Gå til innhold

Spill med best stemning


Anbefalte innlegg

Loom,

er det noen som husker Loom? Ikke det nei... Det var et rimelig sært spill (hvem pokker liker et spill der det er om å gjøre å mestre en "lur"?), men med utrolig bra musikk og utfordrenes oppgaver. Mener å huske at dette var et LucasArts spill?

 

Loom jo, spilte det en del hos en kamerat får mange hersens år siden ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
...og jeg venter med stor skepsis på Civilization 4, som ser helt forferdelig ut utifra skjermbildene.

Da er vi to! ;) Jeg har riktignok vansker med å bestemme meg for om jeg syns skjermbildende ser lovendes ut eller om de ser ille ut. Vanskelig å avgjøre hvordan gameplayet blir utifra bildene, og det er jo det som er det sentrale. CIVI - CIVIII var jo i det store og det hele samme spillet, mens i CIV4 blir reglene skrevet om igjen, så det blir definitivt spennende å se hva de får ut av det. Håper på bedre AI og bedre diplomati/trading-funksjoner.

 

Monkey Island har jeg faktisk aldri spilt, har aldri "kommet borti" det, så derfor kan jeg ikke uttale meg om det:)

Skandale! :p

 

Monkey Island I, "The Secret of Monkey Island" var ett av de første "point & click" spillene som LucasArts kom ut med (var vel bare Zak McCracken og Manic Mansion som var tidligere ute). Genial humor og genial musikk, men det blir kanskje litt menigsløst å ta fatt på dette spillet i dag; blir ikke helt det samme uten nostalgi-kicket.. (Kan likevel være verdt å sjekke ut en del av musikken)

 

Mens jeg først er i gang, så kan jeg legge til noen flere spill jeg har kommet på siden Leisure Suit Larry,

at ingen har nevn Larry er jo en skandale, ALLE har vel et forhold til Larry?:) Det jeg husker best fra spillet er egentlig "parental lock control"-delen FØR selve spillet:)

 

Heh, jeg nevnte selv Space Quest-serien, men kunne like godt nevnt Larry, Police Quest, eller Hero Quest. (Til nød King Quest-serien; falt aldri helt for denne..) Sjalu på skjermbildet ditt forresten! CGA-grafikk og greier! Husker jeg var nødt til å spille spillet med Hercules Monochrome oppsett med fargene gult og svart.. (Hadde bra FPS skjønt :p ). Enig med at den "parental lock"-delen var temmelig kul. Husker ikke så mange av spørsmålene, men husker jeg slet en del.. (Kunne ikke ty til Google på den tiden!) Husker noe med Spiro Agnew og første mannen på månen men ellers så er det blankt. Var forresten en aldri så liten nedtur når jeg fant ut at man kunne trykke "Alt + Z" for å hoppe over spørsmålene. :D

 

En annen ting som er litt morsomt med det spillet er at jeg var vel en 9-10 år gammel når jeg spilte spillet for første gangen, og med tanke på hvor mye seksuell innuendo det er i det spillet er det egentlig utrolig jeg forsto noe som helst! Har spilt spillet i ettertid og må innrømme det var en del scener som plutselig ble litt mer forståelige...

Lenke til kommentar
Monkey Island I, "The Secret of Monkey Island" var ett av de første "point & click" spillene som LucasArts kom ut med (var vel bare Zak McCracken og Manic Mansion som var tidligere ute).

Må ikke glemme Indiana Jones and the Last Crusade og Loom som jeg mener også ble utgitt før Monkey Island.

Lenke til kommentar
Monkey Island I, "The Secret of Monkey Island" var ett av de første "point & click" spillene som LucasArts kom ut med (var vel bare Zak McCracken og Manic Mansion som var tidligere ute).

Må ikke glemme Indiana Jones and the Last Crusade og Loom som jeg mener også ble utgitt før Monkey Island.

Ah.. Hadde glemt av Indiana Jones; ett av de få spillene jeg kjøpte originalt på den tiden faktisk! :p

 

Loom blir jo noe litt annet igjen, men den brukte vel samme motoren så bør vel regnes med det også.

Lenke til kommentar

Age of Empires II er nok det spelet som er det beste strategispelet i nyare tid. Bra musikk, spennandes kampar,bra grafikk til å vere so gammalt som det er.

 

Er det noken som huskar eit ganske gammelt bilspel der det var fyrste mann til å komme i mål og du kunne kjøpe våpen til bilen din og forskjellige ting.

 

Viss du vann fekk du penger og kunne kjøpe deg en ny bil ,maskingevær ,olje sann at dei andre skulle gli på det, eller sabotasje sann at en av dei andre bilane vart litt skada før løpet. Du kunne også kjøpe miner.

Jo fleire bilar du tok i løpet sann at dei vart utslått jo lettare var det å vinne løpet.

