Gå til innhold

Manchester United


Old Game

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nettopp hjemme fra puben, og hvilken FANTASTISK følelse det var.

 

Førsteomgang var en tragedie, mye nestensjanser. Men to mål i bagasjen da, patetisk. Begge to målene burde vært unngått. Første målet var Vidic som går opp 1 tusendel for tidlig, og Rio antar at han får den bort. Bent får en heldig touch. Mål nr. 2 var verre. Rafael er totalt feilplassert, og det er markeringssvikt så det holder. Rafael er faktisk mellom Vida og Rio, og Modric får stå helt alene.

 

Satt i pausen og fikk direkte flashbacks til 4-2kampen på Goodison Park. Samme scenario: Down 2 - 0, samme tidspunkt på året, gullkampen etc. Og jaggu så fikk jeg ikke rett.

 

Første ti min av andre omgang var labert, Tevez-bytte ønsket jeg, syntes Nani gjorde mye rart i første omgang. Men som sagt så syntes jeg første ti av andre omgang var labert. Veldig slapt og ikke nok press, samt dårlig bevegelse.

 

Men great minds think alike sies det. Jeg sier til kompisene mine rett etter andre omgang startet av Scholes måtte inn og Fletcher ut. Når vi skal jage, så blir Fletcher og Carrick sentralt for tregt og passivt. Med maestroen inn blir det mer flyt i spillet, og i slike kampscenarioer som vi så i dag, så var Scholes perfekt.

 

Det var straffe forøvrig. Det har ingenting å si at Gomes såvidt er på ballen når han tar Carrick klart, den lille touchen han hadde på ballen har ingenting å si når han tar Carrick soleklart. Klar straffe, og iskaldt av Ronaldo.

 

Så kommer eksplosjonen. Tre mål, på 4 minutter. TRE MÅL PÅ FIRE MINUTTER. Herregud, jesus og den hellige ånd. Og jeg er ateist. Vintage United-maktdemostrasjon. Helt rått. Helt uvirkelig. Helt fuckin speechless.

 

Denne kampen trengte vi, nå må moralen være på topp i laget. Jeg gleder meg virkelig til Arsenal-kampen nå.

 

Og til dere Berbatov-hatere, som forøvrig har fotballforståelse lik null, ta dere en jævla bolle.

Lenke til kommentar
Og til dere Berbatov-hatere, som forøvrig har fotballforståelse lik null, ta dere en jævla bolle.

Vel, kan diskuteres.Vel, om du mener at Berbatov har levert hele år sier det hvor lik - 1000 fotballforståelse du har. En utrolig god kamp, betyr ikke at han har levd opp til forventingene vettu!

Da er du i allefall veldig trangsynt.

 

Idag viste han klasse, men det har han ikke levert uke etter uke så!

 

Mer orker jeg ikke å si.

Endret av Raste
Lenke til kommentar
Liverpool kan gjerne skryte så mye de vil, men vi spiller uten tvil den mest underholdende fotballen.

I dag gjorde dere det ja, andre ganger har vi gjort det. Hvem som er mest underholdende til vanlig, blir vi aldri enig om allikevel.

 

Rooneys andre omgang er en klar 10er på børsen.

Han var fantastisk ja. Selvom det var flere som gjorde det bra i dag, var han hovedsaklig den som utgjorde den store forskjellen. I motsetning til mange av de andre spillerne deres, er Rooney den eneste spilleren som har sett ut som om han har ønsket å vinne hver eneste kamp.

 

Ingen bitterhet her, hvis noen skulle lure. Gratulerer med en underholdene kamp, så håper jeg bare at miraklenes tid fortsatt ikke er forbi.

Lenke til kommentar
Og til dere Berbatov-hatere, som forøvrig har fotballforståelse lik null, ta dere en jævla bolle.

Vel, kan diskuteres.Vel, om du mener at Berbatov har levert hele år sier det hvor lik - 1000 fotballforståelse du har. En utrolig god kamp, betyr ikke at han har levd opp til forventingene vettu!

Da er du i allefall veldig trangsynt.

 

Idag viste han klasse, men det har han ikke levert uke etter uke så!

