Gå til innhold

Småprat om/rundt WoW


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+3165

 

Naga har alltid vært for liten for meg også, så jeg gikk til innkjøp av en Corsair Scimitar for en stund tilbake.

Den kan du skyve knappene frem og tilbake, slik at de er lett tilgjengelig for din hånd. 

...og den er optisk :)

 

Det er WoW det er snakk om, ikke CS:GO .

Jeg har uansett en egen mus til de fleste andre spill. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

Man kunne slette alle transmogs chests, gloves osv fra bank, right? er vel ikke noe poeng å beholde dem lenger vel?

Jepp, blir en fin sum av det når alt som er mulig å selge er solgt

Lenke til kommentar

 

 

Naga har alltid vært for liten for meg også, så jeg gikk til innkjøp av en Corsair Scimitar for en stund tilbake.

Den kan du skyve knappene frem og tilbake, slik at de er lett tilgjengelig for din hånd. 

...og den er optisk :)

 

Det er WoW det er snakk om, ikke CS:GO .

Jeg har uansett en egen mus til de fleste andre spill. 

 

Jeg spiller ikke CS:GO eller andre fps for den saks skyld.

 

...likevel liker jeg ikke når musepekeren hopper rundt på skjermen og er upresis. "Holder inne høyre museknapp, løfter musa fra musematta og setter den ned igjen, så flytter kameraet seg 180 grader på 1 millisek."

 

Hmm.. Lurer på hvorfor jeg synes dette er irriterende? Det er nok jeg som er kresen.

 

Med optisk sensor slipper du ihvertfall slikt tull. Billigere er det også.

Lenke til kommentar

Mange synes Vanilla var bedre fordi den hadde mer av alt og Epic utstyr var Epic, en måtte raide for å få Epic og de fleste raidet i grønt og litt blått utstyr, mens i dag så har en full Epic før en begynner å raide

 

Før så hadde man valg hvilke bosser en ville ta og i hvilken rekkefølge, nå er alt på rekke og rad og bonusbosser? Næmrest ikke-eksisterende 

Lenke til kommentar

Nei, mange syns Vanilla var best fordi det var DA de oppdaget MMORPG-verdenen, og alt var nytt og fantastisk. Å gå tilbake til det nå i praksis vil være helt dødfødt selv for disse med rosa nostalgibriller.

 

"La oss rive ned alle PC'r og bytte dem ut med Super Nintendo, alt var tross alt BEST på 90 tallet!"

Lenke til kommentar

Sist jeg spilte Wow var trolig i 2005 / starten på 2006.

Har hørt mye bra / dårlig hele tiden , men er det noen fra denne tiden som har en god mening om spillet i dag er langt bedre enn det var på den tiden?

 

ooups svært innlegg

 

Det har vært en berg og dalbane i årevis, positive og negative sider. Personlig synes jeg de falt av sporet da Cataclysm startet, cata er også det jeg spilte minst ca en måned ved launch,deretter delvis gått nedover frem til her vi er nå.  

 

I vanilla følte jeg man som regel alltid hadde noe å gjøre, gikk liksom aldri lei, var en lang leveling vei, professions attunements osv, synes det var en del av sjarmen. Attunements var en god måte å få silt ut n00bs på. Server vs Server world pvp var magisk husker jeg levlet en helt ny hunter bare på grunn av pvp server, server transfer fantes ikke.. ble selv Marshal rank 12 og Commander rank11(med premade team vel å merke), raidet forsåvidt også onyxia, mc, bwl, aq20/40 op til cthun og 2-3 første bossene i naxx.  

 

TBC leverte like bra, masse gode raids og dungs, alltid noe å gjøre som regel. Det store her for min del var nye Arena som passet meg midt i blinken. 2k+ rating/flex følte det var veldig mye mer rewarding å nå et høyere nivå/ skillcap, få tilgang på våpen/skuldre etc med rating requirement. Oppslukt av arena i TBC, ble lite raiding.

