kamp i 2009!"

 

Det er ikke usaklig. Mannen har kun spilt en kamp som kan rettferdigjøre en prislapp 32mill pund. Jeg hadde forøvrig glemt Fulham kampen. Å ha en kamp midt på treet er ikke synonymt med det jeg legger i en god kamp. Å jeg hater ikke Tevez, det er dere som får vår nedtoning av Tevez rolle igår til å virke som hets. Unnskyld at jeg ikke kaster meg på Tevez-toget. Jeg ser at Tevez kan være klasse, men jeg gidder ikke ha en spiller som glimrer i en av ti kamper. Å atpåtil klager over spilletid når han spilt mest av alle! Før Tottenham kampen var stort sett alle usikre på om Tevez skulle bli eller ikke. Nå er det plutselig snudd på hodet etter en god kamp? Jeg håper jo selvfølgelig også at Tevez nå skal spille seg opp, men ser fortsatt ikke hvordan han skal ta plassen foran Berbatov som har mye større matchvinner egenskaper. Om begge er iform er jeg ikke i tvil hvem jeg vil ha, uansett er det plass til alle over en sesong. Men virker ikke som Tevez ser det.

 

Om vi kjøper Tevez eller ikke, om han er verd 32mill. Jeg syns ikke det, jeg hater han ikke av den grunn. Men er vel enkelt å argumentere slik. Argumentet han stresser motstander og løper mye ble vel oppbrukt.

 

Å skal vi se på Stats har vel Berbatov 9mål og 8 assists, og Tevez 3 mål og 3 assists i Premier League? Begge spiller samme posisjon, og har omtrent samme prislapp. Så er en selvfølge at jeg sammenligner dem.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...