Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja venter nok til Legion kommer jeg også. Var med på invasion før WOTLK det var ikke så givende da. Bare masse zombier overalt og man kunne bli zombie i 10 minutter hvis en medspiller kasta en sak på deg i forbifarten, og noen quester som ga bedre gear.

 

Håper egentlig de bare driter i hele Garrison, men det gjør de sikkert ikke. Det var jo bare et endeløst "facebook-spill" der man ventet på timere hele tiden av typen Clash of Clans. Forventet nesten en versjon av Candy Crush også ingame.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Garrison er gone, og den garrisonen vi hadde gir oss ingenting vettug lenger, så trenger ikke å tenke på det.

Vi har riktignok en mission table for class hall oppdrag, men den er vidt forskjellige fra garrison om man setter seg inn i hvordan den faktisk fungerer. 

Lenke til kommentar

Har nå spilt opp 4 chars til lvl 105 i Beta. MIn fokus har alltid vært og vil alltid være questing og proffessions.

For mitt vedkommende så har blizzard gjort mye riktig mtp endringer i proffs. Klarer ikke helt bestemme meg om jeg skal ha dedikerte chars for gathering og production. BOP items gjør at det blir vanskelig å crafte high end items uten gathering. Blood of sargeras skal visstnok droppe i dungeons, men jeg har ikke sett en eneste. Litt kult at de fleste proffessions lener seg på andre. Blacksmiths trenger blomster for eksempel. Liker veldig godt at Garrison er borte, hata hvert sekund tilbragt i garrison. Det meste slitsomme med Beta er Dc`s. Buggs kan jeg leve med, med 3-5 Dc pr time, som regel mye mye oftere, det er helt håpløst.

Men nå anser jeg meg ferdig med beta, vil ikke oppleve for mye heller. 

 

Hva tenker andre om proffessions, rene gather \ prod chars eller ha prod og gather på hver char?

Lenke til kommentar

da har man funnet fram Razer Naga igjen, det må nok til før man i det hele tatt kan spille WoW  :closedeyes:  

 

En annen ting jeg har tenkt nå som WoD er snart over. Folk som levler fra 1-100, må de gjennom WoD og garrison, bygge garrison mens man er i det området eller har de laget noe som unngår Garrison nå?

 

Tenker mest, det må være nokså irriterende eller tungvindt hvis man har tenkt å levle flere karakterer, må alltid gjennom Garrison driten.

Lenke til kommentar

Jeg prøvde Razer Naga i to uker før den gikk i retur.

 

Sensoren var jo helt forferdelig. Musepekeren kunne finne på å hoppe fra den ene enden av skjermen til den andre dersom jeg løftet musen fra musematta for å sentrere den.

 

Optisk sensor til gaming er det eneste som er bra nok etter min erfaring.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Naga har alltid vært for liten for meg også, så jeg gikk til innkjøp av en Corsair Scimitar for en stund tilbake.

Den kan du skyve knappene frem og tilbake, slik at de er lett tilgjengelig for din hånd. 

Lenke til kommentar

Sist jeg spilte Wow var trolig i 2005 / starten på 2006. Da var maks level 60 og jeg spilte vel som Human Paladin nivå 60. På den tiden tok det meg omtrent en måned å komme meg til N60 og jeg mistet intressen for spillet ganske så fort.

 

Har hørt mye bra / dårlig hele tiden , men er det noen fra denne tiden som har en god mening om spillet i dag er langt bedre enn det var på den tiden?

Lenke til kommentar

@Malvado

 

Hardcore vanilla fans pleier ofte å si at spillet var bedre før enn det er nå. Jeg er uenig i det. Jeg mener at spillet har utviklet seg til å bli mye bedre.

 

Det som gjorde spillet så "bra" i vanilla var at alt var helt nytt, ukjent, stort og spennende.

I dag er folk godt kjent med spillet og vet hvordan ting fungerer.

Det har med andre ord blitt vanskelig for Blizzard å gjenskape den samme følelsen som folk satt med i vanilla.

 

I vanilla var spillet svært upolert. Fullt av bugs. Dårlig grafikk. Overtuned bosser som ofte ikke var mulig å drepe.

I tillegg var konseptet "raiding" nytt for de fleste spillere som igjen betydde at ingen visste hva som foregikk.

I et 40 mann raid var det helt vanlig at bare 20 av spillerne forstod hva som foregikk, mens resten bare hang seg på.

I vanilla måtte man være hardcore. Det tok enormt lang tid å nå max level. Man ble tvunget til å pløye seg gjennom vanvittige mengder grinding for å få opp professions, lvl, attunement o.l. For eksempel gikk man ofte tom for quests når man levlet. Resultatet var at man måtte grinde masse mobs for å komme 2-3 lvler høyere for å unlocke flere quests. Slike ting føles slitsomt og unødvendig.

 

I dagens wow har ting blitt mer polert.

Først og fremst kan man nå velge om man vil være hardcore, softcore eller fullstendig casual. Det synes jeg er bra. Jeg har selv vært både hardcore og softcore og synes det er greit å kunne tilpasse spillet slik at det passer inn i "livet".

Blizzard er eksperter på raids og lager utrolig flott balanserte bosser for alle typer spillere.

Det jeg har å utsette på raids er LFR (looking for raid) som jeg synes tar litt av motivasjonen av skikkelig raiding bort i fra spillet.

Den ekstreme grindingen fra vanilla har også gradvis blitt tatt bort i fra spillet og heller erstattet med alternative ting å gjøre som jeg synes er mer givende.

 

 

Oppsummert: Nye wow er mye bedre enn gamle wow dersom man ser på gameplay og game quality. Men atmosfæren til vanilla vil aldri kunne gjenskapes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter et par dager i "nye wow" etter å ikke ha spilt ordentlig siden vanilla (kun sporadisk) tenkte jeg at at jeg kunne dele noen betraktninger:

 

- sinnssykt mye content, enorm verden blitt

- positivt med tokens, så ikke gold sellers dominerer byene

- ålreite nye klasser og raser

 

MEN et par ting jeg ikke liker. Jeg synes dessverre mye av det sosiale aspektet er litt borte nå, spesielt liker jeg dungeon finder dårlig. Ja det er lettvint, men du får ikke noe følelse av gruppe/samarbeid/lag. Før måtte man samle ei gruppe fra samme server og faktisk komme seg til området. I tillegg er det bare om å gjøre å pløye gjennom (det er sikkert annerledes på Max lvl dungeons).

 

Mye av dette kommer som en konsekvens av at Max lvl begynner å bli høy, og det må kunne være mulig for nye å komme til lvl cap.

 

Alt i alt så liker jeg spillet, blir nok enda bedre når jeg finner en passende guild! Men for en som ikke har spilt siden vanilla så er typ alt nytt.

Lenke til kommentar

Mye av dette kommer som en konsekvens av at Max lvl begynner å bli høy, og det må kunne være mulig for nye å komme til lvl cap.

 

En kan lure på hva de har tenkt å gjøre med det etterhvert, tar tid å levle opp via vanilla + 6 expansions, og enda flere om noen år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...