Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Berbatov er en hovmester utpå der til tider. For et overblikk og fotballforståelse. Satt formelig og skreik etter Tevez og scholes etter den latterlige 1 omgangen og de kom, heldigvis. Rooney og Ronaldo på hver sin kant og berbatov og tevez i midten= unbeatable. Rooney spiller knallgodt uansett hvor du setter han og det er ikke galt å ha tevez og berba på topp. Disse "latterlige" 40 meters løpene som blir kommentert stresser motstanderen og er viktige for presset til United. Ellers synes jeg Carrick gjør en god jobb. Blir kommentert at han ikke er nok med i spillet til tider, men han er en spiller man ikke ser mye til, men som betyr mye i hver kamp. Overall en av de beste offensive kampene i år etter min mening. defensivt er det fortsatt litt shaky til tider, men det rettes vel opp snart det å.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ronaldo var også strålende i dag, virker som om han er tilbake i god gammel form nå - akkurat når vi trenger det mest! Løper og gjør seg spillbar, jobber og er MED, ikke sutrete.

Min mening om Ronaldo: ja han jobber mer og sutrer mindre, MEN jeg kan overhodet ikke forstå hvorfor han på død og liv skal ta 95% av alle frispark dere får i god posisjon. I fjor hadde han noen gode frispark, har vel blitt noen frisparkmål i år også, men han har da langt i fra vært "outstanding"! Frisparkene hans i dag var direkte dårlige. Keeper hadde muligens noe problemer med det første, men det ville blitt en gedigen keepertabbe om den hadde gått inn. Dere har da andre frisparkskyttere som helt sikkert er minst like bra, bare de hadde fått sjansen.

 

Hvor mange frispark scorer egentlig en spiller i løpet av året? Ronaldo er den beste frisparkskytteren fra 25 meter og utover i United, og kan score fra en distanse der andre tar et kort frispark fort. Han har dessuten variert mer i år med korte varianter, og lar det bli slått innlegg fra siden som oftest. Juninho er den beste frisparkskytteren i verden etter min mening, og han tar stort sett frispark fra overalt, men hvor mange scorer han egentlig i året i forhold til hvor mange han tar? Uten å vite det sikkert vil jeg påstå at det ikke er så mange fler enn Ronaldo eller Ashley Young eller Pirlo. Ronaldo skyter ofte i muren, men når det går over er det vanskelig for keeperen. Det er vel strengt talt ikke bedre at han skyter over mål som svært mange andre, og uansett føler jeg at keeperen må gi retur hvis det ikke blir mål direkte, og da blir det fort mål på returen ;).

Lenke til kommentar
Han holder seg for smart til å ta latterlige 40-metersløp som er helt unødvendig (LES: Tevez).

 

Du overdriver nå. Innerst inne så tror jeg du vet (siden jeg faktisk er enig med mye du sier og at du faktisk har god fotballforståelse) at Tevez er en veldig god spiller og at det er en grunn han startet og kom inn like mye som han gjorde i fjor i sesongen vi vant the Double med PL + CL. Ærlig talt nå, jeg vet du (og Hyrlen) elsker Berbatov men det er helt utrolig at du/dere bruker Tevez som den du må sammenligne han med hele tiden når bildet er ganske klart at de er veldig forskjellige spillere og begge har sine kvaliteter; og får Tevez til å se ut som en dårlig fotballspiller. Latterlig til tider for å være helt ærlig mtp. hvor mye klubbfølelse Tevez har for oss og hva han har gjort for oss. Blir faktisk provosert.

Det er ikke latterlig å sammenligne to spillere som besitter samme posisjon og hvor mye den enkelte bidrar. Ingen av oss sier at Tevez er en dårlig spiller, men at han er den United trenger er noe annet. Å at han atpåtil klager over at han blir benket etter en heller middelmådig sesong, og at han ikke tok sjansen når Rooney og Berbatov var ute. er for meg bare det som tipper glasset over. Klubbfølelse er en ting, men du kan ikke basere en 32mill pund avgjørelse på sentimentale følelser.