 

Wotlk leverte like bra, med enda høyere kvalitet? Var vel også her antall spillere nådde sitt høyestepunkt til nå. Ble en 50/50 mix pvp og pve for min del var heldig og fikk en av serverns første deathbringers will, armor penetration trinket som hunter(de gikk som regel til melee's) så fikk insane dps med nesten 100 % armor penetration. 

 

Cata kom med mye class endringer, likte det generelt lite blant annet at det gikk fra mana til focus hunter, paladin over til holy power og andre diverse ting. Fikk også fult pvp gear på 1/2 kvelder spilte opp til 2 k rating(relativt høys i starten) i 3v3 tidlig til å deretter ble det quit.  

 

Mop var et steg i riktig retning igjen ting ble litt bedre, men var generelt lite nytt bortsett fra ny pandarace/monk class, gjorde litt raids men ble aldri særlig interessert, evig lang periode med Siege of Orgrimmar raidet ...lite å gjøre, mangel på content. Pvp var også rimlig ødelagt mye wintrading boosting, cheating (autokickbot/laggbot/ddos etc)

 

Wod lå an veldig bra i starten, var fornøyd med flere av klassene, bedre enn tidligere men også her ble det fort veldig mangel på content, både main og alts veldig fort gear, for lett. Burde minst vært 1 raid til i wod før legion men slik ble det ikke. i storpatchen 7.1 var det ikke særlig mye interessant bortsett fra "selfie cam med twitter integration" som kom. Garrison ble fort en kjip greie som ødela mye av det sosiale, det ble farmville, det genererte masse gull som var eneste positive med det hele egentlig. 1 år + free game time fra gold token, hadde aldri betalt subscription uten det. Wod også preget av et ødelagt pvp community med mye boosting og wintrading og andre ting som nevnt tidligere. En kompis av meg som aldri har vært over 2000 gav fra seg sin konto til wintrading og fikk til gjengjeld gratid glad tittel (tror han også ble bannet tidligere i år for account sharing/break TOS)

// generelt fornøyd med denne expansion som var, bedre enn cata og mop tilsammen, men som sagt, mangel på content. 

 

Når det gjelder Legion som kommer vet jeg ikke helt. Stor endring i classene, vet ikke helt hva jeg synes om det enda. Liker ikke at alle får legendary weapons, selvom det skaper mye content rundt det, bygge opp våpen osv. Er også bare 2 raids som kommer, har aldri vært så få raids... spørs om det ikke blir "mangel på content" her og..  blir muligens kort besøk nå i legion, er andre spill som Battlefield som kanskje vil ta all spilletid :tease: .

 

Synes på ingen måte at spillet idag ikke er "langt bedre enn det var på den tiden". Ble fort et langt innlegg i halvsøvne håper det ikke ble så ille. Gn  :wee:

Lenke til kommentar

Hva er beste måtene å tjene gull på nå? Er vi tilbake til grinding, eller tjener man mer på faktisk å gjøre ting som er gøy? :)

hadde en del tailor craft items gjenstående ubrukt fikk solgt 3x 715 ilvl agility cloaks  40 k per, alle skal ha høy ilvl demonhunter gear så det passet fint, fårse om jeg får solgt noen agility ringer i morgen til god pris. Dette er dog mats jeg har fått over lengre tid og ikke akkurat like lett å farme. Flere jeg kjenner som kjøper opp diverse ting fra ah som vil bli nyttig og solgt dyrere når Legion kommer har ikke selv satt meg inn i det.  Usikker på om de har nurfet gold grinding i gamle raids nå nylig og?(var no snakk om det i trade chat fikk ikke helt med meg)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Hva er beste måtene å tjene gull på nå? Er vi tilbake til grinding, eller tjener man mer på faktisk å gjøre ting som er gøy? :)

Om du regner samling av transmogs gøy, så har vel jeg tjent iallefall 12-15k på å cleare gammelt content den siste uken. 

