Gå til innhold

Militæret kan ta seg en bolle!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel, du mister ikke skoleplassen, og militæret betaler eventuell hybel du allerede har, er ikke akkurat så katastrofalt da.

Jo det er det. Jeg har danna meg et ganske stort nettverk der oppe, og dersom jeg skal hoppe ut av studiet i 2 år vil alle disse personene være borte. For meg er det ganske krise.. Jeg har det tipp topp nå, og jeg skal gjøre hva jeg kan for å unngå at militæret ødelegger det. I tillegg er jeg veldig motivert for å fortsette på studiene. Skal jeg bort i 2 år så er det mye mulig at den motivasjonen er borte/mindre.

 

Blir også litt annerledes hvis man går på universitet. Da følger man ikke en klasse på samme måte som man gjør på en høyskole...

Endret av Knut Marius
Lenke til kommentar

Fuck forsvaret. Ja, jeg er dritt lei. Selv nettopp ferdig med 11 måneders tjeneste i HMKG. Hva sitter jeg igjen med ? Lite.

 

Syns det er så jævli teit å begynne å kalle inn folk i Januar. WTF? Man mister jo to fuckings år bare fordi man skal inn å vaske, sove lite og skitne til klærna sine i litt gjørme.

 

Du får ha lykke til, håper du klarer å lure deg unna dette. Mest effektive, om du ikke får godkjent noen klage, er vel å møte opp og snakke med befalet der. Si at du ikke er motivert i det hele tatt, at det ødelegger livet ditt osv. Ja, smør på flesk!

Lenke til kommentar
Damer klarer ikke alt men gjør i millitæret, de er jo fysisk svakere enn oss gutta, ikke for å kritisere, men det er jo sant :)

 

Men jeg er også for damer i militæret, de burde også få innkallelse :thumbup:

Selvfølgelig klarer damer alt som blir gjort i militæret. Er da ikke noe særlig tungt og det finnes jævla svake "mannfolk" også.

 

Var et par jenter i troppen når jeg var "inne" og de klarte seg helt fint.

 

edit:

 

For å oppsummere militæret er ikke fysisk krevende når det gjelder styrke.

Endret av SBS
Lenke til kommentar

Knut Marius, du er ikke alene. Jeg ble selv innkalt inn til januar 2006 og jeg lurer på hva jeg skal gjøre 5 måneder. Velger å studere videre. For min del skal jeg utsette det helt til de sletter meg fra databasen.

 

Et spørsmål til, hvordan kan jeg utsette førstegangstjenesten når jeg ikke får studiebevis på at jeg skal studere før 22.august og fristen er 01.august? Mulig å ettersende dokumentet?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Du kan få fra 6 måneder til 2 år i kasjotten for å nekte militærtjeneste.

6 måneder betinget fengsel får man. Ikke store greiene, men unødvendig å ha på rullebladet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...