 

Mer orker jeg ikke å si.

 

Berbatov har hatt mange slike kamper, og vært tidvis utenomjordisk på det tekniske planet på et United-lag som ikke har fungert offensivt hele sesongen.

 

Ler av Berbatov-hatere. De har fotballforståelse lik null.

 

De går rundt og tror at Berbatov ikke jobber på banen, mens statistikker viser at Berbatov løper på lik linje som alle andre i klubben, og han er den beste av spissene våre til å vinne tilbake ballen. Helt klart den smarteste spilleren i klubben, og den med soleklar best teknikk. Han holder seg for smart til å ta latterlige 40-metersløp som er helt unødvendig (LES: Tevez). Han VET når han skal løpe.

Lenke til kommentar
At vi spiller møkkafotball i forhold til dere blir vel litt å ta i?

 

Så dere kampen vår borte mot Chelsea? Hjemme mot Arsenal. Ja, vi rett og slett rundspilte dem.

 

Jeg så et lag som slapp inn fire mål i to kamper på rad. Dere rundspilte iallefall ikke Chelsea, og selv om der hadde banespillet mot et Arsenal som slet enormt med skader så scorte dere stort sett på alle de store sjansene i kampen. Hvis du vil snakke om rundspilling så må du faktisk se på oss, fordi vi kunne fort hatt 7 - 8 mål i dag, og vi stengte helt av bakover i andre omgang. Jeg ser hverken på noen av de kampene du nevnte som overkjøring.

 

@Superparanoid: I dag gjorde vi det, og jeg vil si at til vanlig gjør vi det, noe jeg føler at de fleste nøytrale supportere er enig i.

 

EDIT:

@Night: Jeg er selvfølgelig en stor Berbatov fan, men å påstå at det er unødvendig å ta 40 meters løp som Tevez gjør blir feil for min del. Tevez er kanskje ikke den som vinner ballen mest, men jeg vil si at han er den spissen som stresser motstanderen til å slå flest feilpasninger. Han er en annen type enn Berbatov, og jeg mener det er plass til begge.

Endret av Wisbatov
Lenke til kommentar
Berbatov har hatt mange slike kamper, og vært tidvis utenomjordisk på det tekniske planet på et United-lag som ikke har fungert offensivt hele sesongen.

 

Ler av Berbatov-hatere. De har fotballforståelse lik null.

 

De går rundt og tror at Berbatov ikke jobber på banen, mens statistikker viser at Berbatov løper på lik linje som alle andre i klubben, og han er den beste av spissene våre til å vinne tilbake ballen. Helt klart den smarteste spilleren i klubben, og den med soleklar best teknikk. Han holder seg for smart til å ta latterlige 40-metersløp som er helt unødvendig (LES: Tevez). Han VET når han skal løpe.

 

 

Det at du baserer deg på fotballforståelse hele tiden sier veldig mye om deg. Ganske mye. Enten så er du Berbatov kåt og ikke greier å innse at han ikke har infridd for de 300 mill vi kjøpte han for.

Om han er den smarteste spilleren i klubben, er jeg norges smarteste, herregud.

Er en grunn til at han blir slaktet og ble evt det på OT av Uniteds supportere også.

 

 

Om Berbatov vet når han skal løpe så tror jeg han hadde hatt litt flere mål enn det han har nu, eller!

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Kan du si meg hvorfor det skulle fortelle mye om meg, at jeg baserer meg på fotballforståelse?

Kan du fortelle meg evt. hvilke spillere i klubben som har en bedre fotballhjerne enn Berbatov?

Kan du fortelle meg hvorfor du generaliserer under en lav sko når du forteller at han ble slaktet på Old Trafford av United-supporterne?

Kan du fortelle meg hvorfor du baserer alt på mål?