Lenke til kommentar

Kjøp tokens og sleng de på AH. Så gjør du det du syntes er gøy i mellomtiden :)

 

Sinnsykt trua på legion.

Meget lite å klage på det jeg har sett foreløpig i pre-patch og beta.

 

Endelig fått Heirloom trinketen og kommet meg til 700ivl, så mage'n er klar. Skal bare kose meg med demon hunter nå frem til release :)

Lenke til kommentar

Sies at det var voice-acting i BETA, så virker som det kan være en noe uheldig bug ute å går som gjør at voice-actingen ikke trigger på Live Servere....

 

 

EDIT:

 

Når vi er innom temaet "teleportering" så er jeg uenig at Dungeon Finder er negativt. Har rett slett ikke tid og interesse til å finne meg en gruppe og drive å fly til dungeons hele tiden. Så at det har blitt mye mer effektivt syntse jeg er positivt. Hadde det ikke vært for at man er nødt til å farme heroics for gear før man kan progresser videre i spillet så hadde det jo gått. Men siden man gjerne må ta de hundre og førti ganger, så står jeg over. Om du skal gjøre Challenge Dungeons eller Mythic så må du jo uansett finne deg gruppe og dra til inngangen uansett så den opplevelsen er jo ikke fjernet.

 

 

Men samtidig så syntes jeg Blizzard benytter portaler alt for ofte i spillet nå. Har spilt igjennom et par Artifact quest-chains på BETA og spilte igjennom Pre-Patch sin Khadgar/Ulduar/Karazhan quest-chain på Live i dag og her syntes jeg teleporteringen fortjener mye kritikk.

 

I og med at dette er et quest-chain som du kun gjør en gang per karakter så er det unødvendig at spillet konstant gir deg en portal fra sted til sted. Hvorfor ikke få spillere til å faktisk dar til Dalaran istedenfor for å gi oss en portal i Orgrimmar? Hvorfor ikke la spillerne dra fra Dalaran til Ulduar? Hvorfor gi oss en portal til Karazhan? Dette er ikoniske steder som mister utrolig mye av sjarmen når du bare blir teleportert hele tiden.

 

Hele segmentet i Karazhan ble jo tilogmed forkortet da vi ikke måtte gå hele veien til biblioteket engang, men ble teleportert mer eller mindre fra inngangen.... Dreper mye av sjarmen og gleden spør du meg.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Sist jeg spilte Wow var trolig i 2005 / starten på 2006. Da var maks level 60 og jeg spilte vel som Human Paladin nivå 60. På den tiden tok det meg omtrent en måned å komme meg til N60 og jeg mistet intressen for spillet ganske så fort.

 

Har hørt mye bra / dårlig hele tiden , men er det noen fra denne tiden som har en god mening om spillet i dag er langt bedre enn det var på den tiden?

Ekstremt mye er annerledes, men i min mening til det bedre. Spillet er over 10 år gammelt, og har utviklet seg godt med det. Man hører ofte klager på at spillet er ikke lenger "som det en gang var". Det er helt korrekt og godt er det. Tviler på at spillerbasen til WoW hadde vært så høy idag om de beholdt "samme oppskriften" på grinding etc. Du slipper dagesvis med grinding og kan godt oppnå level 100 på en uke hvis du klokker inn noen timer om dagen. Jeg tror du kommer til å like forandringene.

 

Et morsomt aspekt med å være så vanvittig kraftige som du er i level 100 nå (og endra kraftigere i 110 ved Legion) er at du kan dra tilbake til gamle raids og banke driten ut av Lich King, Ragnaros og tja, hvem du vil. Det er veldig lett å få belønninger i spillet (gear, mounts, pets, achievements etc) og ekstremt vanskelig og få end-game belønningene.

 

Give it a shot!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...