Gå til innhold

Militæret kan ta seg en bolle!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er helt absurd at de på liv og død skal tvinge inn en gutt som ønsker å studere med en gang. Dette mens flere hundre ungdommer som ikke studerer eller arbeider skal slippe unna. Klarer bare ikke se logikken i det.

Det er MYE i dette landet som er ikke er helt logisk så....

Lenke til kommentar
Er helt absurd at de på liv og død skal tvinge inn en gutt som ønsker å studere med en gang. Dette mens flere hundre ungdommer som ikke studerer eller arbeider skal slippe unna. Klarer bare ikke se logikken i det.

Det er MYE i dette landet som er ikke er helt logisk så....

Så derfor skal vi slå oss til ro med det?

Lenke til kommentar
Ja, gå til legen og klag på deg en "gyldig" grunn. Psykisk er mest effektivt.

Men militæret betaler leiligheten din hele tjenestetiden btw.

Jeg antar dette vil komme på et form for rulleblad og få senere konsekvenser?

Taushetsplikt, Konfidensielt.

Psykiske problemer er også midlertidlige eller pro-causa (har en årsak) og kan dermed ikke settes i sammenheng eller brukes til ulempe for den personen som har vært inne og sluppet av pga disse.

Kommer heller ikke på rullebladet, eneste de har lov til er å skrive dimmet pga helseårsaker.

Med andre ord, de skal ikke være ulempe for noen så lenge de ikke hindrer en person å utføre en jobb, depresjon kan gå over som alt annet.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Ja, gå til legen og klag på deg en "gyldig" grunn. Psykisk er mest effektivt.

Men militæret betaler leiligheten din hele tjenestetiden btw.

Jeg antar dette vil komme på et form for rulleblad og få senere konsekvenser?

Taushetsplikt, Konfidensielt.

Psykiske problemer er også midlertidlige eller pro-causa (har en årsak) og kan dermed ikke settes i sammenheng eller brukes til ulempe for den personen som har vært inne og sluppet av pga disse.

Kommer heller ikke på rullebladet, eneste de har lov til er å skrive dimmet pga helseårsaker.

Med andre ord, de skal ikke være ulempe for noen så lenge de ikke hindrer en person å utføre en jobb, depresjon kan gå over som alt annet.

Ok, takk for svar :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har to kompiser som fikk utsettelse uten problemer på grunn av studier. Det var da 6 år siden nå. Sjønner ikke hvorfor ikke du skulle få det.

Jeg angrer på at jeg ikke gjorde mer for å slippe unna selv. Militæret var bare et helvetes langt år med vasking av rom og ellers sitte å vente på et eller annet. Kan ikke tenke meg noe mer bortkastet tid enn å være i militæret.

Lenke til kommentar
får man slippe hvis man er overvektig? :p

og hvis man bor hjemme i "hybel" og betaler en altfor høy leie til foreldrene, la oss si 6 tusen for et kott og du kommer i militæret, betaler de så mye til foreldra hver måned da?

Nei. Du må nok ha egen bopel med egen adresse. Glem det. Gjør fedrelandsplikten.

Lenke til kommentar
Hva driver dere å maser over, militæret tar bare inn de de har bruk for... slike som dere som nekter og sliter for å slippe driter de i!

 

De vil helst ha inn de de har bruk for og de som har lyst å gjennomføre militæret.

Hvis du leser denne tråden vil du se at du tar feil. De "driter" ikke i dem som "nekter og sliter for å slippe." Jeg f.eks sa på min sesjon at jeg ikke ville i militæret. Jeg sa at dersom jeg ble innkalt kom jeg til å nekte. Samt at da jeg skulle krysse av hvor i militæret jeg ville krysset jeg ikke av på noen som helst. "Dreit" de i meg? Nei, jeg ble innkalt...

Lenke til kommentar
Hva driver dere å maser over, militæret tar bare inn de de har bruk for... slike som dere som nekter og sliter for å slippe driter de i!

 

De vil helst ha inn de de har bruk for og de som har lyst å gjennomføre militæret.

Tør jeg spørre hvordan du vet dette? Er ikke du 13 år gammel eller noe?

Lenke til kommentar
Hva driver dere å maser over, militæret tar bare inn de de har bruk for... slike som dere som nekter og sliter for å slippe driter de i!

 

De vil helst  ha inn de de har bruk for og de som har lyst å gjennomføre militæret.

Tør jeg spørre hvordan du vet dette? Er ikke du 13 år gammel eller noe?

Morra mi hadde en diskusjon med en annen dame som hadde en sønn som ikke ville i militæret.. og mangen andre voksne folk kom inn i diskusjoenen... jeg deltok jeg og...

Lenke til kommentar
Hva driver dere å maser over, militæret tar bare inn de de har bruk for... slike som dere som nekter og sliter for å slippe driter de i!

 

De vil helst  ha inn de de har bruk for og de som har lyst å gjennomføre militæret.

Tør jeg spørre hvordan du vet dette? Er ikke du 13 år gammel eller noe?

Morra mi hadde en diskusjon med en annen dame som hadde en sønn som ikke ville i militæret.. og mangen andre voksne folk kom inn i diskusjoenen... jeg deltok jeg og...

Ok. Da er jo du definitivt helt utlært.

 

Nå vet ikke jeg hvor gammel du forbinder med "voksne" men ting forandrer seg fort. I dag er det mye vanskeligere å f.eks få utsettelse pga studier enn det var før. Kan jo dessuten hende at de "voksne" bare prøvde å berolige den lille gutten deres...

Lenke til kommentar
Hva driver dere å maser over, militæret tar bare inn de de har bruk for... slike som dere som nekter og sliter for å slippe driter de i!

 

De vil helst  ha inn de de har bruk for og de som har lyst å gjennomføre militæret.

Tør jeg spørre hvordan du vet dette? Er ikke du 13 år gammel eller noe?

Morra mi hadde en diskusjon med en annen dame som hadde en sønn som ikke ville i militæret.. og mangen andre voksne folk kom inn i diskusjoenen... jeg deltok jeg og...

:!:

 

 

Your point being?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...