Gå til innhold

Guild Wars ser jo utrolig fett ut!


Anbefalte innlegg

Jeg har aldri sett på noe som har med GW og gjøre fordi mange har sagt at det er et dritt spill. men nå har jeg sett litt på det. og det ser jo utrolig bra ut.

 

så det jeg lurte på er om noen kunne tatt seg tid til og skrive litt om hvordan GW er å spille. og kanskje lagd en liten film om hvordan man lager en char og hvordan starten i spillet er? :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å lage en RPG-Charachter (som du BURDE begynne) med er enkelt.

 

Det eneste som kan være litt forvirrende i starten er å holde tunga rett i munnen ang. ting som Attribute Points, Attribute Ranks, Attribute Refunds, Skills, Spells osv.

 

Forklaring:

Du kan ha med deg max åtte skills om gangen. Det finnes mange typer skill, f.eks Spell, Enchantment, Stance, Shout, Attack (du kan jo også angripe vanlig uten å bruke et Attack-Skill, men disse gjør at angrepene tar mer skade), Hex, Signet, Preparation, Trap, Glyph og Nature Ritual.

 

En vanlig misforståelse er Spell/Skill. (Ettersom mange andre lignende spill bruker ordet "Spell" om alle typer Skills.) Det er altså stor forskjell.

 

Nesten alle Skills "hører til" en Attribute.

 

Hver klasse har 4-5 Attribute's, F.eks Elementalist har Energy Storage (som gir deg mer Energy, Energy er det som du bruker på de fleste skills), Fire Magic, Water Magic, Earth Magic og Air Magic.

 

Får hver level du går opp får du 5 Attribute Points. Disse kan du sette av i en Attribute og få en høyere Attribute Rank i den Attributen. Da vil Skills som er knyttet til den Attributen bli bedre.

 

Det som er fint med GW er at du kan forandre Charachteren din nesten hele tiden. Du kan skifte Skills hver gang du er i en by, og skifte hvilken Attribute du har dine Attribute Points i hele tiden.

 

Legger ved et bilde som viser åssen det ser ut...

 

Edit: Si ifra om det var noe som var uklart eller om du lurer på noe mer :)

post-272-1122224932_thumb.jpg

Endret av H4ngm4N
Lenke til kommentar
Får hver level du går opp får du 5 Attribute Points. Disse kan du sette av i en Attribute og få en høyere Attribute Rank i den Attributen. Da vil Skills som er knyttet til den Attributen bli bedre.

Du glemte noe der!! Opp til lvl 10 får du 5 att. points per lvl., Lvl 11 - 15 får du 10 att. points og lvl 16 - 20 får du 15 att. points... På lvl. 20 vil du ha 170 av 200 att. points, da er det da mulig å anskaffe seg 30 til, hvor du får 15 att. points på to quests.

Lenke til kommentar

Tusen takk. veldig fint svar.

 

Det er mer jeg gjerne vil vite.

For så vidt jeg har forstått så er det sånn at man velger to proffesions. den ene er main og den andre er secondary, riktig?

 

Også. kan man sammenligne noen av proffesionene med noen av classene i wow?

det ville gitt meg et litt klarere syn på GW

 

Edit: er det noe sted jeg kan laste ned noen in-game filmer? akkurat som wow har Warcraftmovies.com

Endret av Nstin
Lenke til kommentar
Tusen takk. veldig fint svar.

 

Det er mer jeg gjerne vil vite.

For så vidt jeg har forstått så er det sånn at man velger to proffesions. den ene er main og den andre er secondary, riktig?

Korrekt. Begrensningen ligger i at du bare kan bruke

* armoren fra primary

* runer til primary

* primary attributen til primary (f.eks. fast casting som lar deg kaste spells fort som mesmer, energy storage som elementalist, strength som warrior... Du skjønner tegninga)

 

Også. kan man sammenligne noen av proffesionene med noen av classene i wow?

det ville gitt meg et litt klarere syn på GW

Hver profession kan spesialiseres innen fire eller fem forskjellige "grener" som alle er ganske forskjellige. En elementalist som spesialiserer seg på fire magic baserer seg på Area of effect og høy skade med få buffs og spells med andre effekter (f.eks interrupt, slow etc), mens en som spesialiserer seg på earth magic vil være defensiv - "knockdown" (slår ned fienden, avbryter det de holder på med), forskjellige "wards" som beskytter mot nærkampangrep og lignende og bedre rustning. En vannmagiker vil igjen fryse fast fienden for å hindre dem i å komme nærme.

 

Med secondary profession har man rundt 8 eller 9 attribute-linjer tilgjengelig. Det er vanligst å spesialisere seg på tre eller fire av disse, med mindre man vet man bare skal bruke f.eks. ild og jordmagi.

