Gå til innhold

Militæret kan ta seg en bolle!


Anbefalte innlegg

Du kan få fra 6 måneder til 2 år i kasjotten for å nekte militærtjeneste.

6 måneder betinget fengsel får man. Ikke store greiene, men unødvendig å ha på rullebladet.

Ja, det er ikke aktuelt for meg å gå såpass langt. Men jeg skal gjøre mitt for å bidra til papirmølla i militæret hvertfall. Skal klage til siste instans

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
6 måneder betinget fengsel får man. Ikke store greiene, men unødvendig å ha på rullebladet.

Du blir dog innkalt til neste år også og hvis du nekter da plusses enda 6 måneder på. Så innkaller de deg året etter der igjen og legger på nok 6 måneder og etter dette innkaller de deg ikke mer, men det kan ende opp med 6 måneder+ ubetinget.

Lenke til kommentar
Du må søke ja, men man må ikke inn til noe intervju.

Åja, var vel bare noen som måtte til intervju hvis de sa de ville ha siviltjeneste på sesjonen eller noe (vet om noen som måtte det).

 

Men alle får jo innvilget siviltjeneste uansett, så det er ikke noe stress. Vanlig militærtjeneste er jo mindre slit uansett, så det må jo være ideologiske grunner til at man velger det.

Lenke til kommentar

loco-flirt: Hvem syns vel ikke det hørtes tøft ut med militæret når man er 14? Endrer seg fort litt når du står midt oppi det og faktisk må ofre et år for å rulle deg i søla. Men for all del: Tøft av deg å ville inn der ;)

 

Men for å gjøre en ting klart: Dersom jeg hadde blitt innkalt rett etter fullført videregående hadde saken vært helt annereledes. Da kunne jeg godt dratt i militæret. Men det blir litt annerledes når jeg har påbegynt et studieløp som jeg gjerne vil fullføre..

Lenke til kommentar

Føler virkelig med deg Knut-Marius.. Vet ikke hvor langt du er villig til å gå for å slippe å måtte inn, men det skal sies at det ikke skjer stort med de fleste som ikke møter opp fordi de har en god grunn. Finnes også eksempler på at unge menn har vunnet rettsaker mot den norske stat, rett og slett fordi de ikke ville i mitlitæret. Send inn ny klage, legg også til at du vil miste et stort sosialt nettverk, noe du tror vil få store konskvenser for hva du kommer til å gjøre etter militæret. (At du tviler på at du vil kunne fortsette de samme studiene, på det samme stedet, hvis du blir revet bort fra det miljøet du hører til nå). Lykke til!! :thumbup:

Lenke til kommentar

Aiaiai. Det er merkelig hvor mange på forumet som ikke vil inn. Våpen er tydeligvis tøft i CS, men å reise inn i militæret i virkeligheten er så fy-fy som man kan få det.

 

Jo, btw, er ikke rart det ikke er verneplikt i et land med 200 mill. mennesker i forhold til et land med rundt fire og en halv. :dontgetit:

Lenke til kommentar

En jeg kjenner som er 21 nå ble kalt inn i militæret i vår. Da han skulle inn sa han at hvis han fikk et våpen i hånda, så stilte han seg faen ikke til ansvar for hva han gjorde. Han skulle ha det skriftlig at han fraskrev seg alt ansvar for hans bruk av våpen. Merkelig nok blei han dimma... ;)

 

Og en annen ting. Man blir aldri sletta fra militærets databaser... Har hørt om folk som har blitt kalt inn helt opp i alder av 40 år..

 

Selv ringte jeg vpv tidligere i år, og de sa jeg kommer til å bli kalt inn neste år (vår eller sommer). Dette året skal jeg gå forberedende for ingeniør på høyskolen i drammen, og til neste år skal jeg søke på samme linje som trådstarter, Data-ingeniør på høyskolen i kongsberg, så vi får se hvordan det går.

Endret av Feh
Lenke til kommentar
Jeg skal gjøre som faren og broren min gjorde, gjøre meg ut til at de ikke vil ha meg. Det vil si og være en lat fyr som har dårlig hørsel og syn

Er du riktig uheldig da, så havner du staben. Og det suger absolutt max.. Loffe litt rundt å ta kopier nå og da... Da er det mye mer fart å komme seg inn i transport eller lignende. Terrengkjøring med Scania 92 er hysterisk morsomt :love:

Lenke til kommentar
Og en annen ting. Man blir aldri sletta fra militærets databaser... Har hørt om folk som har blitt kalt inn helt opp i alder av 40 år..

Jeg er slettet fra databasene, har brev om det også ;)

 

Står at jeg skal vise frem brevet hvis jeg noen gang kommer i nærheten av militæret igjen :p

 

edit:

 

For å ta korrekt ordlyd:

"Du er slettet fra de militære ruller og blir ikke innkalt til fremtidig tjeneste i Forsvaret."

 

"Vernepliktsverket ber deg ta vare på dette skriv da det dokumenterer at du er fritatt fremtidig tjeneste i forsvaret"

Endret av SBS
Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt hva som er så stort problem med å bruke 1 år i militæret, selv har jeg ikke vært der! Men ifølge mange kompiser av meg, er det det kuleste året de har hatt i hele sitt liv, må ikke kun fokusere på fysiske i militæret, du får masse nye venner, utelivet på de forskjellige plassene er sikkert kanon. Du tjener tross alt ditt eget fedreland, skjønner problemet ditt her at du ikke har lyst til å droppe ut fra studiene dine for å dra til militæret et år. Man kan også ta utdanning i militæret. Men skjønner jo det at det egner seg bra dårlig å snakke om fysisk aktivitet i et data-forum ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...