Gå til innhold

Spill med best stemning


Anbefalte innlegg

Ahh, god stemning...

 

 

Da må jeg bevege meg tilbake til den tid da man virkelig satt mest mulig arbeid i gode artige historier med mye kreativitet.

 

Dvs en del Sierra spill og Lucasarts.

 

Quest For Glory serien tar helt klart første plassen. Som ung gutt var det ingenting morsommere enn å spille en som ville bli helt, som måtte løse oppgaver i spennende omgivelser og man kunne velge mellom å være tyv, magiker eller kriger. Var rene magien for meg og jeg har ikke opplved lignende siden Sierra avdelingen med adventure ansvaret ble lagt ned.

 

Monkey Island serien og Space Quest kan også nevnes, for ikke å glemme Police Quest.

 

Gabriel Knight 3 var også veldig bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merkelig at ingen har nevnt noen av mesterverkene fra Sports Interactive. Jeg snakker selvfølgelig om Championship (evt. Football) Manager.

 

Klokka er 00.13, og du er i gang med laguttaket foran finalen i Champions League. Lettere nervøst velger du ut dine 11 soldater, mens du tenker på alt du har vært i gjennom med denne gjengen. På den andre siden av banen venter Barcelona. Det blir tøft, men du har trua.

 

Barcelona tar ledelsen så å si fra avspark, men dine 11 helter biter tenna sammen og utlikner like etter. Resten av kampen bølger frem og tilbake, du biter negler av spenning mens tekstboksene flagrer forbi. Du får så vidt med deg "treffer stolpen!" og "like utenfor".

 

Matchuret viser 89', og stjernespissen din blir spilt alene igjennom. Han går mot keeper, du reiser deg fra stolen og klarer ikke holde tilbake gleden når dine klubbfarger blinker over skjermen.

 

MÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅL!

 

Nå, DET er hva jeg kaller stemning! ;)

Lenke til kommentar

Zelda 3 til SNES, den sekvensen hvor man leter i Lost Woods etter mestersverdet. Fantastisk stemningsmusikk og sporadiske skygger over landskapet som representerer trekronene med gjennomskinn. Lengst inn i skogen fant man mestersverdet. På vei mot sverdet hoppet små dyr fram fra skogen.

 

Beste scene i et spill noensinne imo. 1000 år gammelt spill og har aldri sett noe overgå det :love:

 

Zelda3%20Master%20Sword%20End%20notext.jpg

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Age of Empires II er nok det spelet som er det beste strategispelet i nyare tid. Bra musikk, spennandes kampar,bra grafikk til å vere so gammalt som det er.

 

Er det noken som huskar eit ganske gammelt bilspel der det var fyrste mann til å komme i mål og du kunne kjøpe våpen til bilen din og forskjellige ting.

 

Viss du vann fekk du penger og kunne kjøpe deg en ny bil ,maskingevær ,olje sann at dei andre skulle gli på det, eller sabotasje sann at en av dei andre bilane vart litt skada før løpet. Du kunne også kjøpe miner.

Jo fleire bilar du tok i løpet sann at dei vart utslått jo lettare var det å vinne løpet.

På slutten av spelet var det ein kjempe med ein stor bil som var veldig rask og bra. Trur den bilen var oransje. Det var eit gøy spel det.

 

Det spelet er hvertfall laga før 1998 trur eg.

Huska ikkje navn på spelet.

Spiller du er ute etter heter "Rock and roll racing". Husker jeg spilte det mye på SNES før i tiden. Drit kult spill :thumbup:

Så absolutt et fantastisk spill, med fantastisk musikk som virkelig setter deg i stemning :D

4678825[/snapback]

 

Nei det var ikkje det spelet. Spelet var på data, og det vart sett ovanfrå. (trur eg)

Lenke til kommentar

Condemned,absolutt!!

 

Fikk tak i dette til min 360 for litt siden,og stemningen er fantastisk.Eg blir skremt gang på gang,og eg brøler og alt står bra til :wub: Lydene idette spillet er så utrolig bra og stemningsfulle. At det heile tida er mørkt hjeøper heller ikkje på å få ned stemningen. Det er en del likheter med FEAR her,og det er absolutt ikkje noe minus.