På slutten av spelet var det ein kjempe med ein stor bil som var veldig rask og bra. Trur den bilen var oransje. Det var eit gøy spel det.

 

Det spelet er hvertfall laga før 1998 trur eg.

Huska ikkje navn på spelet.

Endret av Anders Voldsund
Lenke til kommentar

De spillene som jeg syntes har best stemning er nok Half-life 1 og 2, Max Payne 1 og 2, Call of Duty og Moh: AA. Kommer ikke på andre i farten.

 

MEN, et spill som overgår alle spill var ikke på PC, men på nintendo 64. Nemlig Zelda Ocarina of time. Aaaahhh... gode minner :love:

Lenke til kommentar
Age of Empires II er nok det spelet som er det beste strategispelet i nyare tid. Bra musikk, spennandes kampar,bra grafikk til å vere so gammalt som det er.

 

Er det noken som huskar eit ganske gammelt bilspel der det var fyrste mann til å komme i mål og du kunne kjøpe våpen til bilen din og forskjellige ting.

 

Viss du vann fekk du penger og kunne kjøpe deg en ny bil ,maskingevær ,olje sann at dei andre skulle gli på det, eller sabotasje sann at en av dei andre bilane vart litt skada før løpet. Du kunne også kjøpe miner.

Jo fleire bilar du tok i løpet sann at dei vart utslått jo lettare var det å vinne løpet.

På slutten av spelet var det ein kjempe med ein stor bil som var veldig rask og bra. Trur den bilen var oransje. Det var eit gøy spel det.

 

Det spelet er hvertfall laga før 1998 trur eg.

Huska ikkje navn på spelet.

Spiller du er ute etter heter "Rock and roll racing". Husker jeg spilte det mye på SNES før i tiden. Drit kult spill :thumbup:

Lenke til kommentar
Age of Empires II er nok det spelet som er det beste strategispelet i nyare tid. Bra musikk, spennandes kampar,bra grafikk til å vere so gammalt som det er.

 

Er det noken som huskar eit ganske gammelt bilspel der det var fyrste mann til å komme i mål og du kunne kjøpe våpen til bilen din og forskjellige ting.

 

Viss du vann fekk du penger og kunne kjøpe deg en ny bil ,maskingevær ,olje sann at dei andre skulle gli på det, eller sabotasje sann at en av dei andre bilane vart litt skada før løpet. Du kunne også kjøpe miner.

Jo fleire bilar du tok i løpet sann at dei vart utslått jo lettare var det å vinne løpet.

På slutten av spelet var det ein kjempe med ein stor bil som var veldig rask og bra. Trur den bilen var oransje. Det var eit gøy spel det.

 

Det spelet er hvertfall laga før 1998 trur eg.

Huska ikkje navn på spelet.

Spiller du er ute etter heter "Rock and roll racing". Husker jeg spilte det mye på SNES før i tiden. Drit kult spill :thumbup:

Så absolutt et fantastisk spill, med fantastisk musikk som virkelig setter deg i stemning :D

Lenke til kommentar

Thief (1 og 2)

 

Etter min mening, de beste på stemning av alle spill som finnes. Å snike seg rundt i de trange middelaldergangene med lysfakler som henger på veggene, og vakter som tusler rundt hjørnet. Lyden og den dystre stemningen som du finner i Thief-spillene (særlig 1'ern), er bare helt umulig å forklare. Det må oppleves.

 

Beskrivelse av atmosfæren

Helt unik sammensetning av lyd og action. Ikke mye, og ikke for lite. Du går stille gjennom en våt gammel gang av mur, og får plutselig øye på en vakt som ser rett mot deg. Du vet han ikke kan se deg for du står i det mørkeste hjørnet av rommet. Likevel står du musestille og holder pusten.

 

Og lyden når Garrett snakker da! "OMG". Jeg får gåsehud bare av å tenke på det.

 

Nummer 1 i rekken av totalt 3 har begynt å dra litt på årene nå, men det er likevel genialt bra underholding!

 

10/10

 

LENGE LEVE THIEF!

Lenke til kommentar
Monkey Island I, "The Secret of Monkey Island" var ett av de første "point & click" spillene som LucasArts kom ut med (var vel bare Zak McCracken og Manic Mansion som var tidligere ute). Genial humor og genial musikk, men det blir kanskje litt menigsløst å ta fatt på dette spillet i dag; blir ikke helt det samme uten nostalgi-kicket..

Monkey Island, ja!! Det var stemning!

Spilte det da jeg var 12-13 år og var nærmest trollbundet!

Nå har jeg blitt for gammel til å få slik stemning av spill.

 

Men er det noen her som spiller hattrick på nettet?

Der kan stemningen bli ganske høy når det er jevne kamper!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...