Gå til innhold

Militæret kan ta seg en bolle!


Anbefalte innlegg

er selv akkurat ferdig med militæret, ble faktisk dimmitert i forrige uke grunnet skolegang. kan uten problemer bekrefte at militæret består av både positive og negative sider. den positive siden er rekruttperioden, den varer i 7 uker (hvis du ikke havner i hæren o.l). her lærer man faktisk ting som kommer godt med, samt at man opparbeider seg gode rutiner. opplæring innen korrekt håndtering av våpen,overleve i skauen,førstehjelp osv,ting som faktisk er greit å vite.

etter disse 7 ukene begynner helvete, her bekrefter man alle onde rykter.

 

- er du heldig så blir du plassert rett ut i tjeneste,er du uheldig (slik som meg) så blir du og en tropp ventende i 4 uker før man blir utplassert i stillingen man er tiltenkt. det å reise hjem i helgene var direkte umulig ettersom man ble plassert som kaserne vakt både fredag og lørdagsnatt,omtenksomt.

 

når man endelig blir plassert ut i stilling oppdager man hvor ubrukelig dette systemet er,hva er poenget med å gå 12måneders førstegangstjeneste (trekk fra 7 positive uker) når det:

 

a) ikke nødvendigvis trenger å telle hverken positivt eller negativt i fremtiden

b) du blir plassert ut i en 7 til 16:00 jobb,du gjør ca nøyaktig det samme som vanlige folk gjør ute i arbeidslivet, bortsett fra at du kun tjener 120kr dagen.

hvorfor sløse bort 1år på å gjøre noe man kan tjene 8ganger så mye på i det sivile livet. ønsker du virkelig å sitte som resepsjonist fra klokken 7 til 1600 i 1år ?

 

jeg var svært heldig med stillingen min, fet turnus med 2 uker på og 2 uker av, så der skal jeg så absolutt ikke klage.

dog legger man merke til forferdelig mange tragiske ting.

her kommer f.eks ditt tilfelle inn,sløvpeiser som får mora si til å ringe inn og søke om utsettelse er nettopp de som får utsettelse. personer som faktisk har behov for utsettelse grunnet skolegang er nettopp de som ikke får det.

 

for ikke å glemme ubrukelige befal (her var jeg ekstremt heldig som fikk 3 kvalifiserte personer på 19,20 og 22år)

nabo troppen endte opp med en sadistisk gjeng som fikk dem til å sope opp løvblader fra bakken, dette mens det blåste og mer og mer løv falt ned fra trærne.

det er nettopp slike ting du risikerer, se for deg nabolagets verste skrekk, en liten drittunge som virkelig elsker maktfølelsen,det er disse du risikerer å støte på i militæret,og de gjør seg utrolig vanskelig uansett hva det måtte gjelde.

 

januar kullet er kullet med de desidert slappeste køllene, gang-bangerne fra oslo havner stort sett her,i januar i år så var det over 50% som ble dimmitert, så her er det praktisk talt bare til å si at "jeg vil ikke", så sendes du hjem,flesteparten har absolutt ingen gyldig grunn ala ryggproblemer.

 

men hvis du nå absolutt må inn i militæret og du av en eller annen grunn ønsker å fullføre tjenesten,da anbefaler jeg deg å gjøre ditt beste for å havne i juli kullet.

dette er det største kullet,derfor blir man dimmitert 1mnd før siden man vet at man får fylt opp alle stillingene med juli kullet, dette er også et av de mest seriøse kullene, så man slipper at befalet behandler dere som en gjeng med idioter, som de faktisk gjør med januar kullet.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

jeg er ihvertfall irritert over hvor forferdelig merkelig systemet funker, jeg har blitt innkalt nå, også går jeg på høyskole, har fått meg hybel, lån\stipend og bøker og alt..

 

uaktuelt å dra til militæret i mars da for å si det sånn. da må jeg jo vente til høst 07' før jeg får fortsatt på skolen, da begynner de som går på linja mi nå på siste året.

 

fikk og avslag på søknad om utsettelse. hvorfor i all verden kaller de ikke inn de som ikke går skole istede? må da være nok av dem. og når vi er inne på det, det burde vært frivillig verneplikt.

 

det var et innslag på p3 om at det var 1000vis som ville i militæret men ikke hadde blitt innkalt, det viser jo at frivillig verneplikt hadde fungert.

 

militæret + logikk = nei.

 

:roll:

Endret av 2mass
Lenke til kommentar

b) du blir plassert ut i en 7 til 16:00 jobb,du gjør ca nøyaktig det samme som vanlige folk gjør ute i arbeidslivet, bortsett fra at du kun tjener 120kr dagen.

hvorfor sløse bort 1år på å gjøre noe man kan tjene 8ganger så mye på i det sivile livet. ønsker du virkelig å sitte som resepsjonist fra klokken 7 til 1600 i 1år ?

 

Du var jo ekstremt uheldig da, andre jeg kjenner har kommet inn, så kjørt 1000 timer f16/f5 og andre 9mnd kun med tankskjøring, eller helekopterflyving og fallskjermhopping i HJK. en annen var bygningsingeniør og planla feltbygg på øvelser, og en jente som gikk sprengningsingeniør, blåste ting i lufta 24/7 hele tjenesten.

Du kan jo søke deg til noe bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...