 

Ett fantastisk spill som kjøpes dersom man liker å bli skremt gang på gang :wee:

Lenke til kommentar

1. Best stemning har jeg opplevd i Gothic 2. du føler nesten at du er der. Fantastisk spill med vakker, stemningsfull natur og byliv. Glimrende historie og flott muntlig taledialog. Folk snakker med hverandre, med deg osv. Står opp, jobber,trener, fester, sloss og går og legger seg. Veldig godt kampsystem som gir god respons på egne ferdigheter (ikke bare massiv frenetisk tastetrykking). Og sist, men ikke minst vakker stemningsfull musikk som passer utrolig bra til spillet.

P.S. Kommende spill Oblivion som er etterfølger til Morrowind ligner mer på Gothic 2 enn Morrowind (det er et absolutt + :thumbup: )

 

2. Thief 2 og 3 for sin vanvittige spenning når du sniker deg rundt, skyter på fakler med water-arrows for å dempe belysningen. Hører de tidvis artige samtalene til de du sniker deg forbi eller innpå osv.

 

3. FarCry for sin vakre natur og grafikk i store åpne brett, og med temmelig realistisk AI og fysikk, spenning.

 

4. AOE 1 og 2 for flott stemning, skapt av gode lyder, stemmer og musikk. Liker lyden av piler og sverd - er ikke spesielt glad i kanoner og geværer som kommer i nyere tidsalder (et helvetes spetakkel). På AOE 3 går det ikke å stoppe tiden (har iallfall ikke sett den muligheten), hvilket irriterer en del.

 

Ups, glemte visst Deus EX og Nolf 1. Begge spill har god spenning, rimelig bra historie og er stemningsfulle. Nolf hadde artig humor i tillegg til god spenning og Deus var passelig åpent, hadde noe rpg-elementer i seg samtidig som det var utrolig spennende. Etterfølgerne til disse 2 spillene var etter min mening en vanvittig nedtur.

Endret av Datagnomen
Lenke til kommentar
Litt rart at ikke F.E.A.R. kommer fram her... Skummelt er det, og stemmningen blir guffen hver gang du møter hun lille jenta...

5011881[/snapback]

 

helt enig, noe av det kuleste og guffne spillet jeg har spilt på pc

så kommer jo Resident Evil serien som er min favoritt når det gjelder PS/PS2 :love:

Så har vi jo Half-Life - Half-Life 2 som også er storfavoritt, ihvertfall i mine øyne :thumbup:

Lenke til kommentar
Metal Gear Solid spilla må være de med best stemning for meg. Utrolig kul musikk, badass main character og flotte cutscenes.

5741233[/snapback]

 

Heilt klart noen spill som er verdt å trekke frem, fantastisk fra start til slutt :)

Dog har eg ikkje fått prøvd 3`ern enda :blush:

Lenke til kommentar
1. Best stemning har jeg opplevd i Gothic 2. du føler nesten at du er der. Fantastisk spill med vakker, stemningsfull natur og byliv. Glimrende historie og flott muntlig taledialog. Folk snakker med hverandre, med deg osv. Står opp, jobber,trener, fester, sloss og går og legger seg. Veldig godt kampsystem som gir god respons på egne ferdigheter (ikke bare massiv frenetisk tastetrykking). Og sist, men ikke minst vakker stemningsfull musikk som passer utrolig bra til spillet.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------

 

Kunne ikke blitt mer enig. Det er et spill som bare må oppleves. Da jeg spilte det fikk jeg følelsen av at jeg var helten i den verden, jeg var han å en av gjengen. Jeg fikk drømmer om spillet når jeg sov, drømte jeg jakta orker osv, å det kan ikke oppleves uten stemning.

 

Jeg fikk frysninger av musikken, skogen var helt utrolig og jeg ble nesten redd når jeg skulle inn i mørke huler. stemninga er helt utolig, den må oppleves

Endret av høvding1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...