Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Klarer ikke å bestemme meg selv. Nå har jeg faktisk komplett roster av level 100 karakter, så kan velge og vrake mellom samtlige klasser. Er dog Frost Mage og Havoc Demon Hunter det har stått i mellom for min del.

 

Bestemte meg egentlig for Frost Mage da det er det jeg er mest komfortabel med å spille, men nå har jeg plutselig skaffet meg 700/700 på samtlige professions på Demon Hunter og tenker vel litt "fuck it", det er morsomt å spille noe man ikke mestrer fra før av. Og Demon Hunter er vel en klasse som de fleste ikke har mye erfaring, så regner med at jeg ikke er den eneste som vil føle seg litt på ville veier i starten.

 

 

Av det jeg har hørt ifra diverse oppsummeringer av klasser i Legion (altså level 110) så er fryktelig mange veldig negative til Retribution Paladin da det visstnok føles veldig kjedelig å spille. De som jeg har hørt mest positivt rundt er Enchancement Shaman, Elemental Shaman, Frost Death Knight, Unholy Death Knight og Shadow Priest.

 

 

De jeg har hørt mest negativt om er Retribution Paladin, Rogue (alle tre specs) og BeastMaster Hunter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De med erfaring ifra BETA anbefaler deg å plassere deg midt i "nye Dalaran". Den som nå svever over Karazhan i Deadwind Pass. Det er her dine første Legion quests vil starte som vil ta deg igjennom Artifact quest-line som vel tar en 20 minutter, som deretter leder deg til din klasse sin "Class Order Hall" og det er der ifra du vil velge hvilke av de fire nye levelling zonene du vil starte med.

 

Husker ikke hvordan det var med Warlods. Om Blizzard bare "skrudde på" innholdet, eller om det må server restarts til for at det skal aktiveres? Hvis det må server restarts til så er vel anbefalingen at du befinner deg midt i nye Dalaran før serverne går ned så du umiddelbart kommer inn der alt skjer og ikke må drive å kave med ekstra loading screens som å komme deg ifra Orgrimmar til Deadwind Pass osv..

Lenke til kommentar

Blizzard skryter jo hemningsløst av hvordan de nå er klar for lansering. Belastning skaleres jo nå utover utallige servere, og alle spillere havner i egne "instancer" med et maks antall spillere og hver av disse instancene blir skalert utover bøttevis med servere så det skal ikke være noen grunn til at lanseringen blir en like stor fiasko som de foregående.

 

Legion Invasions har jo gjort noe lignende hvor alle Invasions var et eget "scenario" som ble skalert utover flere servere. Har jo ikke vært noe problem med de, men samtidig så regner jeg med at mengden spillere ved lansering av Legion mangedobles sammenlignet med lanseringen av Pre-Patch.

 

 

Vi får jo se. De har nå skrytt av at de er bedre forberedt foran hver nye expansion, og det har gått rett i dass åkkesom. Hovedproblemet med Warlords var riktignok en bugget hotfix som skulle gjøre det mulig at flere spillere kunne trykke på "spyglass", det teleskopet du måtte trykke på for generering av Garrison for det var i utgangspunktet sånn at det kun var en - og - en spiller som kunne trykke på denne samtidig (hvordan kom det igjennom BETA-testingen??) og hvorpå Blizzard fikset dette med en hotfix så skjedde det en feil så plutselig INGEN kunne trykke på den lenger i det hele tatt. Det tok de flere timer å få fikset det, og på disse timene så hadde jo plutselig 99% av alle spillere havnet på samme choke point og helvete var løs.

 

 

Men jeg husker nå tilbake til Warlords, som visstnok også "skalerte" over flere servere. Likevel så hadde jeg 4-5 timer kø for å komme inn på min server (Draenor) så klok av skade så logger jeg nok inn i 18:00 tiden og sørger for at karakteren min holder seg logget inn frem til midnatt. Så får vi håpe lanseringen ikke krever server restart, for da blir det vel kaos med overbelastede login-servere osv osv..

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Klarer ikke å bestemme meg selv. Nå har jeg faktisk komplett roster av level 100 karakter, så kan velge og vrake mellom samtlige klasser. Er dog Frost Mage og Havoc Demon Hunter det har stått i mellom for min del.

 

Bestemte meg egentlig for Frost Mage da det er det jeg er mest komfortabel med å spille, men nå har jeg plutselig skaffet meg 700/700 på samtlige professions på Demon Hunter og tenker vel litt "fuck it", det er morsomt å spille noe man ikke mestrer fra før av. Og Demon Hunter er vel en klasse som de fleste ikke har mye erfaring, så regner med at jeg ikke er den eneste som vil føle seg litt på ville veier i starten.

 

 

Av det jeg har hørt ifra diverse oppsummeringer av klasser i Legion (altså level 110) så er fryktelig mange veldig negative til Retribution Paladin da det visstnok føles veldig kjedelig å spille. De som jeg har hørt mest positivt rundt er Enchancement Shaman, Elemental Shaman, Frost Death Knight, Unholy Death Knight og Shadow Priest.

 

 

De jeg har hørt mest negativt om er Retribution Paladin, Rogue (alle tre specs) og BeastMaster Hunter.

 

Paladins har den fineste Class order halls imo. Enkelt plassert med egen portal i dalaran. Litt fett å wielde ashbringer og.

Hjelper lite hvis det er kjedelig å spille retadin. Men jeg liker godt holy paladins og. Enhancement shaman og ret paladin er de 2 classes jeg har spilt opp til ca 105 i beta. Paladin følelsen jeg hadde i Vanilla var definitivt tilstede. Så spørs det da hvordan endgame blir for paladins.

Lenke til kommentar

Jeg leker litt med tanken om å gå for Demon Hunter right out of the gates i natt. Har ikke noe stort hastverk med å rushe til 100 uansett. Får se hva jeg ender opp med når klokken nærmer seg 00:00:01.

 

Har handlet inn diverse sukkerholdige varer, men er redd for at jeg ikke klarer mange timene siden jeg har vært våken siden 06:00 i dag.

Lenke til kommentar

Du kommer til å sitte å slå hodet mot "server login failures" hele natta, det er 100% sikkert. Og du kommer til å sitte og rage på forumer over at det  ikke er mulig å logge inn på et mmo på "launch" i 2016. Og hvis du får spille kommer det til å lagge så mye at det er uspillbart uansett.

 

Jeg venter alltid en ukes tid..eller hvertfall til helga.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Er samme dritte for oss som samler på Boxed Collcetors edition kvart år.. Skjønner ikkje kor vanskligt det er å sende spill kor det gjør ingen skade å få det noen dager før, itt før release

 

Helt enig. Hvor vanskelig kan det være? Spillet kan jo uansett ikke spilles før et gitt tidspunkt, så om vi hadde fått spill flere uker før lansering så hadde det faktisk ikke hatt en dritt å si. Eller, i WoW sin sammenheng så hadde det faktisk hatt noe å si, for da kunne jeg også ha spilt Demon Hunter i 2 uker før launch som de andre. :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...