 

Alle PL-spillere er overpriset. Lev med det.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Berbatov har vel vunnet flere poeng enn Tevez i år ser man på målgivende og mål. Å jeg er forøvrig helt enig med Nightkeeper. Å han har bevist for lenge siden at han var verd de 300mill, at han så ble skadet og matchet i en kjip kamp mot Porto mutters alene på topp å dere slakter han for det og et par innhopp der United ikke ville noe er for meg helt banalt. Berbatov er den spissen vi behøver ilag med Ronaldo og Rooney, ingen kan lage flere ferdigscorede mål. Men jeg eier jo tydeligvis ikke fotballforståelse. Cantona hadde nok også blitt hatet nå, på hans tid var de eksotiske teknikerne mer verdsatt siden de var så få.

Lenke til kommentar

Berbatov, Scholes og Carrick er definitivt de med høyest fotballforståelse i United, og etter min mening har han også innfridd i sin første sesong i United med prislappen på 300 millioner. Jeg vet ikke hvor mange mål du trodde han skulle score Raste for han har aldri vært den spilleren som scorer 30 mål i sesongen. En spiller som Berbatov vil alltid være den første til å bli kritisert når laget gjør det dårlig, og en av de som blir hyllet mest når laget gjør det bra. Han balanserer ofte på linjen mellom katastrofe og magi. Det er sånn det er når man spiller på marginer.

Lenke til kommentar
Berbatov har hatt mange slike kamper, og vært tidvis utenomjordisk på det tekniske planet på et United-lag som ikke har fungert offensivt hele sesongen.

 

Ler av Berbatov-hatere. De har fotballforståelse lik null.

 

De går rundt og tror at Berbatov ikke jobber på banen, mens statistikker viser at Berbatov løper på lik linje som alle andre i klubben, og han er den beste av spissene våre til å vinne tilbake ballen. Helt klart den smarteste spilleren i klubben, og den med soleklar best teknikk. Han holder seg for smart til å ta latterlige 40-metersløp som er helt unødvendig (LES: Tevez). Han VET når han skal løpe.

Regner med at jeg faller i denne kategorien (Nokså idiotisk mener jeg selv).

 

Jeg har hele tiden vært positiv til Berba, dog ikke like positiv som høstungene var på høstparten av sesongen, og jeg er fortsatt like positiv som jeg en gang var ;)

 

Jeg har aldri klaget på løpingen til Berba, som den Italineren jeg anser meg for å være i tankegangen, blir jeg mer glad av å se en spiller tenke seg to ganger om før han tar det evt Giga-løpet.

Det jeg ikke liker er holdningen til Berba, som er direkte dårlig iforhold til hva både England og United krever av en spiller (For min egen del, så er det nokså likgyldig om han viser dette eller ei).

Dessuten hadde jeg håpet at han hadde vist mer målinnstinkt som han har vist tidligere i sin karriere, enn det han har gjort i Utd-drakta. Vi trenger en skårende spiss :)

Lenke til kommentar

Uansett hva berbatov gjør, gjorde og ikke gjorde i dag, satan for noen pasninger han slo! Gjennombruddsballen til ronaldo feks, der ronaldo skyter rett utenfor..sinnsykt.

 

Ronaldo var også strålende i dag, virker som om han er tilbake i god gammel form nå - akkurat når vi trenger det mest! Løper og gjør seg spillbar, jobber og er MED, ikke sutrete.

Lenke til kommentar

Deilig å se gutta vise at de virkelig kan spille ut et lag, og dette spurs-laget er jammen ikke noen dårlig gjeng. Angrepsspillet i andreomgangen viser hvor mye klasse det ligger i dette laget, anført av en strålende Rooney (kun 2.omgang, i førsteomgangen var han rett og slett dårlig). Jeg koste meg virkelig i dag, etterhvert. Var langt nede i pausen, men tydeligvis uten grunn :)

Lenke til kommentar

Jepp, Ronaldo virket i gode gamle form, Rooney er i livets form, Tevez jobber fantastisk og lager kaos for andre laget og Berbatov spiler herlige pasninger og klarer å stjele et mål der og. Enig med Giallo, savner målinstinktet men tror den kommer med form og noen kamper på rad uten skae osv.

 

Det ser bra ut, jeg tror vi er i stand til å slå Arsenal på onsdag nå. Det er bortemål jeg frykter mest. Clean sheet og 1+ mål holder hadde vært fantastisk.