Lenke til kommentar
Dette er ikke avgjort enda. Husker en kamp for lenge, lenge siden mot nettopp Spurs da vi lå under 3-0 til pause, men vant kampen 5-3. :)

Hva sa jeg? Det var ikke avgjort! :D

 

For en kamp. Ronaldo ER verdens beste spiller. Messi kan gå og legge seg. :D Herlig å se at effektiviteten er tilbake, og herlig å se at laget scorer så mange mål. Dette ga nok masse selvtillit før Arsenal-kampen. Har trua på quadruple. :D

Lenke til kommentar

Nani kan bli solgt i sommeren. Fyren har ikke forståelse for fotball engang. Han er sikkert den spilleren som har flest feilpasninger for klubben, og han er ikke særlig god defensiv. Nani på sitt beste kan gjøre ting som han gjorde mot Arsenal i FA-cupen, men vi ser sjeldent Nani på sitt beste lenger...

Lenke til kommentar
Nani kan bli solgt i sommeren. Fyren har ikke forståelse for fotball engang. Han er sikkert den spilleren som har flest feilpasninger for klubben, og han er ikke særlig god defensiv. Nani på sitt beste kan gjøre ting som han gjorde mot Arsenal i FA-cupen, men vi ser sjeldent Nani på sitt beste lenger...

Dette hadde vært en fin bytte handel

 

Matias Fernandez til United

Nani til Villarreal

Lenke til kommentar

Forståelsen hans offensivt i dag var god så du vet egentlig ikke om han forbedret seg på dette punktet eller ikke. Kanskje er det grunnen til at han ikke har fått spille like mye denne sesongen, fordi han må forbedre fotballforståelsen først. Han slo iallefall smarte pasninger i dag, og unntatt det ene øyeblikket da han bestemte seg for å skyte (noe som ikke nødvendigvis er galt) så var han god (offensivt) i første omgang. Det er morsomt når andre tydeligvis ikke engang følger med på kampen.

Lenke til kommentar
Nani kan bli solgt i sommeren. Fyren har ikke forståelse for fotball engang. Han er sikkert den spilleren som har flest feilpasninger for klubben, og han er ikke særlig god defensiv. Nani på sitt beste kan gjøre ting som han gjorde mot Arsenal i FA-cupen, men vi ser sjeldent Nani på sitt beste lenger...

 

Ein grunn til at vi sjelden ser Nani på sitt beste lenger er kanskje at vi sjelden ser Nani i det heile tatt... Synes det har vært noen kamper der Park ikkje har overbevist, og Nani kanskje kunne fått til noe i hans sted.

Endret av Ed Hunter
Lenke til kommentar

Så det akkurat igjen på tv2 nyhetskanalen.

 

Man ser det ikke på reprisen, kun på hovedkamera, men carrick blir tatt voldsomt hardt av gomes. Og da er det straffe uansett hvor mye man toucher ballen.

 

Nani kan bli solgt i sommeren. Fyren har ikke forståelse for fotball engang. Han er sikkert den spilleren som har flest feilpasninger for klubben, og han er ikke særlig god defensiv. Nani på sitt beste kan gjøre ting som han gjorde mot Arsenal i FA-cupen, men vi ser sjeldent Nani på sitt beste lenger...

 

Ein grunn til at vi sjelden ser Nani på sitt beste lenger er kanskje at vi sjelden ser Nani i det heile tatt... Synes det har vært noen kamper der Park ikkje har overbevist, og Nani kanskje kunne fått til noe i hans sted.

Men nå har vi jo fergusons nye variant på gang da, rooney ned på kant.

 

Da har vi giggs, rooney, ronaldo, berbatov og et par andre som rullerer rundt omkring foran.

 

Ferguson har tatt totalfotballen til et nytt nivå i år spør du meg, med sitt flytende angrepsoppsett.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Men nå har vi jo fergusons nye variant på gang da, rooney ned på kant.

 

Da har vi giggs, rooney, ronaldo, berbatov og et par andre som rullerer rundt omkring foran.

 

Ferguson har tatt totalfotballen til et nytt nivå i år spør du meg, med sitt flytende angrepsoppsett.

 

Mye takket være Rooney. Den mannen er fantastisk.

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...