Gå til innhold

Militæret kan ta seg en bolle!


Anbefalte innlegg

loco-flirt: Hvem syns vel ikke det hørtes tøft ut med militæret når man er 14? Endrer seg fort litt når du står midt oppi det og faktisk må ofre et år for å rulle deg i søla. Men for all del: Tøft av deg å ville inn der ;)

 

Men for å gjøre en ting klart: Dersom jeg hadde blitt innkalt rett etter fullført videregående hadde saken vært helt annereledes. Da kunne jeg godt dratt i militæret. Men det blir litt annerledes når jeg har påbegynt et studieløp som jeg gjerne vil fullføre..

hehe.. jaja... det er ikke så mange JENTER på min alder som ønsker seg dit da ;)

 

skjønner deg der ja... men du har da rett på utsettelse?

 

edit: skrivefeil

Endret av loco-flirt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er jo bare et stort pluss og ha 1 års militær øvelse på din CV. Og det med at jenter skal ha verneplikt blir for dumt, jeg er ingen jente\kvinne diskriminerer, men jeg mener de tøffe jentene som vil inn i militæret søker seg dit, de andre lar vær. Når det kommer til slike ting som dette, er gutter\menn mye bedre egnet til militæret enn nettopp jenter. Sånn er det bare, gutta bytter dekk på bilen, jentene holder huset rent ;)

Dårlig tankegang.

...og du var ingen kvinne diskriminerer? litt selvmotsgende da.. hvis du ikke er det, kan du ikke drive å skrive slike ting!! det er nettopp det som er diskriminerende! "kvinner skal holde seg hjemme, for å vaske huset og lage mat" er ikke det diskriminering?? tenk på hva du sier...

Endret av loco-flirt
Lenke til kommentar
Hyrlen: Militæret dreier seg vel i mindre og mindre grad om å være sterk - hvis dere tror det er den eneste faktoren som har noe å si i militæret kan dere gå og ta dere en bolle, dere også.

endelig en kar som har forstått det :)

hyrlen: som mr. Berg sier, det dreier seg ikke bare om å være sterk, dessuten er ikke ALLE menn sterkere enn ALLE damer... :p har hørt om mange damer som klarer seg finfint i militæret..

Lenke til kommentar
Hyrlen: Militæret dreier seg vel i mindre og mindre grad om å være sterk - hvis dere tror det er den eneste faktoren som har noe å si i militæret kan dere gå og ta dere en bolle, dere også.

Sterkere både fysisk og psykisk. Poenget mitt var at innlegget hans ikke var så diskriminerende som loco-something skulle ha det til.

 

hyrlen: som mr. Berg sier, det dreier seg ikke bare om å være sterk, dessuten er ikke ALLE menn sterkere enn ALLE damer... har hørt om mange damer som klarer seg finfint i militæret..

Generelt. Så klart vil en jente klare seg helt fint i det norske militæret, kravene er jo lavere til dem. I tillegg er det som mr berg sier, militæret setter mindre og mindre krav til styrke å prestasjon.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar
Poenget mitt var at innlegget hans ikke var så diskriminerende som loco-something skulle ha det til.

 

neida... det var vel ikke så ille... han tulla nok egentlig med den rengjøringa... :p men må si ifra.. det er sånne holdninger (særiøse) som gjør at vi fremdeles ikke helt har likestilling... :ermm:

Lenke til kommentar
Sterkere både fysisk og psykisk.

Du sier altså at menn er sterkere enn kvinner også psykisk?

helt korrekt.

HAHA! Det er bullshit. Du kan gjerne vise til noe statistikk som viser det. Alt jeg vet er at flere gutter enn jenter tar selvmord. Er det fordi gutta er så sterk psykisk? eller? Det finnes ingen grunn til at jenter ikke skal kunne klare militærtjeneste like godt som gutta.

Lenke til kommentar
Sterkere både fysisk og psykisk.

Du sier altså at menn er sterkere enn kvinner også psykisk?

helt korrekt.

Jeg kan strekke meg så langt som å si at det er psykiske forskjeller. Jeg vet om mange jenter som ville vært kaldere og roligere enn mange (kanskje de fleste) gutter jeg kjenner til i kampens hete, og syns vel egentlig dine innlegg er litt sjåvinistiske :)

 

Dessuten vil militæret ha inn kvinnelige soldater og for diverse andre stillinger, og det er ikke bare på gøy.

Lenke til kommentar
HAHA! Det er bullshit. Du kan gjerne vise til noe statistikk som viser det. Alt jeg vet er at flere gutter enn jenter tar selvmord. Er det fordi gutta er så sterk psykisk? eller? Det finnes ingen grunn til at jenter ikke skal kunne klare militærtjeneste like godt som gutta.

Nå begynner dere å forstå det! :thumbup: Jenter er likestilt med gutter.

Lenke til kommentar
HAHA! Det er bullshit. Du kan gjerne vise til noe statistikk som viser det. Alt jeg vet er at flere gutter enn jenter tar selvmord. Er det fordi gutta er så sterk psykisk? eller?

Det er også flere jenter som sliter med spisevegring, depresjoner o.l

 

Går ikke inn på hvorfor det er flere gutter enn jenter som tar selvmord, for det vet jeg ærlig talt ikke.

 

Det finnes ingen grunn til at jenter ikke skal kunne klare militærtjeneste like godt som gutta.

http://scholar.lib.vt.edu/VA-news/VA-Pilot...30/01300298.htm

 

Helt riktig, men det kreves trening. Prøvde og finne en artikkel om kvinner i kamp som jeg leste en tid tilbake, som faktisk var skrevet av en kvinnlig reporter.

 

egentlig dine innlegg er litt sjåvinistiske

Det er forskjell på kvinner og menn, at noen ikke innser det plager meg bare.

 

Nå begynner dere å forstå det! Jenter er likestilt med gutter.
Tror jeg må rope på dotten snart. For det er faen ikke mye likestilling i militæret, bare se på opptaks kravene til flyvåpnet f.eks.
Lenke til kommentar
Å hva er sjåvinistisk med det?  Hvis jeg hadde sagt at kvinner hører hjemme på kjøkkenet så kunne jeg skjønt hva du mente.

Men det er feilaktig å si at kvinner er svakere pyskisk enn menn. Uansett står verken fysisk eller psykisk styrke hos noe kjønn i veien for å være i militæret.

Ja var kanskje litt for bastant der.

 

Om fysisk og psykisk styrke spiller noe rolle er jo veldig situasjonsbetinget. Det jeg mener er hvertfall at kvinner og menn skal ha like krav i militæret, på alle måter. Har sett meg lei på at kravene fires bare for at man skal få flere kvinner inn i militæret, i en krigsituasjon så vil ikke kravene bli firt på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...