Lenke til kommentar
Han holder seg for smart til å ta latterlige 40-metersløp som er helt unødvendig (LES: Tevez).

 

Du overdriver nå. Innerst inne så tror jeg du vet (siden jeg faktisk er enig med mye du sier og at du faktisk har god fotballforståelse) at Tevez er en veldig god spiller og at det er en grunn han startet og kom inn like mye som han gjorde i fjor i sesongen vi vant the Double med PL + CL. Ærlig talt nå, jeg vet du (og Hyrlen) elsker Berbatov men det er helt utrolig at du/dere bruker Tevez som den du må sammenligne han med hele tiden når bildet er ganske klart at de er veldig forskjellige spillere og begge har sine kvaliteter; og får Tevez til å se ut som en dårlig fotballspiller. Latterlig til tider for å være helt ærlig mtp. hvor mye klubbfølelse Tevez har for oss og hva han har gjort for oss. Blir faktisk provosert.

Lenke til kommentar
Ronaldo var også strålende i dag, virker som om han er tilbake i god gammel form nå - akkurat når vi trenger det mest! Løper og gjør seg spillbar, jobber og er MED, ikke sutrete.

Min mening om Ronaldo: ja han jobber mer og sutrer mindre, MEN jeg kan overhodet ikke forstå hvorfor han på død og liv skal ta 95% av alle frispark dere får i god posisjon. I fjor hadde han noen gode frispark, har vel blitt noen frisparkmål i år også, men han har da langt i fra vært "outstanding"! Frisparkene hans i dag var direkte dårlige. Keeper hadde muligens noe problemer med det første, men det ville blitt en gedigen keepertabbe om den hadde gått inn. Dere har da andre frisparkskyttere som helt sikkert er minst like bra, bare de hadde fått sjansen.

Lenke til kommentar
Han holder seg for smart til å ta latterlige 40-metersløp som er helt unødvendig (LES: Tevez).

 

Du overdriver nå. Innerst inne så tror jeg du vet (siden jeg faktisk er enig med mye du sier og at du faktisk har god fotballforståelse) at Tevez er en veldig god spiller og at det er en grunn han startet og kom inn like mye som han gjorde i fjor i sesongen vi vant the Double med PL + CL. Ærlig talt nå, jeg vet du (og Hyrlen) elsker Berbatov men det er helt utrolig at du/dere bruker Tevez som den du må sammenligne han med hele tiden når bildet er ganske klart at de er veldig forskjellige spillere og begge har sine kvaliteter; og får Tevez til å se ut som en dårlig fotballspiller. Latterlig til tider for å være helt ærlig mtp. hvor mye klubbfølelse Tevez har for oss og hva han har gjort for oss. Blir faktisk provosert.

 

Nå syntes jeg faktisk du overdriver her. Jeg brukte bare det eksemplet med å ta unødvendige 40-meterspurter for å illustrere poenget mitt. Det har vært mye hat her mot Berbatov i det siste, fordi han vistnok er lat (Ikke spør meg hvorfor de mener det). Han løper jo like mye som de andre spissene i klubben. Derfor syntes jeg det er smålig å hetse han for det, når han løper like mye som andre på laget. Han løper smartere, og han sparer seg for unødvendige spurter der han ikke har en sjanse til å nå ballen, som Tevez gjør ofte, og også Rooney for den saks skyld.

 

Jeg vet ikke helt hvordan du har fått det for deg at innlegget mitt var direkte myntet på Tevez, og for å spre det budskap om at Tevez er en dårlig fotballspiller. Hvis du ser det på den måten så må jeg i såfall beklage, og heller ikke forstå hvordan du fikk mitt innlegg til å bli det.

 

Men ingen kan nekte for at Tevez har hatt en medioker sesong, han har vært elendig i flere kamper faktisk. Og ingen kan bruke argumentet for at han ikke spiller nok til dette. Fakta er at han er den av spissene som har spilt flest kamper i år.

 

Ja, han var en viktig spiller for oss i fjor, og bidro med mange viktige mål. Tottenham borte, Blackburn borte, Liverpool borte og Lyon borte f.eks.

Endret av NightKeeper
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...