 

Dermed er det vanskelig å si nøyaktig hvordan klassene sammenligner med WoW sine, siden en warrior ikke alltid er en warrior. Roughly, så må det bli noe slik som dette:

warrior = warrior, paladin (w/mo), rouge (warrior/ranger, med fokus på poison og stances) eller shaman (w/e).

mesmer = jeg tror mesmeren er forholdsvis unik, lite som ligner på en mesmer i WoW.

ranger = ligner på hunter, dog med mer fokus på interrupts ol.

elementalist = mage

necromancer = debuffs og minions. Ikke noe jeg kommer på i WoW som ligner, egentlig. Kanskje warlock?

monk = har en del likheter med priest, særlig innenfor healing

 

Det er vanskelig å finne noen gode eksempler, særlig fordi alle klasser bruker en secondary. Ferdighetene i GW er også rettet mye mer mot PvP og synergi (at flere ting jobber sammen for en bedre effekt, so to say) enn i WoW, hvor det handler mest om å gjøre skade mot PvE-mobs. I Guildwars har alle fiender også et profession, og de er ofte organisert i teams slik spillerene er. Da er det viktig å drepe healeren først, så plukke ut mesmeren før han får gjort for mye skade, og så jobbe seg nedover til tankene.

Lenke til kommentar

Noe som er litt greit å vite: (Moyner har gjerne forklart litt av det)

 

Hvert proffesion har en spesiell evne, som man ikke får når man bruker den proffesion til secondary...) Denne evnen støtter opp under de andre evnene som man har tilgang til som secondary.

 

- Monk: Divine Favour (Gir mer healing på spells, noe som er svært nyttig)

 

- Elementalist: Energy Storage (Gir mer energi, noe som gjør at en gjennomsnittlig ele har 80 energy, mens andre profs. har 20-50.)

 

- Mesmer: Fast Casting (Spells kastes fortere)

 

- Ranger: Expertise (Senker energi kostnaden på de fleste/alle ranger skills, og andre skills)

 

- Necromancer: Soul Reaping (Du får 1-17* energy hver gang noen dør nær deg, kommer annpå ranken til evnen)

 

- Warrior: Strength (Gir 1-17%* armor penetrating på attack skills, pluss litt ekstra)

 

 

* = Jeg har valg å skrive 1 - 17 fordi etter min erfaring er dette den høyeste ranken en kan få, alternativt 18. Hvorav 12 fra att. points, +3 fra superior rune, +1 fra hjelm og +1 fra våpen. Kan også hende en kan få +1 fra focus item, skjold e.l.

 

edit:

 

Men mitt største råd er og forblir at du spiller deg til erfaring og visdom (:p) om spillet... Og heller spør om de små detaljene du lurer på :) fordi det er et ekstremt omfattende spill hvor det er mye en må vite, og er umulig å forklare med noen få setninger :D

Endret av MapSter
Lenke til kommentar

Jeg gidder ikke å si noe om GW, siden de andre har sikkert forklart deg det du vil vite. Men jeg vil anbefale deg å begynne å spille det med et åpent sinn, ikke ha WoW i bakhodet, da kan du fort bli skuffet i begynnelsen, fordi spillet har grunnleggende forskjeller, selv om det IMO er mye bedre.

Lenke til kommentar
Jeg gidder ikke å si noe om GW, siden de andre har sikkert forklart deg det du vil vite. Men jeg vil anbefale deg å begynne å spille det med et åpent sinn, ikke ha WoW i bakhodet, da kan du fort bli skuffet i begynnelsen, fordi spillet har grunnleggende forskjeller, selv om det IMO er mye bedre.

Dette var veldig bra sagt, altfor mangen som spiller WoW som gjør denne feilen bare fordi det er noen av de gamle blizzard kara som har mekket GW, men merk, de sluttet i blizzard fordi de ikke likte det WoW ble til, dermed: Ikke samme greiene som WoW.

 

Har aldri spillt WoW eller sett på en som spiller det. Kan ikke utale meg om forskjeller og likheter desverre.

Endret av Morfiril
Lenke til kommentar
Jeg gidder ikke å si noe om GW, siden de andre har sikkert forklart deg det du vil vite. Men jeg vil anbefale deg å begynne å spille det med et åpent sinn, ikke ha WoW i bakhodet, da kan du fort bli skuffet i begynnelsen, fordi spillet har grunnleggende forskjeller, selv om det IMO er mye bedre.

Har alltid et nogenlunde et åpent sinn når det gjelder spill i sjangere jeg liker :)

 

 

Og til Mapster og Moyner: Tusen takk for veldig fine svar :thumbup: setter pris på det.

 

Edit: vurderer og ta scootern innover og kjøpe det senere i dag, hvis jeg (og scootern :p) orker.

Endret av Nstin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...